Dungeon siege, er det vaerd at koebe?
Fra : Simon Kamber

Dato : 20-06-02 22:19

Har prøvet demoen til dungeon siege, og må siges at være begejstret.
Men bliver det ved med at være sjovt?, og hvordan er netspil?
--
Simon "Black" Kamber
ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Fra : @md

Dato : 21-06-02 09:15

Min erfaring, som dog kun er i single player, er at det hurtigt bliver meget
ensformet.... og det
eneste man reelt foretager sig er at holde øje med dine chars mana/life....
for de angriber selv
alt inden for rækkevide...Stor skuffelse... men hver sin smag..

Har dog hørt positive ting om multi player delen.

Fra : Gizmoduck

Dato : 21-06-02 10:48

On Fri, 21 Jun 2002 10:15:06 +0200, "@md" <dsl51479@vip.cybercity.dk>
wrote:

> [...]
>alt inden for rækkevide...Stor skuffelse... men hver sin smag..
>
>Har dog hørt positive ting om multi player delen.

jeg var også temmelig skuffet over det :/

det blev hurtigt til bare endnu en æske der samler støv på hylden

--

Giz

Remember:
If at first you don't succeed...
skydiving is not for you

Fra : Simon Kamber

Dato : 21-06-02 11:40

On Fri, 21 Jun 2002 11:48:26 +0200, Gizmoduck
<gizmoand@nospamworldonline.dk> wrote:

>jeg var også temmelig skuffet over det :/
>
>det blev hurtigt til bare endnu en æske der samler støv på hylden
Tak for advarslen.

Fra : cb

Dato : 21-06-02 12:43

Vent et par dage - så får du neverwinternights, der har den dybde som
Dungeon Siege, i aller højeste grad, manglede.
Fremtiden er dog, i mine øjne, stadig yderst lovende for Dungeon Siege.
Motoren yder godt og mulighederne for at skabe nye og mere interessante
verdener er meget gode (omend det er sværere at arbejde med Siege-Editoren
end NWN toolsettet) Så på den måde fortryder jeg absolut ikke at have
investeret i DS. Der vil uden tvivl gå en rum tid endnu før vi ser virkelig
gode maps med god historie, men de kommer, og de vil puste masser af liv i
den nydelige grafik. (tror faktisk ik´ NWN kan nå helt de samme højder i
forhold til variation, fantasi og generel udnyttelse af landskaberne, men vi
får at se)
Alt i alt tror jeg NWN blir´ dominerende men dermed ikke sagt at DS er dødt,
for når vi vækker det til live igen blir det godt, ja måske ligefrem
genialt.

cb

Fra : Simon Kamber

Dato : 22-06-02 16:02

On Fri, 21 Jun 2002 13:42:45 +0200, "cb" <clausb@adslhome.dk> wrote:

>Vent et par dage - så får du neverwinternights, der har den dybde som
>Dungeon Siege, i aller højeste grad, manglede.
Ved i om man kan finde en demo et sted?

Fra : Simon Kamber

Dato : 22-06-02 16:21

On Fri, 21 Jun 2002 13:42:45 +0200, "cb" <clausb@adslhome.dk> wrote:

>Vent et par dage - så får du neverwinternights, der har den dybde som
>Dungeon Siege, i aller højeste grad, manglede.
Har læst lidt om det. Kan det passe at det er et turbaseret rollespil,
eller er det samme spiltype som Dungeon Siege?

Fra : JH

Dato : 22-06-02 16:52

Simon Kamber wrote:

> Har læst lidt om det. Kan det passe at det er et turbaseret rollespil,
> eller er det samme spiltype som Dungeon Siege?

Nej NWN er et realtime RPG og er ikke så
meget hack and slash som DS.

Læs mere om NWN her:
http://www.planetneverwinter.com/

JH

Fra : Simon Kamber

Dato : 22-06-02 17:18

On Sat, 22 Jun 2002 17:51:53 +0200, "JH" <nospamos@eurosport.com>
wrote:

>Nej NWN er et realtime RPG og er ikke så
>meget hack and slash som DS.
Problemet er at jeg ikke kan finde så meget info om spiltypen. Er
altså ikke sikker på hvad præcis der menes med realtime rpg.

Fra : Fly Christensen

Dato : 23-06-02 13:07

On Sat, 22 Jun 2002 15:21:28 GMT, simon_kamber@hotREMOVETHISmail.dk
(Simon Kamber) wrote:

>Har læst lidt om det. Kan det passe at det er et turbaseret rollespil,
>eller er det samme spiltype som Dungeon Siege?

NWN bygger på Dungeons & Dragons 3rd Edition og er derfor grundlæggende
turbaseret. Det turbaseredeligger i, at en runde er defineret som 6
sekunder. I de 6 sekunder er forskellige handligener mulige. Hvis NWN er
bygget på samme måde som BG2, så tælles runderne, men de vises ikke
medmindre, de beder om at pause spillet hver gang, at der er gået en
runde. Du bestemmer således selv, om du vil have det realtime eller
turnbaesd, når du spiller det.

Fly

Fra : Simon Kamber

Dato : 23-06-02 14:37

On Sun, 23 Jun 2002 14:06:39 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

> [...]
>medmindre, de beder om at pause spillet hver gang, at der er gået en
>runde. Du bestemmer således selv, om du vil have det realtime eller
Vil det sige at man kun kan foretage en handling for hvert 6. sekund
eller?

Fra : Frost

Dato : 23-06-02 16:58

> Vil det sige at man kun kan foretage en handling for hvert 6. sekund
> eller?
> --
> Simon "Black" Kamber
> ved email, fjern REMOVETHIS fra adressen

Nej, det er faktisk ligesom attack speed i Dungeon Siege/Diablo/whatever.
Enhver handling tager noget tid at udføre, og en daggert er trods al
hurtigere at svinge med end en stor hellebard. Dette illustreres på
ovenstående måde, i det at (nu bruger jeg opdigtede tal) en daggert f.eks.
får 3 angreb per runde, mens en hellebard kun får 1. Når de 6 sekunder er
gået starter en ny runde, og daggerten kan udføre 3 angreb mere, og
hellebarden 1 angreb mere. Vælger man at spille det i realtime vil man slet
ikke lægge mærke til det, men i turnbased kan så analysere alle værdierne i
sit eget tempo. Spells og den slags har også en given casting time.

Fra : Ukendt

Dato : 22-06-02 07:39

>Har prøvet demoen til dungeon siege, og må siges at være begejstret.
>Men bliver det ved med at være sjovt?, og hvordan er netspil?

Syntes også selv ret godt om demoet, som sammen med flotte screenshots
gjorde, at jeg besluttede mig for, at købe spillet - til trods for at
der allerede var forskellige knap så begejstrede reviews på nettet.

Og jeg kan sige at spillet er præcis som demoet, der er blot meget
mere af det - hvilket desværre bliver utrofatteligt kedeligt inden
længe. Kæmpede mig dog alligevel igennem hele spillet, men var dog tæt
på at stoppe flere gange undervejs, da det virkelig er enormt
monotont. Det mærkelige er faktisk, at jeg ikke direkte vil sige, at
Dungeon Siege er dårligt... det er bare kedeligt.

Okay, en ekstrem dårlig ting er der view man har - eller ikke kan få.
Man får allerede en forsmag for det i demoet, men først efter lidt
længere tids spil bemærker man virkelig hvor irriterende det er, at
man ikke kan få kameraet længere ned, så man kan se længere frem.
Garanteret et luseragtigt trick for at skjule, at der ingen himmel er
i spillet. Det er skuffende. Og man får sgu næsten helt ondt i nakken
til sidst pga. af det kiksede view. :)

Til spillets forsvar bør nævnes, at jeg spillede det ene mand, dvs.
jeg afslog alle folks tilbud om, at følge mig. Satsede udelukkende på
melee skill, hvilket spillet desværre ikke har været designet til. For
ret hurtigt i spillet fik jeg så meget health, og kunne slå så hårdt,
at der var nul udfordring. Man sidder til sidst blot og ser sin figur
kæmpe mod 3-5 modstandere, mens man holder en finger parat ved
'H'-knappen på tastaturet.

Prøvede det 2 minutter i multiplayer. Præcis lige så "dumt" som
singleplayer. Jeg gik et par skridt og straks dukkede der en stor
bunke fjender op - fra jorden vel at mærke... dvs. man kan ikke se dem
før man praktisk talt står på dem. Sådan skal man ikke forsøge at gøre
et spil svært - og den slags er der desværre en hel del af i
singleplayer. Som dog så aldrig blev svært pga. af min "super-figur".

Konklusion: Kan ikke anbefales. Og hvis du alligevel vil købe det, så
køb for Guds skyld mit eksemplar, så jeg kan slippe af med det! ;)

Mvh, Claus
---
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn