Problem med ekstern FireWire harddisk
Fra : Højsholt

Dato : 22-06-02 08:07

Hej,

Jeg har haft lånt min FireWire harddisk ud. Nu har jeg fået den tilbage, men
jeg kan ikke se den på min PowerBook G3.

Jeg vil tro der er fordi, at min kammerat har smidt noget i papirkurven uden
at slette det!?

Nogle gode forslag til, hvordan jeg kan få tilgang til den igen?

Mvh.

Højsholt

Fra : Højsholt

Dato : 22-06-02 13:21

Hej,

Jeg har haft lånt min LaCie 40GB FireWire harddisk ud. Nu har jeg fået den
tilbage, men jeg kan ikke se den på min PowerBook G3.
Jeg vil tro det er fordi, at min kammerat har smidt noget i papirkurven uden

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-06-02 13:36

In article <B93A3845.E31%dennis@hojsholt.dk>,
Højsholt <dennis@hojsholt.dk> wrote:

> Jeg vil tro det er fordi, at min kammerat har smidt noget i papirkurven uden
> at slette det!?

Det er det ikke, det ville i så fald bare dukke op i din egen papirkurv.

> Nogle gode forslag til, hvordan jeg kan få tilgang til den igen?

Kan du se disken i System Profiler?

Fra : Højsholt

Dato : 22-06-02 13:45

Nej, jeg kan ik' se harddisken i Apple System Profiler. Der står: "ingen
enhed på denne bus"

/Højsholt

On 22/06/02 14:35, in article
newsspam4-8C8D36.14355322062002@dtext.news.tele.dk, "Martin Edlich"

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-06-02 14:07

In article <B93A3DFC.E36%dennis@hojsholt.dk>,
Højsholt <dennis@hojsholt.dk> wrote:

> Nej, jeg kan ik' se harddisken i Apple System Profiler. Der står: "ingen
> enhed på denne bus"

Så er noget blevet ødelagt (hvis altså kablet sidder rigtigt i). Hvad
har din kammerat haft disken sluttet til?

Du må forresten gerne skrive nedenunder det du svarer på.

Fra : Højsholt

Dato : 22-06-02 14:42

On 22/06/02 15:06, in article
newsspam4-3DB0E7.15063222062002@dtext.news.tele.dk, "Martin Edlich"
<newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Så er noget blevet ødelagt (hvis altså kablet sidder rigtigt i). Hvad
> har din kammerat haft disken sluttet til?
>
> Du må forresten gerne skrive nedenunder det du svarer på.

FW kablet sider som det altid har gjort, altså rigtig.
Min kammerat har haft sat disken til en PowerBook G4 400Mhz.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-06-02 20:13

Højsholt <dennis@hojsholt.dk> writes:

> FW kablet sider som det altid har gjort, altså rigtig.
> Min kammerat har haft sat disken til en PowerBook G4 400Mhz.

Hvad har _du_ haft tilsluttet til din PB? Hvis du har Mac OS X (evt paa
CD) kan du proeve at boote i verbosemode (hold aeble+V nede under
start). Hvis der paa et tidspunkt skrives noget i retning af Firewire
PHY broken...aborting betyder det at din FW bus er doed.

Fra : Højsholt

Dato : 23-06-02 08:35

On 22/06/02 21:13, in article m2u1nvktye.fsf@reippuert.dk, "Morten Reippuert
Knudsen" <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
> start). Hvis der paa et tidspunkt skrives noget i retning af Firewire
> PHY broken...aborting betyder det at din FW bus er doed.

Jeg bruger ik' Mac OS X, da det køre af H.. Til på min PowerBook G3 pismo.
Andre gode forslag ...

/Højsholt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 23-06-02 09:43

> Jeg bruger ik' Mac OS X, da det køre af H.. Til på min PowerBook G3
> pismo.

Men har du en CD? I givet fald er det en glimrende maade at teste dine
FW porte paa.

> Andre gode forslag ...

Ikke umidelbart, men lad mig bore lidt mere i det. Dukker der en eller to
FW porte op i systemprofil?

og endnu en gang - Hvad har du senest haft tilsluttet til din Pismos FW
port?

Fra : Michael Horn

Dato : 22-06-02 15:51

> [...]
> at slette det!?
>
> Nogle gode forslag til, hvordan jeg kan få tilgang til den igen?

Har du en Lacie-utility??
Og kan du i så fald se den der??

Eller i disk utility?? Genformater evt.

Mvh
Michael Horn

Fra : Højsholt

Dato : 22-06-02 17:29

On 22/06/02 16:51, in article B93A5B8A.19217%michaelhornNO@SPAMmac.com,
"Michael Horn" <michaelhornNO@SPAMmac.com> wrote:

> Har du en Lacie-utility??
> Og kan du i så fald se den der??
>
> Eller i disk utility?? Genformater evt.
>
> Mvh
> Michael Horn

Jeg tror der er noget galt i MacOS 9.2.2!? For når FireWire disken er sat
til og tændt, vil min PowerBook ikke starte op!

/Højsholt