Okay skulle jeg have spist det??
Fra : ronny

Dato : 15-06-02 22:06

Hejsa

Stadig på kulinarisk udforskning i "alt godt fra havets verden". Siden alle
spiser det, er det vel bare et spørgsmål om at starte fra den ene ende og se
hvad der er lækkert. I aften fik jeg så fat i nogle jomfruhummere, og de
smagte da også mums. Men efter at have pillet dem ud af halerne kom jeg ved
et "uheld" til at flække dem på langs. Øhh det kunne være at jeg fortsat
ville have nydt dem, hvis ikke jeg så noget "mørkt" der ca. gik fra hvor
halen var knækket af og ned til spidsen. Nu kommer så spørgsmålet som jeg
egentlig ikke håber at få svar på men.......var det hvad jeg tror det var??
Og skal jeg begynde at panikke? :) OG VIGTIGST AF ALT....mangler jeg et tip
til at rengøre jomfruhummere?

Med kulinariske hilsner
Peter

Fra : JHR

Dato : 16-06-02 01:45

Hø Hø,
Jo.. Det er hvad du tror det er, men rolig nu, rejer har naturligvis det
samme siddende der, og hvor tit er du blev syg af at spise rejer?
Hvis du "næsten" flækker halerne får de en flot sommerfugle-facon og du kan
fjerne tarmen. Serverer du dem med skal, kan du ikke fjerne tarmen inden du
serverer dem.

Mvh
Jeppe.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 16-06-02 07:19

On Sat, 15 Jun 2002 23:06:13 +0200, ronny wrote:

> [...]
>egentlig ikke håber at få svar på men.......var det hvad jeg tror det var??

Stik en finger i halsen, eller tag det som en oplevelse: det VAR det.
Du kan forsøge dig med at messe "Fécales de Langoustine" 100 gange,
men reelt er det Jomfruhummerlort naturel

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-06-02 11:23

"ronny" <m11000@hotmail.com> wrote in message

> [...]
var??
> Og skal jeg begynde at panikke? :) OG VIGTIGST AF ALT....mangler jeg et

Hvis det drejer sig om jomfruhummerhaler, så skal de (undskyld udtrykket -
men det har jeg altså hørt hele mit liv) røves - dvs. at man tager fat om de
flade haler, der sidder bagest ude og giver dem et lille vred for så at
rykke dem af - normalt med tarmen hængende ved. Eventuelt kan man nøjes med
at tage fat i den midterste af de plader, der udgør halen.

Som andre skriver - der er næppe de store problemer i at æde hummerlort, men
jeg foretrækker nu også hummerhalerne uden denne garniture.

vh
Jan

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-06-02 14:19

"ronny" <m11000@hotmail.com> writes:

> [...]
> Og skal jeg begynde at panikke? :) OG VIGTIGST AF ALT....mangler jeg et tip

Det er ganske rigtigt hvad du tror det er. Men det er ligemeget. Selv
bryder jeg mig ikke om skaldyr, men de fleste jeg kender spiser både
rejer og jomfruhummerhaler lige fra skallen uden at fjerne noget som
helst.

Mvh Trine

http://usenet.dk