Mønster på 45
Fra : PHK

Dato : 20-06-02 12:47

Til min overraskelse - jeg mener ellers at jeg holder mig ajour med
færdselsloven - fortalte en lokal cykelhandler, da jeg var inde for at købe
et dæk til min scooter, at en af hans kunder havde fået en bøde for at køre
uden mønster på sin 45´er.

_Skal_ man virkelig have mønster på en 45´er?

Fordi så kan jeg da informere politikerne om at det er meget farligere at
køre med forkert lufttryk på en 45´er end med for lidt mønster!

--
_
|_|

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 20-06-02 13:20

"PHK" <phk@esenet.dk> wrote in message
> Fordi så kan jeg da informere politikerne om at det er meget farligere at
> køre med forkert lufttryk på en 45´er end med for lidt mønster!

det kommer da så sandlig an på vejret i regn blive dæk uden mønster
lynhurtigt glat....

Lasse
RSV1000
RS154

Fra : PHK

Dato : 20-06-02 13:54

"Lasse Lundberg" <Lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse

> "PHK" <phk@esenet.dk> wrote in message
>
> det kommer da så sandlig an på vejret i regn blive dæk uden mønster
> lynhurtigt glat....

Hvis lufttrykket er for lavt *), vil man være meget hurtigere til at miste
balancen end hvis der ingen mønster er.

*) Jeg kan sagtens køre med 10-20 i lufttryk stort set uden at kunne mærke
det - før jeg kommer til et sving, _så_ skrider jeg uden (mønsterdybde
uanset). Samme sving med samme (nedslidte) dæk og højere lufttryk 5 minutter
efter giver ingen svingproblemer ...

--
_
|_|

Fra : PHK

Dato : 20-06-02 14:02

"PHK" <phk@esenet.dk> skrev i en meddelelse news:aesj97$l0s$1@sunsite.dk...

> [...]
> det - før jeg kommer til et sving, _så_ skrider jeg uden (mønsterdybde
> uanset). Samme sving med samme (nedslidte) dæk og højere lufttryk 5

Skylder lige at skrive at det er bagdækket, det drejer sig om. Jeg punkterer
så sjældent på fordækket, at der har jeg faktisk ingen erfaring med at køre
på halvflad hjul ...

--
_
|_|

Fra : "H;P

Dato : 20-06-02 13:34

Hejsa´

Så hut jeg visker, så er minimum 1 mm det absolutte !. Det er det der gælder
for alm. knaller er det ikke ?
*Hmmm, hvor var det lige den side er, med alle love & regler for K45 ?*

H ; P

--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk el. http://falken.vikingdk.net
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310

Fra : PHK

Dato : 20-06-02 13:50

"H;P<Falken>" <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hejsa´
>
> Så hut jeg visker, så er minimum 1 mm det absolutte !. Det er det der
gælder
> for alm. knaller er det ikke ?

Jeg ved at for 30-knallerter er der ingen krav til mønsret.

--
_
|_|

Fra : GniTocs

Dato : 20-06-02 17:46

"PHK" sagde:

> _Skal_ man virkelig have mønster på en 45´er?
>
> Fordi så kan jeg da informere politikerne om at det er meget farligere at
> køre med forkert lufttryk på en 45´er end med for lidt mønster!

Det er også meget farligere at cykle en tur fra Århus til Silkeborg,
på hovedvej 15 (hvilket er lovligt), end det er at tænde sin engangs-
grill ude på Østre Badeanstalt (hvilket er ulovligt).

Det betyder vel ikke at det skal gøres lovligt at grille? eller
ulovligt at cykle?

Bare en strøtanke

Fra : N/A

Dato : 21-06-02 09:06

Fra : Brian/Hekto

Dato : 21-06-02 09:06

In article <aet1p7$gqa$1@sunsite.dk>, phk@esenet.dk says...

> "GniTocs" <gnitocs@oop.dk> skrev i en meddelelse

> at

> Nej, det betyder at strømerne hellere skulle koncentrere sig om at folk på
> 2-hjulede køretøjer hellere skulle gives bøder for at køre med for lavt
> dæktryk end for at køre med for lidt mønster i dækkene.
>
> Jeg har stadig ikke fået svar på om der overhovedet skal være mønster på
> dækkene på en knallert-45?

> Næste gang behøver du ikke strø så meget ;)
>

> --
> _
> |_|

Er en 45'er ikke et registreret køretøj? Hvilke regler gælder for
dækmønster for registrerede køretøjer, i færdselsloven? Skal der så ikke
være mønster på dækkene, på en 45'er???????? Hvor svært kan det gentlig
blive????
--
MVH

Brian/Hekto
Rd350 YPVS - LS650 - ?

Fra : PHK

Dato : 23-06-02 03:05

> [...]
> dækmønster for registrerede køretøjer, i færdselsloven? Skal der så ikke
> være mønster på dækkene, på en 45'er???????? Hvor svært kan det gentlig

Nogen ved ikke hvor meget mønster der skal være på en indregistreret
knallert. Andre igen ved ikke hvordan man quoter og sletter korrekt.

Hvor svært kan dét være?

--
_
|_|