C64 Spil !!
Fra : Allan Riise

Dato : 17-06-02 13:30

Da mine unger endnu ikke er store nok til vælge hvad de vil have at spille
på, har jeg, den store hvide fader, købt en Commodore C64, Meeennn ....
Grrr, der er ikke et eneste bånd med, og HD er der heller ikke til !!
Er der ikke nogen der skulle have gamle C64 bånd, gerne turbobånd liggende
?? Hvis det er tilfældet vil/kan jeg bytte over FTP, eller har muligvis
noget Hardware liggende som du/i kan bruge..

På forhånd tak !!

Venligst ...
--
-- Allan Riise -- ICQ 55853098
-- www.AriSoft.dk --

Fra : Martin_P

Dato : 17-06-02 13:52

On Mon, 17 Jun 2002 14:30:03 +0200, "Allan Riise" <Ari06@AriSoft.dk>
wrote:

> [...]
>?? Hvis det er tilfældet vil/kan jeg bytte over FTP, eller har muligvis
>noget Hardware liggende som du/i kan bruge..

Hvorfor dog ikke bare hente en c64 emulator på nettet og så hente ALLE
de gamle spil bagefter? 99% af dem har fået betegnelsen"abandonware"
sat på dem(selv om det er en vag beskrivelse) og de kan alle hentes
frit.

Husker engang der var noget der hed noget i retning af arnold.org hvor
man kunne hente det hele....gad vide em den findes endnu....jeg tror
sq jeg leder efter den

Martin_P

Fra : Martin_P

Dato : 17-06-02 13:53

> [...]
>
>Husker engang der var noget der hed noget i retning af arnold.org hvor
>man kunne hente det hele....gad vide em den findes endnu....jeg tror

Den er sgi her!!!
http://arnold.c64.org/

Martin_P

Fra : Allan Riise

Dato : 17-06-02 14:19

Martin_P <mp@XXXalkaline-batteries.dk> scribbled:

> Den er sgi her!!!
> http://arnold.c64.org/
>
> Martin_P

Fint nok martin og jeg har den faktisk i forvejen, altså emulatoren,
meeennn...
Nu har jeg jo ligesom købt den der C64 og så vil jeg gerne have spil til
den, og så vil den store hvide fader også gerne have lov til at bruge sin pc
selv !!
Er lige købt, og børnene er 2 og 3 år gamle, tror nok at de skal blive ved
C64 et par år endnu, men ellers tak !!!

Venligst ...

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-06-02 16:27

> Er lige købt, og børnene er 2 og 3 år gamle, tror nok at de skal blive ved
> C64 et par år endnu, men ellers tak !!!

Har du overvejet løsningen med et kabel fra parallelporten til din 64'er? Så
kan du overføre spil direkte fra pc>c64...

> -- Allan Riise -- ICQ 55853098

- Martin

Fra : Allan Riise

Dato : 17-06-02 16:24

Martin Petersen <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> scribbled:

> Har du overvejet løsningen med et kabel fra parallelporten til din
> 64'er? Så kan du overføre spil direkte fra pc>c64...
>

> - Martin

Ja da, men igen, enten skal jeg selv lave det, bestille det over nettet,
eller tage en tur ind til storbyen, og, dette er det vigtigste, hver gang
mine børn så vil skifte spil, så skal den store hvide faders pc bruges, og
det var jo lige det jeg gerne ville undgå, men det bliver en af de ting jeg
vil lave senere
Ellers mange tak for dit svar..

Venligst ...

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-06-02 16:52

> [...]
> det var jo lige det jeg gerne ville undgå, men det bliver en af de ting

Kan spillene egentlig ikke hentes som wave/mp3-filer på nettet, og
overspilles til bånd?
Det må da være muligt...

> Ellers mange tak for dit svar..

Det er jo det vi er her for .

- Martin

Fra : Allan Riise

Dato : 17-06-02 16:49

Martin Petersen <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> scribbled:

> Kan spillene egentlig ikke hentes som wave/mp3-filer på nettet, og
> [...]
Hvis der er nogen der ved hvor man kan hente dem som Wave/Mp3 er de da mere
end velkomne til at smide et link på NG, jeg tænkte selv på det, men synes
ikke at jeg får nogen hit når jeg søger .... ;-(

Venligst ...

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 17-06-02 23:39

On Mon, 17 Jun 2002 17:52:19 +0200, "Martin Petersen"
<knopfisk@[FJERN]vvs.dk> wrote:

>Kan spillene egentlig ikke hentes som wave/mp3-filer på nettet, og
>overspilles til bånd?
>Det må da være muligt...

Det lyder godt nok som en genial og sjov idé. Nogen der kan bekræfte
om dette virkelig kan lade sig gøre?

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-06-02 00:22

"Anders H. Jørgensen" <hede_2@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder godt nok som en genial og sjov idé. Nogen der kan bekræfte
> om dette virkelig kan lade sig gøre?

Det _kan_ lade sig gøre... Spørgsmålet er om der er nogen der har haft
besværet med det... Det bliver hurtigt nogle mb til download. En 5-10 min.
wavefil bliver hurtigt halvstor...

- Martin

Fra : Allan Riise

Dato : 18-06-02 08:51

> [...]
>
> Det _kan_ lade sig gøre... Spørgsmålet er om der er nogen der har haft
> besværet med det... Det bliver hurtigt nogle mb til download. En 5-10

Ja en Wave fil bliver hurtigt meget stor, men så kan man vel konvertere den
til Mp3, og så tilbage igen til Wave når den er downet !!
Håber at der er nogen her/der/alle vegne der gad at prøve, så vi kan se om
det er så smart eller ej.
Mangler jo stadig software til mine stakkels små poder

Venligst ...

Fra : Martin Petersen

Dato : 18-06-02 10:14

> [...]
> til Mp3, og så tilbage igen til Wave når den er downet !!
> Håber at der er nogen her/der/alle vegne der gad at prøve, så vi kan se om

Ja, sålænge komprimeringen ikke fjerner noget den ikke må, så burde det
virke.

> -- Allan Riise -- ICQ 55853098

- Martin

Fra : asm

Dato : 18-06-02 11:40

> den
>
> Ja, sålænge komprimeringen ikke fjerner noget den ikke må, så burde det
> virke.

> - Martin

spil i tap format (komprimerede tape "images")
http://www.retroplayers.com/c64tap/

tap -> PRG -> Wave/audio out konvertering
http://www.geocities.com/SiliconValley/Platform/8224/wavprg.html

så skulle det køre, kræver kun et alm audiokabel og en båndoptager =)

Fra : Allan Riise

Dato : 18-06-02 12:32

asm <just@spam.me> scribbled:
Venligst Allan Riise .....

> [...]
> http://www.geocities.com/SiliconValley/Platform/8224/wavprg.html
>
> så skulle det køre, kræver kun et alm audiokabel og en båndoptager =)

Jepper Kun et _lille_ problem, 64tapvoc virker ikke, siger at den ikke
kan finde filerne, har nu prøvet med 3 forskellige versioner, men not !!!

Venligst ...

Fra : asm

Dato : 18-06-02 14:17

> Jepper Kun et _lille_ problem, 64tapvoc virker ikke, siger at den ikke
> kan finde filerne, har nu prøvet med 3 forskellige versioner, men not !!!

prøv at bruge wavprg23 i stedet

http://www.geocities.com/SiliconValley/Platform/8224/wavprg23.zip
(det er muligt at du også skal hente ld_tap.zip plugin)

det kræver dog at man lige laver lidt ekstra arbejde =)

1. åbn waveprg23
2. vælg c64->pc
3. "convert from" - file | "convert to" - .pgr
4. find den .tap fil du vil konvertere
5. tryk ok

du har nu en .prg fil (tager o.oooo1 sek at konvertere)

gå tilbage til waveprg23
1. vælg pc->c64
2. Vælg loader ( du skal hente turbotape64 fra samme side for at bruge
turbo loader
http://www.geocities.com/SiliconValley/Platform/8224/turbotap.zip <- wave
format )
3. find din .prg fil
4. tryk ok og vælg navn på max 8 bogstaver
5. vælg output til wave fil eller lydkort

tada =) så skulle den være der, jeg har ikke nogen båndoptager så jeg kan
teste det men wave filen lød meget autentisk i mit anlæg =))

Fra : Allan Riise

Dato : 18-06-02 16:26

Takker alle for de fine svar, og ASM jeg brugte også waveprg23 og det virker
bare !! )
Så nu er jeg en stor glad hvid fader, og ungerne er stille, fedt !!!

Venligst ...

Fra : Danni Plougmann

Dato : 17-06-02 18:33

du bør overveje at købe en diskettedrev til din c64
at få nogle gammel turbo spil til båndstation til at virke kan være et sandt
mareridt.
husker stadig de gamle dage hvor man altid skulle skrue og skrue og skrue på
tonehovdet for at få lortet til at virke.

/danni plougmann

Fra : Gizmoduck

Dato : 18-06-02 10:56

On Mon, 17 Jun 2002 19:33:00 +0200, "Danni Plougmann"
<danni.plougmann@tdcadsl.dk> wrote:

>husker stadig de gamle dage hvor man altid skulle skrue og skrue og skrue på
>tonehovdet for at få lortet til at virke.

hov hov, det er altså C64 du snakker om ;)

--

Gizmoduck

Philosophy is questions that may never be answered.
Religion is answers that may never be questioned.