G4 blæser
Fra : Niels Prins

Dato : 06-06-02 23:08

Jeg har en G4/733 og er ret glad for maskinen. Der er kun et problem
nemlig støjen fra blæseren. Jeg vil skifte den ud til en støjfri/svag
blæser. Er der nogen med erfaring på området og evt. forslag til hvad
afløseren skal være?

Niels

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 06-06-02 23:16

In article <070620020008290854%niels@nprins.dk>,
Niels Prins <niels@nprins.dk> wrote:

> [...]
> nemlig støjen fra blæseren. Jeg vil skifte den ud til en støjfri/svag
> blæser. Er der nogen med erfaring på området og evt. forslag til hvad

www.xlr8yourmac.com har de beskæftiget sig med emnet og du vil kunne
læse en del om det der.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Zorilla

Dato : 07-06-02 11:36

"René Frej Nielsen" <rfn@mac.com> skrev i en meddelelse

> På www.xlr8yourmac.com har de beskæftiget sig med emnet og du vil kunne
> læse en del om det der.
>
> --
> Mvh.
> René Frej Nielsen

Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde emnet. Er det mig der er blind? Måske et
direkte link

Peter

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 07-06-02 18:00

In article <3d008c80$0$8958$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Zorilla" <Zorilla@mac.com> wrote:

> "René Frej Nielsen" <rfn@mac.com> skrev i en meddelelse

> Jeg synes ikke rigtig jeg kan finde emnet. Er det mig der er blind? Måske et
> direkte link

Så gerne:

<http://www.xlr8yourmac.com/systems/quicksilver_noise/quieting_quicksilve
r_noise.html>

<http://www.xlr8yourmac.com/G4ZONE/G4_fan_noise.html>

Det var heller ikke helt nemt at finde. Jeg tror også man kan finde en
del mere ved at søge i gamle nyheder på samme site.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : [5220] Maciek

Dato : 07-06-02 12:04

"Niels Prins" <niels@nprins.dk> wrote in message
> [...]
> nemlig støjen fra blæseren. Jeg vil skifte den ud til en støjfri/svag
> blæser. Er der nogen med erfaring på området og evt. forslag til hvad

Du kan også montere væskekøling, så larmer det ikke så meget...
/maciek

Fra : Jan Jonasen

Dato : 07-06-02 21:02

In article <Fs0M8.45514$4f4.1579625@news000.worldonline.dk>,
macfreak_TAG_MIG_UD_@worldonline.dk says...
> Du kan også montere væskekøling, så larmer det ikke så meget...

Hvordan fungere de og har de samme størrelse som almidelige CPU blæsere?
Jeg kiggede fornyeligt på blæsere til AMD 1900+ modeller, de kræver jo en
del for ikke at brænde toasten på, men jeg hoppede væk fra tanken, da jeg
måske er lidt indbilsk omkring CPU'er og vand.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 07-06-02 21:37

[5220] Maciek <macfreak_TAG_MIG_UD_@worldonline.dk> wrote:
> Du kan også montere væskekøling, så larmer det ikke så meget...
*GG*
Min næste computer skal definitivt have væskekøling.
LOL

Mvh.
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-06-02 22:57

Flemming Rubini <rubini@image.dk.NoSpam> wrote:
> *GG*
> Min næste computer skal definitivt have væskekøling.
> LOL
>
> Mvh.
> Flemming Rubini
Se dette er en mand efter mit hjerte.