smag contra farven på dyret
Fra : PiaR

Dato : 14-06-02 19:30

Hej Gruppe

Har vi en slagter tilstede?

Jeg er nemlig havnet i en diskussion om hvorvidt kød fra skimlede/hvide
heste smager dårligt i forhold til kød fra farvede heste.
Det nægter jeg at tro at det gør.

Jeg kan ikke med min vildeste fantasi tro på at farven på skindet/hårene kan
have indflydelse på det.
For hvad så med kødet fra hvide køer?

Jeg ved at mange skimler bliver kasseret som menneskeføde pga de tit lider
af "skimmelkræft"

Kan et klogt hoved komme med lidt argumenter jeg kan bruge?

mvh Pia

Fra : netper

Dato : 14-06-02 20:35

"PiaR" skrev d. 14-06-02 19:30 dette indlæg :
> [...]
lider
> af "skimmelkræft"
>
> Kan et klogt hoved komme med lidt argumenter jeg kan bruge?

Hej pia

Nu er heste jo ikke det eneste dyr der har flere farver, der er jo
sortbrogede, rødbrogede, gule sorte røde og en masse andre farver på
køer og oksekød smager jo ikke forskeligt af den grund så jeg vil give
dig ret i at der ikke er nogen forskel på smagen

Mvh per

http://www.kandu.dk/