hjælp til MacSoup!
Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-06-02 08:35

Så har jeg igen sat den mac-værk -soup op. Den har fungeret hele aftenen i
går og i morges. Men så skulle jeg sende en mail og nu siger den:
Kunne ikke finde SMTPserverens adresse
(vært"smtserver.get2net.dk")
De mest almindelige årsager til denne fejl er:
serverens adresse forkert din domain name server information er ikke
konfigurret korrekt, din domain name server er nede eller der er et
problem med netværksforbindelsen.

Jeg kan ikke forstå at der skal være noget forkert, når den har fungeret
og jeg ikke har pillet ved noget. Des for uden kan jeg komme på First
Class og i mailbox Nestscape/get2net.

Hvor er det nu man skal sætte kryds eller lign. når jeg ikke vil have
MacSoup til at hente min post fra min mailbox hos get2net?

venligst Hanne

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-06-02 09:17

"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> writes:

> Kunne ikke finde SMTPserverens adresse (vært"smtserver.get2net.dk")

og du er helt sikker paa at det staar paa denne maade, og ikke:
"smtpserver.get2net.dk"?
^

> Hvor er det nu man skal sætte kryds eller lign. når jeg ikke vil have
> MacSoup til at hente min post fra min mailbox hos get2net?

Det er fluebenet i den oeverste box naar du tjekker news der skal
fjernes, saa henter den ikke mail nogen steder.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-06-02 09:27

"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> writes:

> Hvor er det nu man skal sætte kryds eller lign. når jeg ikke vil have
> MacSoup til at hente min post fra min mailbox hos get2net?

fjern den nederste afkrydsning i MacSOUP's "Forbind"/"Connect" dialog

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-06-02 11:20

spam@reippuert.dk writes:

>fjern den nederste afkrydsning i MacSOUP's "Forbind"/"Connect" dialog
>
>--
>Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>
>
>Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
>kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Jeg har kun et linie der siger forbind til server og der står ikke sådan
et felt. Måske det er en for gl. version jeg har?
Vere. 2.4.6

Hilsen Hanne
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 21-06-02 12:10

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:
> Jeg har kun et linie der siger forbind til server og der står ikke sådan
> et felt. Måske det er en for gl. version jeg har?
> Vere. 2.4.6

I vinduet "Forbind til server" (ÆBLE K) er _øverste_ valg "hent post"
eller "Fetch mail". Det er her krydset skal væk.

/Preben

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 21-06-02 12:39

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Jeg har kun et linie der siger forbind til server og der står ikke sådan
> et felt. Måske det er en for gl. version jeg har?
> Vere. 2.4.6

2.4.6 er den nyeste version. Der skulle gerne komme en box frem når du
trykker æble+k/vælger "Forbind til server..."
hvor du kan vælge bla. om den skal hente post.

Vedr. fejlmeddelelsen: prøv at ændre (i internet kontrolpanelet)
"smtserver.get2net.dk" til "mtp.get2net.dk"

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-06-02 13:20

In article <1fe4qj9.1q4oo3n1kzgxtiN%kajc@ofir.dk>,
kajc@ofir.dk (Kaj Christiansen) wrote:

> Vedr. fejlmeddelelsen: prøv at ændre (i internet kontrolpanelet)
> "smtserver.get2net.dk" til "mtp.get2net.dk"

Ville det ikke være at erstatte en stavefejl med en anden?

Det lyder forresten mere som manglende DNS pga de øvrige fejl.

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 21-06-02 14:33

> Ville det ikke være at erstatte en stavefejl med en anden?

Undskyld. Jeg må lære at læse korrektur inden jeg sender: mit bud var
"smtp.get2net.dk"

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-06-02 11:27

spamthis@verture.net writes:

>og du er helt sikker paa at det staar paa denne maade, og ikke:
>"smtpserver.get2net.dk"?

Ja, der står inde i parentesen vært og så "..... det eneste jeg ikke tog
med, var at der var et punktum efter sidste afsluttende parentes

> ^

>Det er fluebenet i den oeverste box naar du tjekker news der skal
>fjernes, saa henter den ikke mail nogen steder.
Ok det forstod jeg bedre, det er nu slettet

Men det løser ikke problemet, med at jeg ikke kan komme på

venligst Hanne

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-06-02 12:09

> Ja, der står inde i parentesen vært og så "..... det eneste jeg ikke tog
> med, var at der var et punktum efter sidste afsluttende parentes

Saa proev med smtpserver.get2net.dk i stedet, det ser ud som om du har
lavet en trykfjel [laeg maerke til p'et].

Nej, det er rigtigt.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-06-02 14:44

newsspam4@mail.edlich.dk writes:

>Ville det ikke være at erstatte en stavefejl med en anden?
>
>Det lyder forresten mere som manglende DNS pga de øvrige fejl.
>
>--
>MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum!
>http://www.edlich.dk
>Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
>om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
>(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Jeg have kun lavet stavefejlen, da jeg skrev det af , for at sende det
herind. Jeg har skrevet smtpserver.get2net.dk - Jeg har også prøvet med
news.get2net.dk, hvilket den hele tiden hopper over på. Det er lige
præcis sådan noget jeg hader
Men tak fro jeres hjælp indtil videre

Hilsen Hanne,
som snart opgiver makværket- Suppe og beholder min FirstClass adgang. Det
ved man sgu hvad er Eller også kunne jeg begynde en større
eftersøgningt af manualen, men i Guder, hvorfra skal jeg starte? Tænke-
tænke

www.enterpol.dk

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Storm

Dato : 21-06-02 21:57

> [...]

> herind. Jeg har skrevet smtpserver.get2net.dk - Jeg har også prøvet med
> news.get2net.dk, hvilket den hele tiden hopper over på. Det er lige

news.inet.tele.dk er uafhængigt af din internetudbyder, og kræver ikke
registrering, så det kunne du da prøve (tager kun danske grupper). Bare
for at se om det er din get2net, der på grund af skrivemåde eller
opsætning er problemet.

Min opsætning fungerer uden problemer - med meget lidt info:

<http://home19.inet.tele.dk/storms/suppe.html>

Til gengæld har jeg aldrig fået den gode news.cis.dfn.de server til at
fungere på min mac, men det er jeg ret sikker på skyldes noget helt
andet. Hvis du læser tysk, er der en gennemgang af suppeopsætning her,
man altså selvfølgelig til deres egen server:

<http://news.cis.dfn.de/de/configuration/soup_de.html>

Du skal da ikke gi' op så let

Men det er da godt nok underligt at der ikke var problemer i går.
Er det kun når du skal poste at du har problemer?

Du cykler ikke rundt mellem forskellige ip-adresser?
Altså bare for fejlfindingens skyld

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-06-02 01:57

In article <1fe5fm7.1rwlhud1i9ki8yN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> news.inet.tele.dk er uafhængigt af din internetudbyder, og kræver ikke
> registrering, så det kunne du da prøve (tager kun danske grupper).

Det må være news.sunsite.dk du tænker på.

Fra : Storm

Dato : 22-06-02 15:10

> Det må være news.sunsite.dk du tænker på.

Auughh, skrev jeg virkelig det - selvfølgelig mener jeg news.sunsite.dk.
Forhåbentlig har Hanne ikke set det - heldigvis viser mine skærmdumps
det rigtige.

Mon ikke christian har fat i noget?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Christian Bech

Dato : 21-06-02 23:56

> [...]

> herind. Jeg har skrevet smtpserver.get2net.dk - Jeg har også prøvet med
> news.get2net.dk, hvilket den hele tiden hopper over på. Det er lige

Hvorfor fedter du ogs rundt med smtpserveren - det er jo noget mail
noget.

Jeg kører Uni2, der ligesom Get2Net er noget Tele2-stads og jeg vil da
gerne opridse, hvordan det ser ud hos mig.

I Internet-kontrolpanelet står der under fanebladet Nyheder news.uni2.dk
i rubrikken Nyhedsserver, så jeg vil gætte på, at din skal hedde
news.get2net.dk. Hvis du har problemer med smtpserveren, så prøv at
kalde den noget andet. Min smtpserver - fanebladet E-post, rubrikken
Ugd. (SMTP) postserver - hedder inet.uni2.dk, så det er da et forsøg
værd med inet.get2net.dk. Endelig kan du jo også prøve med
Uni2-serverne, da det er samme udbyder.

Grunden til at det har virket før, men ikke nu, kan være at du ikke har
forsøgt at sende en mail før (smtpserveren er jo netop den server, som
du sender email via). Prøv at kigge i "Udgående post & nyheder" om der
ligger en email til afsendelse.

> Hilsen Hanne,
> som snart opgiver makværket- Suppe og beholder min FirstClass adgang. Det
> ved man sgu hvad er

Jeps, FirstClass er noget bras

--
Christian

Fra : Jens Juul Andersen

Dato : 21-06-02 16:50

Hvorfor alt det bøvl ?

Prøv Netscape og news.imet.tele.dk

Venlig hilsen
Jens Juul Andersen

e-mail: juul@post1.tele.dk - Http://www.JJA.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 21-06-02 17:50

Jens Juul Andersen <Juul@post1.tele.dk> writes:

> Hvorfor alt det bøvl ?
>
> Prøv Netscape og news.imet.tele.dk

a) Netscape stinker

b) du har lavet en stavefejl i adressen, så det vil ikke virke

c) news.inet.tele.dk kan kun nåes fra Tele Danmark IP numre, og Hanne
sidder på get2net eller noget andet.

d) Du må rigtig meget gerne bundcitere og klippe overflødig tekst væk,
cf. http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
--
Thomas Bjorn Andersen - tbamacnewss@gen-v.net - ICQ: 11413721
+++ATH

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 22-06-02 12:04

Ninzen@ofir.dk writes:

>Du skal da ikke gi' op så let

Åh, man skal jo heller ikke bruge oceaner af tid på noget, der ikke er af
den største vigtighed

>Men det er da godt nok underligt at der ikke var problemer i går.
Det er det jeg ikke kan forstå. men det kan jo være, at jeg i det hele
skal se at få formateret min puter og rydde lidt op. Måske opgradere min
browser osv. Så kan jeg prøve igen, måske

>Er det kun når du skal poste at du har problemer?

Det ved jeg ikke , når jeg overhovedet ikke kan komme på. Men nu vil jeg
prøve at slette den mail, der ligger i postakssen til afsendelse

>Du cykler ikke rundt mellem forskellige ip-adresser?
>
>Altså bare for fejlfindingens skyld
Cykle er jeg holdt op med for længe siden, da jeg bor i et voldsomt bakket
område, Oddsherred, og det med ip adresser har jeg ikke så meget greje på,
om end jeg godt ved, hvad det er, men aldrig rør ved den slags.

Jeg er i det hele taget en kylling, fordi jeg bor så langt væk fra alting,
og har jeg svært ved at få fysisk hjælp, og er der noget jeg hader, så er
det at blive sat ud af spillet

Jeg har garderet mig med 3 computere i dagligt brug, foruden alle de andre
jeg har på lager
Jeg synes at er der noget der driller, kan man hurtigt komme til at bruge
en aften til at rode med det, men det er jo derfor det er så rationelt at
bruge computer

Jeg tror jeg tager en telefonsamtale til Jesper Ørsted, har er ret go til
Macsoup Så kan vi gå det hele igennem.

Tak til alle for hjællpen, nu har jeg prøvet alle foreslag og jeg sidder
stadig med en mail jeg ikke kunne sende, så nu sender jeg sender over mit
elskede enterpol.

Venligste og trods meget taknemlige hilsener
Hanne

--
Venlig hilsen Nina Storm

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 22-06-02 12:06

giambattista.vico@mail.tele.dk writes:

> [...]
>Ugd. (SMTP) postserver - hedder inet.uni2.dk, så det er da et forsøg
>værd med inet.get2net.dk. Endelig kan du jo også prøve med

Jeg har jeg skab prøvet- alle de muligheder, uden resultat, så der ligger
hunnden ikke begravet. Det er garanteret en lille bitte ting, men vi får
se?

Hilsen hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Christian Bech

Dato : 22-06-02 22:32

> [...]

> hunnden ikke begravet. Det er garanteret en lille bitte ting, men vi får

Har du prøvet mit andet løsningsforslag? Ligger der en mail til
afsendelse i "udgående post & nyheder"? Hvis ikke du sender en mail,
bliver smtpserveren nemlig ikke provokeret. Prøv at slette en eventuel
mail, så skulle forbindelsen til nyhedsserveren gerne virke igen.

--
Christian