/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Spider-Man anmeldelse i Bogart (SPOILER fo~
Fra : Brian Nielsen


Dato : 17-06-02 22:49

Hej.

Det var da en yderst positiv onkel Bogart, som i denne uge delte hatte ud
til
Spider-man. Begejstringen ville næsten ingen ende tage. 4 hatte blev det
til. Betyder det så
at filmen er (pseudo)intellektuel? Næppe, onkel Bogart kan som så mange
andre
godt lide at slappe af til en gang uforpligtende action, bare det er
velproduceret og veloplagt.

Jeg glæder mig ihvertfald.

/Brian



 
 
Robert Eriksen (17-06-2002)
Kommentar
Fra : Robert Eriksen


Dato : 17-06-02 23:56



Brian Nielsen wrote:
>
> Hej.
>
> Det var da en yderst positiv onkel Bogart, som i denne uge delte hatte ud
> til
> Spider-man. Begejstringen ville næsten ingen ende tage. 4 hatte blev det
> til.

Det undrede jeg mig også lidt over.
Er det ikke første gang en amerikansk film i den stil/genre har fået
så mange hatte?

Han har ellers normalt en ret underholdende holdning til de film.
Kan ikke huske præcist hvad han sagde om Godzilla men kan da huske
jeg lå flad af grin


/Robert

-V- (17-06-2002)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 17-06-02 23:47


"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse
news:3D0E68F4.A395F241@adr.dk...
> Kan ikke huske præcist hvad han sagde om Godzilla men kan da huske
> jeg lå flad af grin

Jeg kan også huske noget i den retning. Forsøgte at finde anmeldelsen på
DR's net, men ak.
Har tidligere læst gamle anmeldelser på DR's tekst-tv (sic), men de ligger
ikke på nettet - endnu.
Havde premiere i DK i september 1998, hvis det kan interessere nogen til en
anden gang.


-V-




Peter B. Juul (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-06-02 02:20

Robert Eriksen <roe@adr.dk> writes:

> Er det ikke første gang en amerikansk film i den stil/genre har fået
> så mange hatte?

Hvilken genre?

Så mange almindelige superhelte-film udkommer der jo heller ikke.

X-Men fik tre hatte i sin tid. Batman Returns fik det samme.

Skal vi udvide superhelte-biksen lidt kan det siges at
tiger-drage-filmen fik fire hatte, Blade Runner dircut fik fem, Matrix
fik fire og Star Wars ep. 4, 5 og 6 fik henholdsvis fire, tre og fire
stjerner i special edition-udgaverne.

Heh. Jeg opdager lige, at alt hvad Baz Luhrman har lavet har fået fem
stjerner. Meget passende, faktisk.

> Han har ellers normalt en ret underholdende holdning til de film.

Hvilke film? Amerikanske film? Action-film?

Det er en skrøne.

Han nedsabler dårlige film i alle genrer og på alle sprog og giver
gode karakterer til gode film i alle genrer og på alle sprog. At store
dele af det danske filmpublikum er mentalt fattige nok til at tro, at
en dyr, amerikansk film, der får megen reklame altid er bedre end en
ubemærket europæisk film, lader han sig heldigvis ikke mærke med.

> Kan ikke huske præcist hvad han sagde om Godzilla men kan da huske
> jeg lå flad af grin

Nu var Godzilla også noget møg.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."
I speak only 0}._.{0 -Stefan Holm
for myself. O/ \O

Brian Nielsen (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 18-06-02 19:22


"Robert Eriksen" <roe@adr.dk> skrev i en meddelelse
news:3D0E68F4.A395F241@adr.dk...
>
> Er det ikke første gang en amerikansk film i den stil/genre har fået
> så mange hatte?
>

Star Wars Episode 1?



Michael Skov (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Michael Skov


Dato : 18-06-02 08:37

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk skriver:
> Star Wars ep. 4, 5 og 6 fik henholdsvis fire, tre og fire
>stjerner i special edition-udgaverne.

Episode 1 fik fire og episode 2 fik tre hatte

MU!

PERCHIK "Money is the world's curse"
TEVYE " May the Lord smite me with it! And may I never recover!"
From Fiddler on the Roof (1971)
MU! (http://www.mobilixnet.dk/~mob65045/?22/)


AJC (18-06-2002)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 18-06-02 09:04

"Michael Skov" <mu@net.dialog.dk> wrote in message
news:fc.0073fb6b043fafaf3b9aca00395f84be.43faff7@net.dialog.dk...
> pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk skriver:
> > Star Wars ep. 4, 5 og 6 fik henholdsvis fire, tre og fire
> >stjerner i special edition-udgaverne.
>
> Episode 1 fik fire og episode 2 fik tre hatte
>
> MU!
>

LOL, det er mig ubegribeligt at han kan give episode 5 mindre hatte end
6'eren og at episode 1 har fået flere end 2'eren!
Meget mystisk!

Mvh
AJC.




Peter B. Juul (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-06-02 10:04

"AJC" <samsonjensen@hotmail.com> writes:

> LOL, det er mig ubegribeligt at han kan give episode 5 mindre hatte end
> 6'eren og at episode 1 har fået flere end 2'eren!

Det handler alene om smag.

Personligt synes jeg også, at ep.6 er langt bedre end ep.5, men det er
fordi jeg er helt vild med det person-spil, der foregår, hvor vi
pludselig opdager, at Kejseren, den manipulerende lille svans, har
staget en større krig for at skaffe en afløser til Vader.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Praeterea censeo Moulin Rouge omnibus videndum esse"
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Martin M. (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin M.


Dato : 18-06-02 12:14

AJC wrote:

> LOL, det er mig ubegribeligt at han kan give episode 5 mindre hatte end
> 6'eren og at episode 1 har fået flere end 2'eren!
> Meget mystisk!

Det er præcis derfor, nogle af os bruger Bogart som omvendt barometer.

--
Mvh. Martin Møller



Peter B. Juul (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-06-02 12:41

"Martin M." <spammers@paradise.com> writes:

> > LOL, det er mig ubegribeligt at han kan give episode 5 mindre hatte end
> > 6'eren og at episode 1 har fået flere end 2'eren!
> > Meget mystisk!
>
> Det er præcis derfor, nogle af os bruger Bogart som omvendt barometer.

Nemlig!

Blade Runner er som bekendt en lortefilm, mens Battlefiels: Earth er
et filmisk vidunder.

Fjols.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"
I speak only 0}._.{0 -K. Schumacher
for myself. O/ \O

David Schjelde (18-06-2002)
Kommentar
Fra : David Schjelde


Dato : 18-06-02 13:04

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3ptyo24st.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Martin M." <spammers@paradise.com> writes:
>
> > > LOL, det er mig ubegribeligt at han kan give episode 5 mindre hatte
end
> > > 6'eren og at episode 1 har fået flere end 2'eren!
> > > Meget mystisk!
> >
> > Det er præcis derfor, nogle af os bruger Bogart som omvendt barometer.
>
> Nemlig!
>
> Blade Runner er som bekendt en lortefilm, mens Battlefiels: Earth er
> et filmisk vidunder.

LOL

Mht. disse Ole M. diskussioner, kunne vi så ikke lave en "fordomsgenerator"
der automatisk smider disse ind i debatten? Det ville spare de personer der
synes han er en frankofil snob for en masse arbejde.

Mvh
David Schjelde



Martin M. (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin M.


Dato : 18-06-02 13:15

Peter B. Juul wrote:

> > Det er præcis derfor, nogle af os bruger Bogart som omvendt barometer.
>
> Nemlig!
>
> Blade Runner er som bekendt en lortefilm, mens Battlefiels: Earth er
> et filmisk vidunder.
>
> Fjols.

Det man siger er man selv.

Undskyld, hvis jeg pissede på din sukkermad, men jeg har det nu sådan, at
jeg nogle gange bare ikke er enig i Bogarts anmeldelser, hvorfor jeg kom med
den udtalelse. Ganske simpelt.

--
Mvh. Martin Møller




Peter B. Juul (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-06-02 13:27

"Martin M." <spammers@paradise.com> writes:

> Undskyld, hvis jeg pissede på din sukkermad, men jeg har det nu sådan, at
> jeg nogle gange bare ikke er enig i Bogarts anmeldelser,

Det har vi alle. Det er legitimt nok.

> hvorfor jeg kom med
> den udtalelse. Ganske simpelt.

Men din udtalelse var faktisk det samme som "Ole M. mener altid det
modsatte af mig om alle (eller de fleste) film".

Det er jo ikke det du mener ovenfor.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget
I speak only 0}._.{0 inde i verdens gang som de fleste journalister. Dét er
for myself. O/ \O ikke særlig sundt!" - Jakob Martin Strid

Martin M. (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin M.


Dato : 18-06-02 13:37

Peter B. Juul wrote:

> Men din udtalelse var faktisk det samme som "Ole M. mener altid det
> modsatte af mig om alle (eller de fleste) film".
>
> Det er jo ikke det du mener ovenfor.

Nej, jeg tillader derfor at rette mig selv og sige, at jeg i 70 % af
tilfældene bruger Bogart som en slags omvendt barometer.

For at det ikke skal misforstås, så vil jeg sige, at jeg ofte ser Bogart,
men som sagt ikke altid ikke er enig i hans anmeldelser. Dette var desuden
specielt møntet på hans Star Wars-anmeldelser.

Tadaaa!

--
Mvh. Martin Møller



Peter Tønnesen (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 18-06-02 16:04


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3n0ts22ne.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "Martin M." <spammers@paradise.com> writes:
>
> > Undskyld, hvis jeg pissede på din sukkermad, men jeg har det nu sådan,
at
> > jeg nogle gange bare ikke er enig i Bogarts anmeldelser,
>
> Det har vi alle. Det er legitimt nok.
>
> > hvorfor jeg kom med
> > den udtalelse. Ganske simpelt.
>
> Men din udtalelse var faktisk det samme som "Ole M. mener altid det
> modsatte af mig om alle (eller de fleste) film".
>
> Det er jo ikke det du mener ovenfor.

Kender i den type der bare MÅ få det sidste ord?

VH
Peter




Peter B. Juul (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-06-02 16:29

"Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> writes:

> Kender i den type der bare MÅ få det sidste ord?

Ja, men du kan kill-filtres.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.
I speak only 0}._.{0 "The Queen has been meddling with the environment,
for myself. O/ \O and now it's always winter and never Christmas,
Hannukkah, Ramadan, Diwali, Solstice or Tashfest."

Martin M. (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Martin M.


Dato : 18-06-02 18:09

Peter B. Juul wrote:

> > Kender i den type der bare MÅ få det sidste ord?
>
> Ja, men du kan kill-filtres.

Så jeg undgik lige med nød og næppe at blive puttet i dit filter?

--
Mvh. Martin Møller
"Gozer the Gozerian: Good evening. As a duly designated representative of
the City, County and State of New York, I order you to cease any and all
supernatural activities and return forthwith to your place of origin or to
the nearest convenient parallel dimension."



Jeppe Møller (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Jeppe Møller


Dato : 18-06-02 16:40

Nej!

/Jeppe



Peter Tønnesen (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 18-06-02 16:02


"Martin M." <spammers@paradise.com> skrev i en meddelelse
news:aen4mn$bsh$1@news.cybercity.dk...
> AJC wrote:
>
> > LOL, det er mig ubegribeligt at han kan give episode 5 mindre hatte end
> > 6'eren og at episode 1 har fået flere end 2'eren!
> > Meget mystisk!
>
> Det er præcis derfor, nogle af os bruger Bogart som omvendt barometer.

HØRT Det var da en skide god formulering, den tager jeg også på min
kappe.

Venlig hilsen
Peter T



Peter Brodersen (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 18-06-02 16:07

On Tue, 18 Jun 2002 17:02:04 +0200, "Peter Tønnesen"
<dali909@direkte.org> wrote:

>HØRT Det var da en skide god formulering, den tager jeg også på min
>kappe.

Det kunne være, du i stedet skulle se selve Bogart-programmet? Altså
de 30 minutter før hatte-uddelingen?

--
- Peter Brodersen

Peter Tønnesen (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 18-06-02 16:23


"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse
news:v%HP8.60781$N46.2048463@news010.worldonline.dk...
> On Tue, 18 Jun 2002 17:02:04 +0200, "Peter Tønnesen"
> <dali909@direkte.org> wrote:
>
> >HØRT Det var da en skide god formulering, den tager jeg også på min
> >kappe.
>
> Det kunne være, du i stedet skulle se selve Bogart-programmet? Altså
> de 30 minutter før hatte-uddelingen?

Så hellere få et lavement...



Agricola (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Agricola


Dato : 18-06-02 16:56


> > Det kunne være, du i stedet skulle se selve Bogart-programmet? Altså
> > de 30 minutter før hatte-uddelingen?
>
> Så hellere få et lavement...
>
Hver sin lyst...



David Schjelde (19-06-2002)
Kommentar
Fra : David Schjelde


Dato : 19-06-02 08:10


"Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> skrev i en meddelelse
news:3d0f502d$0$215$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse
> news:v%HP8.60781$N46.2048463@news010.worldonline.dk...
> > On Tue, 18 Jun 2002 17:02:04 +0200, "Peter Tønnesen"
> > <dali909@direkte.org> wrote:
> >
> > >HØRT Det var da en skide god formulering, den tager jeg også på min
> > >kappe.
> >
> > Det kunne være, du i stedet skulle se selve Bogart-programmet? Altså
> > de 30 minutter før hatte-uddelingen?
>
> Så hellere få et lavement...


Bedømt udfra dit indlæg lyder det som om du netop har taget et.....

David



Peter Tønnesen (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 19-06-02 14:49


"David Schjelde" <dauis@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:3d102edd$0$27759$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> skrev i en meddelelse
> news:3d0f502d$0$215$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > "Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse
> > news:v%HP8.60781$N46.2048463@news010.worldonline.dk...
> > > On Tue, 18 Jun 2002 17:02:04 +0200, "Peter Tønnesen"
> > > <dali909@direkte.org> wrote:
> > >
> > > >HØRT Det var da en skide god formulering, den tager jeg også på
min
> > > >kappe.
> > >
> > > Det kunne være, du i stedet skulle se selve Bogart-programmet? Altså
> > > de 30 minutter før hatte-uddelingen?
> >
> > Så hellere få et lavement...
>
>
> Bedømt udfra dit indlæg lyder det som om du netop har taget et.....

Du ved hvordan man "lyder" når har taget et eller hvad?



David Schjelde (20-06-2002)
Kommentar
Fra : David Schjelde


Dato : 20-06-02 15:00


"Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> skrev i en meddelelse
news:3d108bae$0$78808$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "David Schjelde" <dauis@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> news:3d102edd$0$27759$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > "Peter Tønnesen" <dali909@direkte.org> skrev i en meddelelse
> > news:3d0f502d$0$215$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >
> > > "Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:v%HP8.60781$N46.2048463@news010.worldonline.dk...
> > > > On Tue, 18 Jun 2002 17:02:04 +0200, "Peter Tønnesen"
> > > > <dali909@direkte.org> wrote:
> > > >
> > > > >HØRT Det var da en skide god formulering, den tager jeg også på
> min
> > > > >kappe.
> > > >
> > > > Det kunne være, du i stedet skulle se selve Bogart-programmet? Altså
> > > > de 30 minutter før hatte-uddelingen?
> > >
> > > Så hellere få et lavement...
> >
> >
> > Bedømt udfra dit indlæg lyder det som om du netop har taget et.....
>
> Du ved hvordan man "lyder" når har taget et eller hvad?

Haha - jeg har nu aldrig taget et, men har da haft "maveproblemer" der gav
en særlig lyd..........

Mvh
David - der mener at evnen til at formulere sig forståeligt er overvurderet



Peter Tønnesen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Tønnesen


Dato : 20-06-02 16:37

> > > > Så hellere få et lavement...
> > >
> > >
> > > Bedømt udfra dit indlæg lyder det som om du netop har taget et.....
> >
> > Du ved hvordan man "lyder" når har taget et eller hvad?
>
> Haha - jeg har nu aldrig taget et, men har da haft "maveproblemer" der gav
> en særlig lyd..........

LOL

Well, det kan de fleste vist nikke genkendende til, har da opholdt mig 4 mdr
i asien, og det er ikke altid man liiige kan holde til den lokale spise...

VH
Peter



Jonas Koch Bentzen (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Koch Bentzen


Dato : 18-06-02 09:04

Brian Nielsen wrote:
>
> Det var da en yderst positiv onkel Bogart, som i denne uge delte hatte ud
> til
> Spider-man. Begejstringen ville næsten ingen ende tage.

....hvilket var fuldstændig uforståeligt, hvis man dømmer ud fra de klip,
han viste. De var en omgang klichefyldt lort i en grad, som jeg sjældent
har set i film efter år 2000. Effekterne (som man skulle tro var gode,
eftersom det vel er dem, Spider-man skal tiltrække sit publikum på) var
dårligt lavede, og "uhyret" lignede en teenager, der havde fundet en
skræmmemaske af plastic nede i den lokale legetøjsbutik.


Peter Brandt Nielsen (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 19-06-02 13:53

"Jonas Koch Bentzen"
> Effekterne (som man skulle tro var gode, eftersom det vel er
> dem, Spider-man skal tiltrække sit publikum på) var
> dårligt lavede,

Jeg synes, det er en undervurdering af superheltegenren, at
det først og fremmest skulle handle om effekt-kvaliteten.
De folk, som i årevis har læst Spiderman-tegneserier, har
vel ikke gjort det for special-effekternes skyld, så det
er da ikke givet, at det er teknik, filmen skal sælges på.

Michelsen følte sig først og fremmest godt underholdt,
roste solidt skuespil og bemærkede den gode balance mellem
det realistiske og det actionprægede superheltestof. Hvis
disse ting er til at stole på, forestiller jeg mig, at også
jeg vil kunne lide filmen.

Peter




--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

John Hinge (19-06-2002)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 19-06-02 14:10

On 19 jun 2002 Peter Brandt Nielsen was heard to say:

> Jeg synes, det er en undervurdering af superheltegenren, at
> det først og fremmest skulle handle om effekt-kvaliteten.
> De folk, som i årevis har læst Spiderman-tegneserier, har
> vel ikke gjort det for special-effekternes skyld, så det
> er da ikke givet, at det er teknik, filmen skal sælges på.
>
> Michelsen følte sig først og fremmest godt underholdt,
> roste solidt skuespil og bemærkede den gode balance mellem
> det realistiske og det actionprægede superheltestof. Hvis
> disse ting er til at stole på, forestiller jeg mig, at også
> jeg vil kunne lide filmen.
>

Se det er netop her jeg også tror jeg vil ku lide Spiderman
Jeg har set de samme trailere som alle andre, hvor nogen
af effekterne ser lidt øhm.. Blade 2 agtige ud.. Altså forstået
sådan at hans (Spidey's) netsvingeri nogengange ser lige lovligt
kunstigt ud, men hvis de andre ting i filmen holder, jamen så er
det da ikke så skidt igen.
Og indrømmet, den scene med Kirsten Dunst i regnvejret må da også
være et salgsargument til hankønspersoner.. På stooort lærred.

Jeg læser selv Spiderman i perioder, og har gjort det i mange år,
så jeg kan sagtens følge dem som bare har glædet sig *så* meget
til en film, en hvilkensomhelst film.. At jeg så personligt gernehavde
set de tog noget af det Spiderman materiale som Joe Strachinzky går
og skriver, det er så hvad det er.. Filmen holder sig nogenlunde
pænt til den klassiske 'begyndelse' sådan udfra hvad jeg har hørt,
og det er da også fint :)

og må jeg så iøvrigt og nærmest helt off topic, henstille til
min faste leverandør om at få fingeren ud og få leveret min
Buffy, Sæson 6, Boks 1, tak.
Den mangler i min samling.. grrrrrr.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs
http://www.spoon.dvd-klub.dk

Peter B. Juul (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 19-06-02 22:29

John Hinge <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> writes:

> til en film, en hvilkensomhelst film.. At jeg så personligt gernehavde
> set de tog noget af det Spiderman materiale som Joe Strachinzky går
> og skriver, det er så hvad det er..

At han så til gengæld hygger sig meget med, at den film er kommet, er
tydeligt i det nyeste (amerikanske) nummer.

--
Peter B. Juul, o.-.o "EDB er noget lort!"
The RockBear. ((^))          -Asbjørn Højmark
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Peter B. Juul (19-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 19-06-02 22:28

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com> writes:

> De folk, som i årevis har læst Spiderman-tegneserier, har
> vel ikke gjort det for special-effekternes skyld, så det
> er da ikke givet, at det er teknik, filmen skal sælges på.

Og i det lys ser jeg frem til Ang Lee's Hulk. Traileren antyder, at
han har gjort noget fornuftigt i den retning (ganske som Burton gjorde
med Batman).

Det kunne gå hen og blive den første Ang Lee-film jeg faktisk kan
lide. Jeg håber det inderligt. Jeg vil så gerne forstå hvad det er
folk falder i svime over, men The Ice Storm og tiger-drage-filmen var
simpelthen inkompatible med mig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Baaad movie. Bad, bad movie. Skipped video and went
The RockBear. ((^)) straight to slides."
I speak only 0}._.{0 - Dino Tripodis on his first movie.
for myself. O/ \O

Morten Bowman Hansen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Bowman Hansen


Dato : 20-06-02 13:20

On 19 Jun 2002 23:27:52 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

snip

>Det kunne gå hen og blive den første Ang Lee-film jeg faktisk kan
>lide. Jeg håber det inderligt. Jeg vil så gerne forstå hvad det er
>folk falder i svime over, men The Ice Storm og tiger-drage-filmen var
>simpelthen inkompatible med mig.

Hvordan havde du det så med The shipping news?
Jeg spørger fordi jeg synes TIS og TSN minder om hinanden hvad angår
historie, stemning og lys.

Morten
morten@bowman.dk

Peter B. Juul (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 20-06-02 13:27

Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> writes:

> Hvordan havde du det så med The shipping news?
> Jeg spørger fordi jeg synes TIS og TSN minder om hinanden hvad angår
> historie, stemning og lys.

Jeg kunne godt lide The Shipping News. Men jeg fandt den ikke fænomenal.
--
Peter B. Juul, o.-.o "This was bad grammar of course, but that is how beavers
The RockBear. ((^)) talk when they are excited; I mean, in Narnia - in our
I speak only 0}._.{0 world they usually don't talk at all."
for myself. O/ \O                -Lewis

Morten Bowman Hansen (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten Bowman Hansen


Dato : 20-06-02 15:01

On 20 Jun 2002 14:27:17 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> writes:
>
>> Hvordan havde du det så med The shipping news?
>> Jeg spørger fordi jeg synes TIS og TSN minder om hinanden hvad angår
>> historie, stemning og lys.
>
>Jeg kunne godt lide The Shipping News. Men jeg fandt den ikke fænomenal.

Narj ok, fænomenal er også et stort ord.
Jeg får dog efterhånden en tanke om at Spacey's skuespilsspektrum er
lidt snævert. Eller er det bare mig?

Morten
morten@bowman.dk

Peter B. Juul (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 20-06-02 16:38

Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> writes:

> Narj ok, fænomenal er også et stort ord.
> Jeg får dog efterhånden en tanke om at Spacey's skuespilsspektrum er
> lidt snævert. Eller er det bare mig?

Det ved jeg ikke? Er dit skuespilsspektrum snævert?

Der er en tendens til at de mest kendte skuespillere typecastes,
dvs. spiller stort set den samme rolle hele tiden - eller spiller alle
roller på samme måde. Det er de så til gengæld også gode til.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Jeg har læst avis hver dag i et år, 365 dage. Og jeg
The RockBear. ((^)) har læst den af pligt, jeg er jo nærmest lige så meget
I speak only 0}._.{0 inde i verdens gang som de fleste journalister. Dét er
for myself. O/ \O ikke særlig sundt!" - Jakob Martin Strid

Peter Bjerre Rosa (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 18-06-02 12:55

Brian Nielsen skrev:

> Det var da en yderst positiv onkel Bogart, som i denne uge delte
> hatte ud til Spider-man.

Nu fik jeg desværre ikke set Bogart, men jeg har selv set Spider-Man og
må da også indrømme, at jeg var meget positivt overrasket.

Naturligvis er det en himmelråbende banal historie med alle de
ingredienser og frem for alt klicheer, man kunne forvente/frygte. Men
sådan *skal* en superheltehistorie være, og den lever helt op til
kravene.

Jeg synes, at CGI-effekterne gør sig godt på det store lærred, og efter
min mening er filmen flere længder bedre end Blade 2, som nok er
nærmeste konkurrent for tiden.

--
Mvh. Peter
"Fall is my favorite season in Los Angeles, watching the birds change
color and fall from the trees."


Per Kristensen (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Per Kristensen


Dato : 18-06-02 13:37

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> wrote in message
news:IPsP8.625$va.89528@news000.worldonline.dk...
> Hej.
>
> Det var da en yderst positiv onkel Bogart, som i denne uge delte hatte ud
> til
> Spider-man. Begejstringen ville næsten ingen ende tage. 4 hatte blev det
> til. Betyder det så
> at filmen er (pseudo)intellektuel? Næppe, onkel Bogart kan som så mange
> andre
> godt lide at slappe af til en gang uforpligtende action, bare det er
> velproduceret og veloplagt.
>
> Jeg glæder mig ihvertfald.
>
> /Brian
>
>

Jeg ville selv have givet den 3



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408843
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste