Drømmekage, mums :o)).
Fra : Brian

Dato : 08-06-02 16:05

Kunne man få jeres "drømme" opskrift på Sub. (Drømmekage) ?.
Jeg er helt vild med drømmekage, men har kun prøvet selv at
lave det vha. færdig kage miks.
Ikke fordi det ikke smager godt, men,,,,,,, .

På forhånd tak .

Mvh. Brian

Fra : netper

Dato : 08-06-02 16:37

"Brian" skrev d. 08-06-02 16:05 dette indlæg :
> [...]
> Jeg er helt vild med drømmekage, men har kun prøvet selv at
> lave det vha. færdig kage miks.
> Ikke fordi det ikke smager godt, men,,,,,,, .

Drømmekage Glutenfri

4 æg
300 g. sukker
2 tsk. bagepulver
2 tsk. vanilliesukker
2 dl. mælk
50 g. margarine

Fyld:
100 g. margarine
100 g. kokosmel
250 g. farin
1 dl. mælk

Smelt margarine og tilsæt de øvrige ingredienser. Kom dejen i en
bradepande. Bag midt i ovenen i 20 min. ved 200 °. Bland fyldet.m.

Kom fyldet over kagen og bag yderligere 5 min. ved 225 °.

Velbekommen

Per

http://www.kandu.dk/

Fra : Bess

Dato : 08-06-02 16:38

"Brian" <b_kjaer@**hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Jeg er helt vild med drømmekage, men har kun prøvet selv at
> lave det vha. færdig kage miks.
> Ikke fordi det ikke smager godt, men,,,,,,, .

Her er min opskrift - og den er god!

Dej:
3 æg
250 g sukker
1 tsk. vanillesukker
250 g mel
2 tsk bagepulver
2 dl. mælk
50 g smør eller marg

Kokosglasur:
125 g smør eller marg
½ dl. mælk
225 g farin
100 g kokosmel

Pisk æg, sukker og vanillesukker tykt og skummende. Bland mel og bagepulver
og vend det forsigtigt i æggemassen. Kog mælk og fedtstof sammen. Hæld
forsigtigt den kogende blanding i dejen. Kom dejen i en smurt bradepande ca.
25 x 40 cm. Bagetid: 20-25 min. ved god varme, 200 grader.

Lav imens glasuren. Bland fedtstof, mælk, farin og kokosmel i en gryde og
smelt det under omrøring. Tag tagen ud af ovnen efter 20-25 min. bagetid og
fordel kokosglasuren over kagen. Sæt kagen i ovnen yderligere 5-10 min. ved
god varme, 200 grader.

mvh
Bess

Fra : Brian

Dato : 09-06-02 10:05

Tak for opskrifterne, jeg må i køkkenet .

/Brian