Redigering af mpg filmklip ...
Fra : Højsholt

Dato : 22-06-02 09:12

Hej,

Jeg har ca. 2 timers videoklip i mpg format på en CD-ROM, som jeg skal have
klippet sammen.
Det er en masse interviews hvor jeg skal klippe journalist spørgsmålene ud,
så det kun er svarene der er tilbage.
Hvilket program kan jeg bruge til dette formål?
Jeg har selvfølgelig tænkt på iMovie2, men jeg mener ikke at det program kan
redigere mpg. format? Måske kan Final Cut Pro bruges?
Men Final Cut Pro er rimelig avanceret, så der må næsten være et andet
program som kan gør det???

God råd motages ...

Mvh.

Dennis

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-06-02 09:25

Højsholt <dennis@hojsholt.dk> writes:

> [...]
> redigere mpg. format? Måske kan Final Cut Pro bruges?
> Men Final Cut Pro er rimelig avanceret, så der må næsten være et andet

Hvis ellers iMovie lever op til dine krav kan du knovertere dine MPG
klip til DV format saa iMovie kan arbejde med dem. Jeg mener at du skal
have QT Pro for at konvertere dine MPG film til DV (og _masser_ af HD plads!)

Fra : Jesper

Dato : 22-06-02 09:54

Højsholt <dennis@hojsholt.dk> wrote:

> [...]
> redigere mpg. format? Måske kan Final Cut Pro bruges?
> Men Final Cut Pro er rimelig avanceret, så der må næsten være et andet

Nu ved jeg slet ikke om der findes nogen programmer der kan redigere i
MPEG film, den er nemlig komprimeret og multiplexed med lyden.

Jeg ville bruge bbdemux til at skille billede og lyddel ad og så
dekomprimerer det til QuickTime eller DV og så redigere det i iMovie.
--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Fra : Arne Hansen

Dato : 22-06-02 18:45

In article <B939FDDF.E0C%dennis@hojsholt.dk>, Højsholt
<dennis@hojsholt.dk> wrote:

> Hej,
>
> Jeg har ca. 2 timers videoklip i mpg format på en CD-ROM, som jeg skal
> have
> klippet sammen.

test denne
http://www.wild.ch/quickeditor/

Quick editor <shareware> er en enkel og grei mpeg editor som er rask å
bruke. Dersom du har pro utgaven av QuickTime kan denne også brukes.

-arne