udskrivning af css skrift
Fra : Jesper Jensen

Dato : 19-06-02 15:37

Hejsa,

jeg smider et dokument i hovedet på folk, der indeholder et eller flere
kodeord. Disse kodeord bliver formatteret med denne css-indang: .password
{ font-family: terminal; }

Mit problem er nemlig, at kodeord sammensat af store/små bogstaver og tal
ikke altid er læsbare nok. Det er f.eks. svært at kende forskel på 1,I og l,
O og 0 i hvert fald i nogle skrifttyper. Derfor vil jeg gerne benytte
terminal fonten, der har en dotted nul og fødder der gør det nemmere at
kende forskel på bogstaverne. Det ser sådan set også meget godt ud i
klientens OE/IE, men så snart det udskrives konverteres terminal-fonten til
en courier.

Nogen forslag til hvordan jeg kan få udskrevet terminal-fonten, eller en
skrifttype jeg kan benytte, der ikke kan efterlade brugeren med tvivl om,
hvilke bogstaver/tal jeg sender ham?

På forhånd tak
Jesper Jensen

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 19-06-02 16:14

"Jesper Jensen" <guru@compuclub.dk> wrote in news:3d109754$0$14575
$d40e179e@nntp01.dk.telia.net:

> Nogen forslag til hvordan jeg kan f† udskrevet terminal-fonten, eller en
> skrifttype jeg kan benytte, der ikke kan efterlade brugeren med tvivl om,
> hvilke bogstaver/tal jeg sender ham?

Kan det hjælpe noget at sige eksplicit, at du også gerne vil printe ud med
den pågældende font?

   <link rel="stylesheet" href="min-terminal-font.css" media="print">

.... eller evt. media="all"

Mvh.
/Thomas