Table i Jscript genereret vindue...
Fra : søren

Dato : 19-06-02 13:34

Heysa!

Jeg har på www.lgbeslag.dk (under produkter-> Bad / Stue / Design) lavet
nogle sider hvor man kan klikke på et billede, og så popper det op i et
Jscript genereret vindue, sammen med noget tekst... Problemet er at det ser
nolle ud! Og det til trods for jeg har prøvet at aligne det, smide det ind
i tables, o.s.v... Har Jscript et problem med tables, eller er det bare mig
der klodser rundt i det?

Mvh.

Søren

Fra : Kim Bach Petersen

Dato : 19-06-02 20:13

> Har Jscript et problem med tables

Ikke så vidt jeg ved. Jeg ken ikke hjælpe dig en løsning nærmere, da jeg
ikke umiddelbart kan få vist kilden i dine popup's - så måske skulle du
tegne og fortælle lidt her.

Jeg regner med, at det er den hvide kant der generer dig og det oplagte
ville jo være en <body style="margin: 0px">, men det har du vel været
omkring?

Kim

Fra : Klaus Ambrass

Dato : 20-06-02 07:52

"søren" <soren@andersen.as> wrote in

> [...]
> det, smide det ind i tables, o.s.v... Har Jscript et problem med
> tables, eller er det bare mig der klodser rundt i det?

Er dit problem, at billede og tekst ikke ses i dit pop-up?
Når jeg kikker på dine pop-up så er de mindre end indholdet, og du har
slået rullepanelet fra. Heldigvis kan man scrolle med musen...

Noget af en løsning kunne være at du laver en tabel med to celler ved
siden af hinanden: venstre til billedet og hjøre til tekst. TopAlign det
og det ser hæderlig ud.

Så skal du bare sørge for at vinduet er stort nok til at vise al indhold
på samme tid. Her skal du fifle lidt med window.height og window.width i
JS. Lav evt. alle billederne i samme størrelse, så skal du kun tilpasse
eet sæt height/width.

--
Klaus Ambrass

IT - Storstrøms Amt
kam@it.stam.dk

Fra : Søren

Dato : 26-06-02 09:16

> [...]
> på samme tid. Her skal du fifle lidt med window.height og window.width i
> JS. Lav evt. alle billederne i samme størrelse, så skal du kun tilpasse

Tusind tak for de gode råd, men da jeg satte mig ned og koncetrerede mig
lidt, fik jeg mine tabels til at virke! (Før kunne jeg slet ikke oprette
dem... :)
Nu ser det OK ud syntes jeg... Men jeg ville være glad hvis du ville give
mig en kommentar til det... Se om du har nogle gode ideer for at få det
til at se flot ud...

P.s: Du skal gå ind under enten: stue, bad, design eller antik... Det er
de eneste der er blevet omlagt til vores nye database-system, og de eneste
hvor det her nye jscript virker...

Mvh.

Søren G. Andersen

- Pædagogiske tutorials på dansk