Scoring med Gnus/Emacs
Fra : Jonas Voss

Dato : 18-06-02 12:26

Jeg kan forstaa at man i Gnus/Emacs arbejder med scoring istedet for
killing af indlaeg, og jeg er ogsaa kommet saa langt som til at tildele
forfattere hoejere scoring vha. I(ncrease) A(uthor). Nu ville jeg saa
gerne decrease author i stedet for. Kan man det, eller skal man i stedet
lave en increase, og saa manuelt aendre den score der blive tildelt i
ens 'navn.paa.gruppen.SCORE' fil?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-06-02 12:39

Jonas Voss <spamthis@verture.net> writes:

> [...]
> gerne decrease author i stedet for. Kan man det, eller skal man i stedet
> lave en increase, og saa manuelt aendre den score der blive tildelt i

Lower sidder paa "L". Hvis du gerne vil vaere helt fri for at se
indlaeg for den paagaeldende, saa skal du lige tilfoeje en expunge i
scorefilen.

Eksempel:

(("from"
("Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk>" -1000 nil s))
(expunge -999)
)

Jeg ved ikke hvordan det fungerer hvis man laver rettelser herefter.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jonas Voss

Dato : 18-06-02 12:45

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> writes:

> Lower sidder paa "L".

Aha!

> Hvis du gerne vil vaere helt fri for at se
> indlaeg for den paagaeldende, saa skal du lige tilfoeje en expunge i
> scorefilen.

Ok, mange tak.

[Snip - rammende eksempel]

Naar jeg nu kigger paa ovenstaaende linier ser de lidt rodede ud, er der
nogen maade at rewrappe teksten i det indlaeg man er i gang med at
forfatte? W w virker jo fremragende naar man laeser indlaeg, har nogen
pendant i message bufferen?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-06-02 13:01

> [...]

> nogen maade at rewrappe teksten i det indlaeg man er i gang med at
> forfatte? W w virker jo fremragende naar man laeser indlaeg, har nogen

Ja. Du har set de tidligere indlæg om at slå auto-fill-mode til når
man skriver (det giver bare linieskift når linien er fuld).

Hvis du gerne vil ombryde et afsnit, så brug M-q. Den tager hensyn
til citationstegn og alting, så den kan også bruges på afsnit hvor
linielængden af en eller anden grund ønskes ændret. Det er en
standard Emacs-kommando.

W w kendte jeg ikke. Den vil jeg lige kigge på. (Gnus er lige så
slem som Emacs til at være et monsterprogram med ukendt funktionalitet
- hvilke andre teksteditorer kender du der kan bruges til tetris,
webbrowser (ekstra) og symbolsk matematikprogram (ekstra)?).

Keder man sig, eller vil øve sig på at være en god netbetjent så er
M-x doctor god træning.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jonas Voss

Dato : 18-06-02 13:42

> [...]

> til citationstegn og alting, så den kan også bruges på afsnit hvor
> linielængden af en eller anden grund ønskes ændret. Det er en

Laekkert, tak.

> [...]
> - hvilke andre teksteditorer kender du der kan bruges til tetris,
> webbrowser (ekstra) og symbolsk matematikprogram (ekstra)?).

Ingen, absolut ingen. W w er yderst anvendelig til indlaeg hvor
linielaengden er 72 anslag og lignende.

> Keder man sig, eller vil øve sig på at være en god netbetjent så er
> M-x doctor god træning.

Ja, den har hjulpet mig et par gange. M-x yow er ogsaa "sjov", isaer
naar man saetter den til at sludre med doctor vha. M-x
psychoanalyze-pinhead. Husk at tryk C-g efter knap 5 sekunder, det
skulle have genereret nok sludder til en eftermiddag.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 19-06-02 11:29

Jonas Voss <spamthis@verture.net> writes:

> Aha!

Du kan se en oversigt over gyldige tastekombinationer et givent sted,
ved at bede om at få beskrevet nuværende "mode". C-h m eller M-x
describe-mode.

Den bruger jeg tit.

Hvis man gerne vil vide hvilke muligheder man har på et givent
multi-tast-sted, så tast C-h. Fx C-x 4 C-h.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-06-02 16:20

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> writes:

> Du kan se en oversigt over gyldige tastekombinationer et givent sted,
> ved at bede om at få beskrevet nuværende "mode". C-h m eller M-x
> describe-mode.

Majt fint, det er noteret sammen med alle de andre guldkorn.

> Hvis man gerne vil vide hvilke muligheder man har på et givent
> multi-tast-sted, så tast C-h. Fx C-x 4 C-h.

Laekkert! Tak.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |