Civilization III giver sort skærm.
Fra : ottesen

Dato : 13-06-02 18:18

Når jeg prøver at starte spillet så bliver skærmen sort og siger "klik"
som om den skifter opløsning. Men skærmen forbliver sort. Nogen der ved
hvad der kan være galt?

/ottesen

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 13-06-02 18:39

ottesen skrev:

> Når jeg prøver at starte spillet så bliver skærmen sort og siger "klik"
> som om den skifter opløsning. Men skærmen forbliver sort. Nogen der ved
> hvad der kan være galt?

Har du opdateret til nyeste version af spillet - kan hentes på
http://www.civ3.com, samt er dine grafikdrivere nyeste?

Ellers kan det måske hjælpe at hente en no-cd pacth på
http://wwww.gamecopyworld.com dette har været løsningen hos flere jeg
kender, for at få det til at køre, samt man slipper for at skulle finde
sin cd frem hele tiden.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede

Fra : ottesen

Dato : 14-06-02 12:10

"Kenneth Olsen" <kenneth@olsen.dk> wrote in message

> [...]
> http://wwww.gamecopyworld.com dette har været løsningen hos flere jeg
> kender, for at få det til at køre, samt man slipper for at skulle

Hmm.. når jeg prøver at udpakke den no-cd-patch til v. 1.21f på
gamecopyworld i WinRAR så får jeg fejlmeddelsen "Unknown method in
civilization 3.exe". Har prøvet at hente fra forskellige mirrors... Hvad
kan der være galt?

/ottesen

Fra : JH

Dato : 14-06-02 12:21

ottesen wrote:

> [...]
> gamecopyworld i WinRAR så får jeg fejlmeddelsen "Unknown method in
> civilization 3.exe". Har prøvet at hente fra forskellige mirrors...

Du har installeret patch 1.21f korrekt?
Er no-cd-patchen ikke en .ace fil?
Hvis det er, skal den udpakkes med WinAce, som kan
hentes fra www.winace.com

JH

Fra : ottesen

Dato : 14-06-02 13:26

"JH" <jyhj@eurosport.com> wrote in message

> Du har installeret patch 1.21f korrekt?
> Er no-cd-patchen ikke en .ace fil?
> Hvis det er, skal den udpakkes med WinAce, som kan
> hentes fra www.winace.com

Nu virker det - jeg opgraderede min skærmkorts driver og WinRAR - den
kan åbenbart også klare ACE filer. Men et andet spørgsmål: Når jeg kører
spillet så "blafrer" skærmen helt vildt. Ligesom hvis man ændrer
skærm-frekvensen til noget forkert. Det er kun i spillet at grafikken
blafrer.. frekvensen står på 72 Hz. (det er en relativt gammel 17" ADI
skærm).
Nogen bud?

/ottesen