Back up af Word, Excel og FileMaker dokume~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-06-02 14:17

Jeg skal lave en back up af en masse dokumenter fra en 7200. De skal
brændes på en CD, som efterfølgende skal kunne læses/åbnes på en PC.

Skal der laves endelser på alle filerne ?

Jeg bruger Toast 4.X.X til at brænde med. Den skal vel bare stå til ISO
8159 eller hvad det nu er den hedder ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-06-02 15:08

jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) writes:

> Jeg skal lave en back up af en masse dokumenter fra en 7200. De skal
> brændes på en CD, som efterfølgende skal kunne læses/åbnes på en PC.
> Skal der laves endelser på alle filerne ?

Ja, det er bedst. Med .doc, .xls og .ppt endelser sikrer du dig, at
filerne associeres rigtigt på Windows-maskinen. Det kan nu godt lade
sig gøre uden endelserne, men da skal du åbne dokumenterne inde fra de
respektive programmer.

> Jeg bruger Toast 4.X.X til at brænde med. Den skal vel bare stå til
> ISO 8159 eller hvad det nu er den hedder ?

Ja, ISO9660 m. "Joliet", mener jeg det hedder.

-j

--
Akademisk Opgavebank
http://akademiskopgavebank.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 06-06-02 15:15

Janus Sandsgaard <janus@akademiskopgavebank.dk> wrote:

> [...]
> filerne associeres rigtigt på Windows-maskinen. Det kan nu godt lade
> sig gøre uden endelserne, men da skal du åbne dokumenterne inde fra de

Det er ikke alle filerne, som de skal bruge, men jeg ved ikke hvilke.
Det er ligemeget om de skal åbne filerne via programmet - bare de kan
åbnes uden gnøf.

> Ja, ISO9660 m. "Joliet", mener jeg det hedder.

Kigger på det.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 06-06-02 15:46

> [...]

> Det er ikke alle filerne, som de skal bruge, men jeg ved ikke
> hvilke. Det er ligemeget om de skal åbne filerne via programmet -

Min erfaring fra udveksling af MS-Word-dokumenter mellem Windows og
Mac: Det fungerer bedre end man kunne frygte.

-j

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-06-02 08:30

Janus Sandsgaard <janus@akademiskopgavebank.dk> wrote:

> Min erfaring fra udveksling af MS-Word-dokumenter mellem Windows og
> Mac: Det fungerer bedre end man kunne frygte.

Jeg kan selvfølgelig lave en prøve CD'ere, men jeg har ingen PC'er til
at teste om den virker.......... 8-/

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Michael Holm

Dato : 07-06-02 18:43

> Jeg kan selvfølgelig lave en prøve CD'ere, men jeg har ingen PC'er til
> at teste om den virker.......... 8-/

havde du ikke VPC ?!

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-06-02 22:33

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> havde du ikke VPC ?!

Jo, men jeg ville gerne checke om den vitterlig virker i Word, Excel og
FileMaker og ingen af disse programmer har jeg i PC udgaven.

Jeg har imidlertid checket den nu på en vens PC og det ser ud til at
virke.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-06-02 22:05

> [...]
> FileMaker og ingen af disse programmer har jeg i PC udgaven.
>
> Jeg har imidlertid checket den nu på en vens PC og det ser ud til at

Gælder det osse for FileMaker filerne? Jeg mener at kunne huske at de
skal have et 'efternavn', som f.eks. .FP3 (for FileMaker Pro v. 3 og
version 4 (!)) og vistnok .FP5 for femmeren ?
Men måske er det slet ikke nødvendigt?

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-06-02 22:18

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
> skal have et 'efternavn', som f.eks. .FP3 (for FileMaker Pro v. 3 og
> version 4 (!)) og vistnok .FP5 for femmeren ?

Umiddelbart ser det ud til at virke, men jeg lader firmaet teste CD'en
mandag og så giver de thumbs up or not.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/