Jeg har nu spillet Dues Ex nu igen, uden a~
Fra : david

Dato : 09-06-02 22:24

Se emne.
Men mech's og dyr bliver dræbt. Det er man nødt til. (for at beskytte
civile)
Ellers helt uden noget snyd har jeg nu fuldført uden kills.
Men jeg har også spillet det 6 eller 7 gange nu.
Men ikke desto mindre er det muligt at være non lethal.
I slutningen havde jeg kun 1 skud i prod'en og 1 rocket og ca 4-5 tranq
darts , men jeg havde stadig en usynligheds vest tilbage.
Så havde jeg også lidt dødelige våben samt granater tilbage.
-
david

Fra : André Nyholm

Dato : 11-06-02 11:40

"david" <daan@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Se emne.
> Men mech's og dyr bliver dræbt. Det er man nødt til. (for at beskytte
> civile)
> Ellers helt uden noget snyd har jeg nu fuldført uden kills.

Interessant ! Jeg har netop fundet spillet frem igen, fra min støvede
reol... Det var et fantastisk spil - og jeg håber jeg vil nyde at spille det
igen. Det er faktisk ret pinligt - men jeg har aldrig gennemført spillet :-/
Desværre er det en kedelig tendens der rammer alle mine spil... Jeg har vel
for mange.

Når du nu har gennemført spillet 6-7 gange, og tydeligvis sætter dig
udfordrende mål inden, så må du have et par supertips, som kan gøre spillet
interessant, overraskende eller lignende. Jeg er ikke p åudkig efter
exploits eller deciderede spoilere, men måske du er stødt på noget der
overraskede dig ?

- andré

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-06-02 12:13

"André Nyholm" wrote:

> [...]
> interessant, overraskende eller lignende. Jeg er ikke p åudkig efter
> exploits eller deciderede spoilere, men måske du er stødt på noget der

Jeg har et par hurtige fra hoften, der ikke skulle afsløre for meget:

Tag et kig på dametoilettet første gang du får chancen.
Pas godt på din bror.
En fyr vil på et tidspunkt tilbyde dig noget på en cafe, lad være med at gå ind
på det - det betaler sig på lang sigt.

Der er flere ting jeg kan komme i tanke om, men jeg ved ikke hvor langt du kom
første gang og det vil være synd at afsløre for meget.

Mvh

Bruno

Fra : david

Dato : 11-06-02 13:09

Bruno, du må vist være mere specifik, han har jo ikke spillet så det har sat
sig i hans hukommelse endnu, så hvor langt henne i spillet må du lige oplyse
om, også hvilken café og hvor henne i spillet det foregår, End ikke jeg kan
forstå dit indlæg. såå...
-
david

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-06-02 13:27

david wrote:

> [...]
> om, også hvilken café og hvor henne i spillet det foregår, End ikke jeg kan

Jeg er sikker at hvis man har øjene med sig når man spiller, så vil det jeg har
skrevet give mening. Det var ikke min tanke at det skulle være en færdig
køreplan, men snarer at det skulle give lidt ekstra krydderri og flere detaljer
vil altså blive for meget en walk through..

Mvh

Bruno

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-06-02 13:29

PS. Den med dametoilettet vil blot illustrere hvor mange de detaljer der er tænkt
på i spillet og give et godt grin senere i spillet.

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-06-02 13:30

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 11-06-02 13:35

Fra : david

Dato : 11-06-02 15:09

ved nærmere eftetanke har du helt ret.
-

Fra : André Nyholm

Dato : 11-06-02 23:15

> [...]
detaljer
> vil altså blive for meget en walk through..

Tak for hints'ne.

Jeg har en ret klar fornemmelse af at jeg er klart over halvdelen. Nok også
3/4 henne. Har fået en del overraskelser, og hovedtemaet har taget et par
store drejninger.

Jeg vil tage mig en kigger på toilettet. Caféen kan jeg sagtens huske - og
også at der sker væsentlige ting derinde. Jeg vil prøve på at lade være med
at gå derind (selv om det bliver svært)

Det er utroligt som dette ældre spil, baseret på Unreal Tournaments
grafiksystem, stadigvæk kan holde så mange beskæftigede. Men det *er* altså
godt - og gennemtænkt. Især detaljerne og friheden gør spillet yderst
"replay-able".

- andré

Fra : david

Dato : 13-06-02 13:49

Nå, jeg har ellers skrevet en afhandling med tips uden at man ødelægger
spillet.
Men siden du snart er færdig med spillet. Så poster jeg det ikke aligevel.
Spildt tid!
Men sådan kan det jo gå.
Ikke din skyld men min egen.
-
david

Fra : André Nyholm

Dato : 13-06-02 14:55

NEJJ.. Kom med den. Jeg er ikke helt sikker på, at jeg er nået 3/4-del, og
desuden så gik mit første spørgsmål jo på, hvordan man kan få mere ud af
spillet. Så send den *endelig* - enten her i gruppen eller pr. e-mail, hvis
du ikke vil ødelægge for meget , for andre.

Jeg ser frem til at se den - for jeg synes at jeg i mit første spil skøjtede
hen over for meget, fordi jeg ofte tog den 'nemme' løsning.

- andré

Fra : david

Dato : 14-06-02 12:22

Nej. Jeg har været for længe om at svare så længe at man kan have spillet
det færdig imellemtiden. hvilket du også næsten har gjort. Min egen fejl!
Så det jeg har skrevet er ikke noget værd mere.
Det var hints til at hvordan man får mest muligt ud af det første gang man
spiller.
Men jeg vil gerne have at vide om du valgte 'spydrone' frem for 'agressive
defense system' aug'en?
Og om du har gået efter at færdiggøre spillet hurtigst muligt eller var
villig til at lade spillet tage et "år" hvis det skulle være og så få det
hele med?
-
david

Fra : André Nyholm

Dato : 15-06-02 23:56

"david" <daan@mail.dk> skrev i en meddelelse
[...]

> Men jeg vil gerne have at vide om du valgte 'spydrone' frem for 'agressive
> defense system' aug'en?

'Spydrone' contra 'Aggresive Defense System' hm... Den der spydrone har jeg
kun læst om i forbindelse med Multiplayer. Og jeg fandt aldrig alle aug's.
Så dér må svaret være : ingen...

- andré

Fra : david

Dato : 16-06-02 13:03

Nå, Men man behøver heller ikke ret mange augs's for at fuldføre non lethal,
vil jeg tro.
Men måske næste gang du spiller at du giver det mere tid til at også finde
aug's ene og opgrade'ene, hehe!
Er du kommet til sektor 3 endnu?
Har du dræbt nogle endnu?
Har du fundet Jojo?
Har du været i alle securitypanelerne (alle sammen)?
hehe.
Fortæl med et eller to ord kun, hvilken vej du tog til warehouse med
generatoren?
hehe!
Jeg tror at jeg alligevel har nogle ikke ødelæggende tips til dig trods alt
siden du vist ikke har været ud i spillets kroge endnu.
Men svar lige først på alt dette. Det er meget spændende for mig at høre
hvad du svarer.
-
David

Fra : david

Dato : 16-06-02 15:13

Et ?'mål mere
Har du hacket alle pengeautomaterne?
øhhh lige ét mere ...nej det ligemeget.
-

Fra : André Nyholm

Dato : 16-06-02 21:18

Nej, jeg forsøgte for det meste, men et par af gangene gik det i kludder, og
oftest så låser automaten jo så - og yderligere forsøg er umulige. Jeg havde
høj skill i computer, though...

Hmmm. Med det du allerede har sagt, så er det lige før at jeg i min 2.
gennemgang, som jeg er igang med nu allerede vil starte forfra. Er dog ikke
nået særligt langt - har vel spillet 2-3 timer. Så det er ikke alt for meget
spildt...

- andré

Fra : david

Dato : 17-06-02 16:01

Husk at opgrader din gamle version - til version 1112fm.
Jeg tror at det er denne her:
English Multiplayer & Singleplayer Patch 1112fm [USA/UK] (added 4/26/01) fås
http://www.planetdeusex.com og under Files og 'patches'

Info om aug's kan fås på: planetdeusex.com og under Gameinfo og
'playguide'og 'Augmentations'.
Jeg fandt en med illustrationer også, men kan ikke huske adressen.

Supertips uden at ødelægge noget? Ja, men nogle af dem er ret almindelige
råd:

Kend dine augmentations placeringer (F3, F4, osv ) udenad. Det giver et flow
i spillet.
Ha' helst bioelectric cells placeret i bæltet .
Eksperimenter med demolition og at kaste en grenade. Ved lav skill i
demolition skal du tættere på for at kaste præcist. Øv dig i at demontere
grenades og spar skillpoints.

Man skal tage nogle tilsyneladende ubetydelige hints seriøst fra nogle
ganske få personer. Det gjorde jeg aldrig selv i starten.

Men overraskelser. Det kan jeg ikke! Det går ikke uden at ødelægge
fornøjelsen, og dog...

Man skal følge spillets røde tråd. Der er faktisk én, når man tilsidesætter
både sine moralske pengeskrubler og fordomme imod at lave indbrud, mens man
spillet. Det får dig ekstra op på tærene.
Men der venter en overraskelse både i starten og senere. Vil ikke sige hvor
eller på hvilken måde og hvor stor den er. Men det er synd at ikke have
PENGE nok til dem. Desuden 'Penge sparet er penge tjent' er der et ordsprog
der siger. Men 50 credit eller 250 credit er småpenge og skal ikke spares.
Det drejer sig om din overlevelse, så køb, køb og køb.

Prøv at foretrække snidighed og list frem for frontale tilnærmelser og frem
for alt hurtighed og overvåg terrænet. Det er DET, der er Deus ex.

Ta' bare målene/goal'ene i din egen foretrukne rækkefølge. Ta' dig god tid.
Man kan sagtens tage det ene goal før det andet.
Ta' dig ikke af, at der står et ufærdig goal i goal/notes selvom du allerede
har færdigjort det goal.

Det kan være ret sjorvt og giver en ekstra dimension i spillet at tage den
med ro. Lad firkanten i hvert item lyse/blinke op i nogle sekunder hvergang
inden du samler hvert item op og går videre. Gå oftere end du løber.
Medmindre du SKAL løbe.
Der er masser med tid i spillet og ingen tidsdeadline der pludselig dukker
op. Man kan sagtens rende rundt og "spilde tid" uanset hvilken situation
man er i.

Fjender og bots ser dig ikke når du løber lynhurtigt forbi dem i den rigtige
vinkel.
Brug kikkerten og tegn et mentalt kort i hovedet. Det er nemlig 3D i
hovedet.
Den alternative augumentation til 'spydrone' er 'agressive defense system'
(forsvar imod raketter). Den er god at have imod Mechene ('agressive defense
system')(de mænd der er gående tanks) og den er nødvendigt at have for at
lokke mechene væk fra deres vagtposition. Men undervurder ikke mechene
(Først når du er overlegent udrustet i forhold til dem er det sjorvt at tage
en kamp op imod dem og lege med dem). Maks skill i rifle (men rifle er spild
af points og man skal være virkelig dygtig før man forstår rifle's betydning
i spillet) eller et nano sword kan gøre det af med dem også men lokker dem
ikke væk. Dog bruger man ikke spydrone særligt meget. Måske at du kan liste
dig frem forsigtigt for at se dig omkring istedet for at bruge spydronen og
så have meget hyppigere brug for 'agressive defense system' aug'en istedet
for.

Desværre får man kun lige nået at implementeret alle augs til sidste del af
spillet. Det er helt klart at den skill der har med suits at gøre skal have
maks hurtigts muligt. (må ikke på nogen måde forveksles med aug'en af samme
navn)
Af augs skal enviro maks. Derefter agress. def. syst. samtidigt med speed.
Derefter enegy shield, eller heal aug'en.
Faktisk kan man klare sig med kun disse og med opgraderinger på kun disse.

Der er 3 bugs/fejl i spillet der end ikke er rettet med 1112fm patchen:

1 Ved snak med personer. Så gælder det om at ikke have fyldt inventory. Smid
altid det der fylder mest i dit inventory inden du snakker med nogle
personer. Ellers kan man gå klip af det de vil give dig. Saml det bagefter
op igen.

2. Fjenderne observere dig når du snakker for længe(derfor tryk 'enter'
flere gange hurtigt efter hinanden) i næsten enhver samtale, når du er i en
truede situationer. Derefter gå i inventory og vælg 'conversation' og se dér
istedet hvad i egentlig snakkede om. Dette tip er ENORMT vigtigt. Husk det!
Det kan dog desværre årsage at spillets lyd går grasat og flipper ud i
resten af spillet. Derfor save ofte, MÅSKE at du kan komme udenom problemet
på denne måde - ved at save langt tilbage. At slukke for computeren og loade
igen hjælper ikke.

3. Poul, beder dig om at forsvinde ud af vinduet i soveværelset. Forestil
dig at han siger "gem dig i det tomme værelse, jeg skal nok klare mig!"
istedet. Bagefter gå selv ud af hoveddøren og videre ud igen gennem
hotellets hoveddør og ikke ud igennem vinduet. Man kan godt gå ud af
vinduet. Men da spillets Poul er udødelig og først dør når du går ud af
vinduet, er det hvad jeg opfatter som en bug og tillader mig at sige dig
den.
Slut på bugs.

I starten af spillet er der langt tid mellem checkpoints ( save-loade
stederne, der hvor spillet saver og loader af sig selv (ikke nogen save du
kan hente selv) men senere hen i spillet bliver de save-loade sekvenser lidt
hurtigere overstået. De er mest irriterende i starten af spillet. Bliver
mindre irriterende senere.
-
david

Fra : André Nyholm

Dato : 16-06-02 21:17

> [...]
> vil jeg tro.
> Men måske næste gang du spiller at du giver det mere tid til at også finde
Hmmm. Tror jeg ikke, for jeg kan ikke huske hvad sektor 3 er...

> Har du dræbt nogle endnu?
tjo. Kan det undskyldes med at de (oftest) angreb mig først ?

> Har du fundet Jojo?
Ihjj... hvem er Jojo ?! Det siger mig ikke umiddelbart noget... (jeg kommer
mere og mere i tvivl om jeg er nået så langt som jeg troede (3/4-del)

> Har du været i alle securitypanelerne (alle sammen)?

nej.

> hehe.
> Fortæl med et eller to ord kun, hvilken vej du tog til warehouse med
> generatoren?

Jeg plejer at være en sniger. Jeg synes at ammo er et stort problem. Desuden
så *hader* jeg robotterne !! Men den konkrete vej kan jeg ikke huske, sorry
:(

> hehe!

Avs, der bliver min lang-tidshukommelse sat på prøve... (ja, 1 år er lang
tid for mig :)

Fra : david

Dato : 17-06-02 16:38

> Hmmm. Tror jeg ikke, for jeg kan ikke huske hvad sektor 3 er...

ok så er du nok ikke det!

> [...]

kommer
> mere og mere i tvivl om jeg er nået så langt som jeg troede (3/4-del)

Mej man kan sagtens færdiggære spillet uden at kende ret meget til jojo og
man kan sagtens undgår at møde ham. Men møder man ham er det bevis for at
man gider at explore/opdage/se sig lidt omkring.

Jojo er en person. Han er spillets sværeste valg, når du skal til at vælge
hvordan du skal gribe "situationen" an.
Når man spørger efter noget inderligt så MENER man det, så ærter er ikke
nok. der skal store kokos til. Det var en hentydning! Vil ikke sige mere
omkring dette
Men det betyder ikke noget på spillets videre forløb uanset hvordan du
vælger at gribe situationen Jojo an.

> nej.

Men deus ex's force. Er de security panels. Efter min mening.
Dog er ikke alle SP noget specielt. Men det er sjorvt at finde bare for at
se hvad de styrer.

> [...]
Desuden
> så *hader* jeg robotterne !! Men den konkrete vej kan jeg ikke huske,

Den med warehouse generatoren er temmeligt tidligt i spillet og der er
virkelig mange vagter iden.Der kommer aldrig senere i spillet en mission med
ligeså mange

> Avs, der bliver min lang-tidshukommelse sat på prøve... (ja, 1 år er lang
> tid for mig :)

Nå, ja hvis man vil være sikker og ikke dø kræver det mange venten på det
rigtige tidspunkt.
Men det var nok lidt overddrevet.

> alt

> aug's.

Den er sjorv men sluger en masse energy og man skal helst have
powerrecirkulatoren implementeret også.
Men du er tilsyneladende ikke kommet til sector 3 endnu så måske at du
skulle tage den spydrone. Det ville jeg have gjort eftersom man ikke kender
terrænet på forhånd.
Så må man bare finde på et alternativ til at undgår mech'ene istedet for at
lokke dem væk. DET er relativt nemt. Men kræver perfekt timing.

-
david

Fra : david

Dato : 14-06-02 12:31

hovsa!
Så har du allerede svaret på det sidste ?'mål.
Ok. så har du taget den hurtige løsning.
Det havde været federe at tage den langsomme løsning fra starten. Jeg gjorde
det samme som dig i starten.
-

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 13-06-02 15:19

"André Nyholm" wrote:

> Tak for hints'ne.

Velbekomme

> Jeg vil tage mig en kigger på toilettet. Caféen kan jeg sagtens huske - og
> også at der sker væsentlige ting derinde. Jeg vil prøve på at lade være med
> at gå derind (selv om det bliver svært)

Den med toilettet dur kun når man lige har startet spillet og det er også det i
basen på Liberty Island jeg tænker på. Omkring cafeen så kan du sagtens gå
derind, men overvej lige hvad du siger ja til.

> [...]
> grafiksystem, stadigvæk kan holde så mange beskæftigede. Men det *er* altså
> godt - og gennemtænkt. Især detaljerne og friheden gør spillet yderst

Absolut. Forresten er grafiksystemet mere fra Unreal generationen af Unreal
enginen end fra den generation der blev brugt til Unreal Tournament.

Har du set det nye nummer af Edge, de skriver en del om Deus Ex 2.

mvh

Bruno

Fra : André Nyholm

Dato : 13-06-02 17:48

> [...]

> basen på Liberty Island jeg tænker på. Omkring cafeen så kan du sagtens gå
> derind, men overvej lige hvad du siger ja til.

Jeg er netop startet forfra, og gik på dametoilettet - og kunne pludselig
huske, at jeg havde været der før... Men stadigvæk en skøn detalje ... Især
konfrontationen senere hen :)

> [...]
> enginen end fra den generation der blev brugt til Unreal Tournament.
>
> Har du set det nye nummer af Edge, de skriver en del om Deus Ex 2.

Nej... Jeg søger det meste af min information over nettet, men skal jeg
læse, så er det Edge... Kvalitets-magasin ! Og der er nu noget særligt over
at sidde og bladre i et velduftende blad. Desuden kan man tage det med sig.

Jeg glæder mig til at se på 2'eren.

- andré

Fra : david

Dato : 11-06-02 13:10

Jeg skal tænke over det...
-

Fra : André Nyholm

Dato : 11-06-02 23:11

Stort...

Har *netop* installeret spillet (igen). Jeg vil tænde det op om et øjeblik.
Glæder mig til at snige mig rundt og løse cool opgaver...

- andré