Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bedste SmartMedia Card ????
Fra : Flemming Scully

Dato : 20-06-02 20:42

Hej
er der nogen her i gruppen som kan fortælle mig hvilke (mærke) SmartMedia
Card man skal bruge til digitalkamera (Olympus C - 700 ultra zoom) og
hvilke SmartMedia Card man ikke skal bruge.

Hvor køber man SmartMedia Card til fornuftige penge.

Hilsen

Flemming Scully

Fra : WebCat

Dato : 20-06-02 21:14

Olympus egene, RiData eller PQI

Fra : Tom Wagner

Dato : 21-06-02 14:00

On Thu, 20 Jun 2002 22:13:36 +0200, "WebCat" <Webcat@post1.com> wrote:

>Olympus egene, RiData eller PQI

Hvorfor anbefaler du netop disse?

Jeg har aldrig hørt, at der skulle være forskel på kvaliteten af
SmartMedia-kort.

Tom

Fra : Michael Kornum

Dato : 21-06-02 18:10

> Jeg har aldrig hørt, at der skulle være forskel på kvaliteten af
> SmartMedia-kort.

prøv at kig rundt på de forskellige digicam review sider, og discussion
forums, så finder du ud af det.

michael

Fra : Finn I

Dato : 21-06-02 19:04

> prøv at kig rundt på de forskellige digicam review sider, og discussion
> forums, så finder du ud af det.

Jeg har fundet nogle forskellige meninger på diverse forum's men er der
nogle deciderede "test" nogle steder? Jeg syntes ikke jeg kan finde det.

Fra : Tom Wagner

Dato : 21-06-02 22:57

On Fri, 21 Jun 2002 19:10:28 +0200, "Michael Kornum"
<mikek@worldonline.dk> wrote:

>prøv at kig rundt på de forskellige digicam review sider, og discussion
>forums, så finder du ud af det.

Hvis du kender svaret på Flemmings spørgsmål, var det måske en god
idé, om du fortalte ham og os andre, om der er bestemte kort, man bør
undgå, og i givet fald hvorfor.

Det er ikke lykkedes mig at finde ud af, om der er kvalitetsforskel
mellem kort fabrikeret i Korea eller i Japan. Så vidt jeg er
orienteret fremstilles alle SM-kort af enten Samsung eller Toshiba.

I modsætning til Compact Flash kort, der har en indbygget controller
skal der ikke være forskel på læse-skrivehastigheder på
SmartMediakort.

At Olympus forsyner deres kort med mulighed for at bruge deres
Camediasoftware til panoramafunktion er en anden sag.

WebCat anbefaler Olympus egne kort og RiData eller PQI, men han (hun?)
argumenterer heller ikke for, hvorfor netop disse kort skulle være de
bedste.

Tom

Fra : Peter Loumann

Dato : 22-06-02 10:53

Fri, 21 Jun 2002 23:56:52 +0200, Tom Wagner <tomwag@worldonline.dk>
wrote:

>Det er ikke lykkedes mig at finde ud af, om der er kvalitetsforskel
>mellem kort fabrikeret i Korea eller i Japan. Så vidt jeg er
>orienteret fremstilles alle SM-kort af enten Samsung eller Toshiba.

I så fald sælges nogle af dem jo under andre navne eller som no name.
Man kunne filosofere over, hvordan de udvælges ...

>I modsætning til Compact Flash kort, der har en indbygget controller
>skal der ikke være forskel på læse-skrivehastigheder på
>SmartMediakort.

Bortset fra de 2 kort, der fulgte med mine kameraer, har jeg kun købt
discount-kort (Japan Photo, Bilka). Jeg har endnu ikke kunnet
konstatere den mindste forskel ud over prisen. Dér er forskellen til
gengæld betydelig.

>At Olympus forsyner deres kort med mulighed for at bruge deres
>Camediasoftware til panoramafunktion er en anden sag.

Ja OK, det har jeg ikke leget med. Men det kan vist fikses for kort af
andre mærker.

--
hilsen pl
se mine fotos