|
| tun uden skift af krumtap i jog Fra : Morten Kristiansen |
Dato : 20-06-02 21:13 |
|
Hvor meget kan det lade sig gøre at tune sin jog uden at skulle skifte
krumtap...
jeg kører bare med en eu cylle og en polini racing vario. render kun 50-55
km/t.
| |
Klaus G. (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 20-06-02 21:51 |
|
> Hvor meget kan det lade sig gøre at tune sin jog uden at skulle skifte
> krumtap...
>
> jeg kører bare med en eu cylle og en polini racing vario. render kun 50-55
> km/t.
>
Køb en sport cylinder. Polni Sport, Malossi Sport, eller noget som yder det
samme. Det kan original krumtap godt klare.
--
Klaus G. / Seth-Enoch
klaus_godt@hotmail.com
| |
Michael Thomsen (20-06-2002)
| Kommentar Fra : Michael Thomsen |
Dato : 20-06-02 22:47 |
|
Den orginale krumtap i en Jog kan ca. holde til 10Hk, ved Corsa eller
ligende anbefales det at man har racerkrumtap i.
Mvh Michael
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:8frQ8.77149$N46.2162313@news010.worldonline.dk...
> > Hvor meget kan det lade sig gøre at tune sin jog uden at skulle skifte
> > krumtap...
> >
> > jeg kører bare med en eu cylle og en polini racing vario. render kun
50-55
> > km/t.
> >
> Køb en sport cylinder. Polni Sport, Malossi Sport, eller noget som yder
det
> samme. Det kan original krumtap godt klare.
>
>
> --
> Klaus G. / Seth-Enoch
>
> klaus_godt@hotmail.com
>
>
| |
Morten Kristiansen (21-06-2002)
| Kommentar Fra : Morten Kristiansen |
Dato : 21-06-02 12:11 |
|
OK...
Men er det nok bare og skifte cylinderen? Hvad med karburator, udstødning og
sådan?
"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
news:aetikf$1csg$1@news.cybercity.dk...
> Den orginale krumtap i en Jog kan ca. holde til 10Hk, ved Corsa eller
> ligende anbefales det at man har racerkrumtap i.
>
> Mvh Michael
>
> "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
> news:8frQ8.77149$N46.2162313@news010.worldonline.dk...
> > > Hvor meget kan det lade sig gøre at tune sin jog uden at skulle skifte
> > > krumtap...
> > >
> > > jeg kører bare med en eu cylle og en polini racing vario. render kun
> 50-55
> > > km/t.
> > >
> > Køb en sport cylinder. Polni Sport, Malossi Sport, eller noget som yder
> det
> > samme. Det kan original krumtap godt klare.
> >
> >
> > --
> > Klaus G. / Seth-Enoch
> >
> > klaus_godt@hotmail.com
> >
> >
>
>
| |
Klaus G. (21-06-2002)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 21-06-02 19:00 |
|
> OK...
> Men er det nok bare og skifte cylinderen? Hvad med karburator, udstødning
og
> sådan?
>
Du skal omdyse din karb, til hvad ved jeg faktisk ikke...
--
Klaus G. / Seth-Enoch
klaus_godt@hotmail.com
| |
Morten Kristiansen (21-06-2002)
| Kommentar Fra : Morten Kristiansen |
Dato : 21-06-02 19:05 |
|
Hvad vil det så gi hvis jeg bare skifter cyllinderen ud med en sport? og jeg
stadig har et basic udstødning og en standart karburator
| |
Klaus G. (21-06-2002)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 21-06-02 21:03 |
|
> Hvad vil det så gi hvis jeg bare skifter cyllinderen ud med en sport? og
jeg
> stadig har et basic udstødning og en standart karburator
>
Noget topfart, og bedre optræk. Køb karb, udstødning, og cyl. Det er altid
en god start :) Til sport er 17.5mm nok.
--
Klaus G. / Seth-Enoch
klaus_godt@hotmail.com
| |
Michael Thomsen (22-06-2002)
| Kommentar Fra : Michael Thomsen |
Dato : 22-06-02 11:41 |
|
Hej
Jeg har kørt Corsa (godtnok på racer krumtap) med lovlig karburator. Og den
gik på baghjul.
Istedet for karburator, så invistere hellere i en god variator og
udstødning. (evt. nardo)
"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
news:ZDLQ8.78157$N46.2194355@news010.worldonline.dk...
> > Hvad vil det så gi hvis jeg bare skifter cyllinderen ud med en sport? og
> jeg
> > stadig har et basic udstødning og en standart karburator
> >
> Noget topfart, og bedre optræk. Køb karb, udstødning, og cyl. Det er altid
> en god start :) Til sport er 17.5mm nok.
>
>
> --
> Klaus G. / Seth-Enoch
>
> klaus_godt@hotmail.com
>
>
| |
Michael Frederiksen (30-06-2002)
| Kommentar Fra : Michael Frederiksen |
Dato : 30-06-02 15:01 |
|
"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
news:af1kam$2eij$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> Jeg har kørt Corsa (godtnok på racer krumtap) med lovlig karburator. Og
den
> gik på baghjul.
Det lyder rigtig smart.. polini anbefalder at man kører med min 17,5 mm karb
for at opnå nok indre køling... der er ikke nok flow i en 12'er (eller hvad
der nu er stanard på en fog.. øhh jog :) )
Hvor langt kørte du med corsa??
--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie
ICQ: 121663556
Fjern NOSPAM ved svar på email ;-P
| |
Mads Jensen (04-07-2002)
| Kommentar Fra : Mads Jensen |
Dato : 04-07-02 02:35 |
|
"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
news:af1kam$2eij$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> Jeg har kørt Corsa (godtnok på racer krumtap) med lovlig karburator. Og
den
> gik på baghjul.
Ja, men det vigtigste er jo også om lortet kan flyve på baghjul, ik ?
Prøv at tage en tur på 30 km med fuld gas, så finder du ud af at cylinderen
åbenbart ikke fik nok benzin...
> Istedet for karburator, så invistere hellere i en god variator og
> udstødning. (evt. nardo)
En god variator og udstødning er også en god investering, men karburatoren
kommer sq først.
Mads
| |
|
|