Hmm, hvorfor var det at vegetar, vegeaner ~
Fra : Maria Pedersen

Dato : 09-06-02 14:52

jeg kan huske at jeg så et forslag til en vegetar/vegeaner gruppe en gang,
men jeg så ikke hvorfor at forslaget belv forkastet??
nogen der kan give mig begrundelsen
jeg er nemlig meget meget meget meget meget ked af at den ikke kom op
jeg bruger den der på alt og der er mange fede opskrifter, meenn jeg ville
jo gerne at der var en dansk version.

Det er der måske også, jeg kan bare ikek finde den så

Det er jo lidt en skam, jeg ville jo gerne udveksle nogle gode opskrifter og
synspunkter med I andre ikke

mange hilsner
Maria Pedersen

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 09-06-02 16:08

"Maria Pedersen" <mariaped@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Det er jo lidt en skam, jeg ville jo gerne udveksle nogle gode opskrifter
og
> synspunkter med I andre ikke

Det kan du vel, i mangel af "bedre", også gøre her.

Fra : Maria Pedersen

Dato : 09-06-02 16:17

jow jow, kalrt nok, men jeg ville bare gerne vide hvorfor det var at
forslaget blev kasseret,
hilsen
maria

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 09-06-02 16:39

Således skrev "Maria Pedersen" <mariaped@worldonline.dk> i
dk.kultur.mad+drikke Sun, 9 Jun 2002 17:16:43 +0200:

>jow jow, kalrt nok, men jeg ville bare gerne vide hvorfor det var at
>forslaget blev kasseret,

Der var vel ikke trafik nok til at oprette en vegetargruppe.

Der er jo ikke meget grøn snak i denne gruppe og der oprettes ikke
grupper før grundlaget er i orden.

Erfaringen har vist at det *ikke* virker at oprette en gruppe og håbe
på at trafikken kommer.

Som Thomas så rigtigt, foreslår, få gang i diskutionen i denne gruppe. Så kan det jo være at
der kommer indlæg nok til en separat gruppe?

Xfut til <news:dk.admin>, dvs dette indlæg og evt. svar lander i den
gruppe.

Knud
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers.
The town was burning, the villagers were dead. They didn't need

Fra : B.Ikkala

Dato : 10-06-02 15:13

Sun, 9 Jun 2002, "Maria Pedersen" <mariaped@worldonline.dk>

>jow jow, kalrt nok, men jeg ville bare gerne vide hvorfor det var at
>forslaget blev kasseret,

Formodentlig ikke trafik nok...der bliver ikke oprettet grupper på en
'forventning' om trafik.

Og IMHO så kan grupper også blive /for/ smalle.

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 11-06-02 14:23

"B.Ikkala" <bkkl02@fabel.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og IMHO så kan grupper også blive /for/ smalle.
>
> --
> On usenet I represent no one but myself.

Ja... så er jeg endelig "stået op", og jeg må jo konstatere, at jeg havde
overset denne tråd. Pinligt, mit indlæg faldt derfor i vegetarpålæg-tråden,
istedet for her - hvor det ret beset må høre til. Jeg har det som Maria, da
jeg nemlig også gerne så en veggie-gruppe, hvor jeg kunne udveksle
opskrifter, tanker osv. med ligesindede. Også fordi jeg rent ud sagt ikke
altid gider diskutere med inkarnerede kødspisere, og det risikerer man ofte,
når ordet vegetarisk luftes.
Som jeg skrev ovenfor, kunne det måske være en ide, at finde ud af hvor
mange vegetarer og veganere, der egentlig er herinde, og om der overhovedet
er flere af os, der gider kommunikere i en lidt smallere gruppe - hvor det
"kun" handler om vores mad?
Kunne vi fx lave en tråd, hvor vi diskuterede lidt, eller hvor vi lige
luftede vore holdninger til en evt. NG for hinanden?
Mvh. Gitte

Fra : Maria Pedersen

Dato : 11-06-02 14:54

Nå men jeg ved jo at det var oppe til forslag endang, men lev afvist, det
var åbenbart på grund af at der ikek var nok trafik til at gruppen ville
kunne holdes oppe.
Det er også iorden,
Og gruppen her kan da også bruges til at have vegetar og veggu opskrifter og
alt det der.
men jeg ved ikke med hensyn til alt det andet så som synspunkter, for det
virker på mig som om gruppen her mest er en udveksling af opskrifter, sådan
overordnet.
Det er da også dejligt at der er sådan en gruppe.
Hvor om alting er så har jeg læst meget i de engelske grupper, og der kommer
enromt mange gode indlæg, og opskrifter derover, og det er lækkert, men jeg
deltager ikke så meget i debatten, ikke fordi mit engelske ikke er godt nok,
men mere fordi at mange af de ting der blive debateret er feks, restaurant
besøg i england/ usa og andre engelske talende lande, og det kan jeg jo ikke
relaterer så meget til eftersom jeg bor i danmark.
Der er også andre grund.
Pointen er bare at det jo ville være bedre at tale med noglelandsmænd, også
med hensyn til indkøb, madlanving, vitamin og mineral diskussioner.
jeg ved også at der sidder mange simi vegetarer der gerne vil have et par
råd med på vejen hvis de vil til at blive hel vegeterer og sådan noget.
men det er okay med denne her gruppe for mig, hvis det kan accepterers at
der kommer nogle indlæg engang imellem der er veggi baseret.
Hvis så det viser sig at der er en bredere interresse, så kan man jo tage op
til overvejelse om man skulle foreslå en gruppe igen.

Sådan må det blive.

Jeg skal også nok begynde at poste nogle opskrifter, har m,ange fra den
engelske gruppe, men de skal jo lige oversættes, så der ikke går totalt kaos
i dem..

Hilsen
Maria

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 11-06-02 15:17

Ja, jeg er da også langt henad vejen tilfreds med gruppen her ... dog savner
jeg engang imellem at kunne diskuetere etiske aspekter, andre emner end mad,
der kan have relevans for en vegetar osv. Fx er jeg i øjeblikket meget i
tvivl om, hvorvidt jeg skal fortsætte med at være vegetar ... jeg er nemlig
som følge af overvejelser af dyretisk karakter begyndt at flirte med tanken
om at blive veganer.
Men jo, smid endlig nogle opskrifter, for wow ... (seitan og) tofu er vist
for viderekommende
Gitte

Fra : Annika P

Dato : 11-06-02 17:58

> [...]
> med ligesindede. Også fordi jeg rent ud sagt ikke altid gider
> diskutere med inkarnerede kødspisere, og det risikerer man ofte,
Jamen synes bestemt "I" bør tale åbent om det herinde - det er første
skridt ud i egen gruppe.
Derudover er jeg ikke vegetar, men via andres opskrifter ville det
måske blive således at jeg kunne lokkes til at prøve mere grønt af :)
Så kom nu frem med jer ;)
> [...]
> om der overhovedet er flere af os, der gider kommunikere i en
> lidt smallere gruppe - hvor det "kun" handler om vores mad?
Ikke mig som sagt, men vil gerne høre mere...
> Kunne vi fx lave en tråd, hvor vi diskuterede lidt, eller hvor
> vi lige luftede vore holdninger til en evt. NG for hinanden?
For mig, ingen alarm, omend den måske oprindeligt hører til i en
anden NG?
Men frem i lyset med jer :)

--
AnnikaP & Chili