danske bogstaver i Gnus/Emacs
Fra : Jonas Voss

Dato : 10-06-02 16:42

Jeg har faeet mulighed for at lege med Gnus/Emacs paa en linux-box som
jeg ssh'er til, men jeg kan daeleme ikke hitte ud af at faa den til at
skrive med danske bogstaver. Jeg kan fint se dem i indlaegene, men jeg
kan ikke selv skrive dem.
Terminal.app staar til ISO Latin 1, er det ikke normalt det den skal
staa til for at kunne skrive danske bogstaver?

Nogen der har forslag til hvordan man loeser det?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 10-06-02 17:02

Jonas Voss <spamthis@verture.net> writes:

> [...]
> staa til for at kunne skrive danske bogstaver?
>
> Nogen der har forslag til hvordan man loeser det?

Put følgende i din .emacs

(set-input-mode (car (current-input-mode))
(nth 1 (current-input-mode))
0)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-06-02 17:21

Thorbjoern Ravn Andersen <ravn@mac.com> writes:

> Put følgende i din .emacs
>
> (set-input-mode (car (current-input-mode))
> (nth 1 (current-input-mode))
> 0)

Wooohoo! Tak -- øæåæøæøæåæøåæ -- det virker jo fint!

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |
- Gnus/Emacs -+- nu med danske bogstaver æøåÆØÅ -

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-06-02 17:55

Jonas Voss <spamthis@verture.net> writes:

> Wooohoo! Tak -- øæåæøæøæåæøåæ -- det virker jo fint!

ææhhh.. øhhh.. ååååhhhh... Bravo!

-j

--
Akademisk Opgavebank
http://akademiskopgavebank.dk

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 10-06-02 17:58

Jonas Voss <spamthis@verture.net> writes:

> Jeg har faeet mulighed for at lege med Gnus/Emacs paa en linux-box som
> jeg ssh'er til

Måske du skulle justere hvad der står i organisation-feltet? Du kommer
strengt taget ikke fra Netcetera...

Put nogen i denne stil i din .emacs:

; Organisation-header
(setq gnus-local-organization "Jonas' Univers")

-j

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-06-02 18:10

Janus Sandsgaard <janus@akademiskopgavebank.dk> writes:

> Måske du skulle justere hvad der står i organisation-feltet? Du kommer
> strengt taget ikke fra Netcetera...

Ja, jeg forstår da godt et vink med en vognstang, troede ellers lige jeg
skulle til at føre mig frem alle mulige steder, ærgeligt Reboot er færdigt.

(;

> Put nogen i denne stil i din .emacs:
>
> ; Organisation-header
> (setq gnus-local-organization "Jonas' Univers")

Er hermed gjort, tak.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |