|
| De berømte 1000 km... Fra : Who are you?!!! |
Dato : 06-06-02 12:32 |
|
Hej Gruppe...
Jeg har for knap en måned siden investeret i en Suzuki Estilete
30-knallert...
Da den jo er helt ny, kører den kun 30 km/t...
Min forhandler oplyste mig med en lav stemme om, at den skulle rende mellem
800 og 1000 km før man begyndte at pille lidt ved den...
Så er det, at jeg bliver nødt til at høre...
Hvad sker der, hvis man piller ved den inden??
Og
Kan man pille ved noget, som ikke skader selvom den ikke har kørt 1000 km??
Håber på nogle brugbare svar...
Mvh.
Who are you?
| |
Tim Sørensen (06-06-2002)
| Kommentar Fra : Tim Sørensen |
Dato : 06-06-02 13:53 |
|
"Who are you?!!!" <jannick@post4700.dk> wrote
> Kan man pille ved noget, som ikke skader selvom den ikke har kørt 1000
km??
Det ville ikke skade noget som helst.
Hvad skulle der ellers blive af knallerterne i udlandet?
De bliver ikke droslet ned bare fordi de er nye.
Nææ.. Hvis du vil tune, og hvis du vil tune nu, så go for it
--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/
| |
Who are you?!!! (07-06-2002)
| Kommentar Fra : Who are you?!!! |
Dato : 07-06-02 16:29 |
|
Flere kommentarer inden jeg piller lidt???
"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:adnluc$315c$1@news.cybercity.dk...
>
> "Who are you?!!!" <jannick@post4700.dk> wrote
> > Kan man pille ved noget, som ikke skader selvom den ikke har kørt 1000
> km??
>
> Det ville ikke skade noget som helst.
> Hvad skulle der ellers blive af knallerterne i udlandet?
> De bliver ikke droslet ned bare fordi de er nye.
>
> Nææ.. Hvis du vil tune, og hvis du vil tune nu, så go for it
>
> --
> Mvh.... Tim Sørensen
> http://www.dondata.dk/
>
>
| |
Brian Axelgaard (07-06-2002)
| Kommentar Fra : Brian Axelgaard |
Dato : 07-06-02 23:32 |
|
"Who are you?!!!" <jannick@post4700.dk> skrev i en meddelelse
news:3d00d144$0$9269$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Flere kommentarer inden jeg piller lidt???
næh...
| |
KLuE (08-06-2002)
| Kommentar Fra : KLuE |
Dato : 08-06-02 11:52 |
|
>
> Nææ.. Hvis du vil tune, og hvis du vil tune nu, så go for it
>
Ja den synes jeg ikke helt om... Ikke fordi at du ikke må tune, men mere
pga. at hvis du IKKE har været til 1000km eftersyn, og du har tænkt dig det
så lad hellere være med at pille ved den.
Der følger nogle forskellige papirer og bøger eller sådan med til scooteren
når du køber den fra ny, og der står der i at hvis du laver nogen form for
ændringer på motorens opsætning, så frafalder garantien, og det ville da
være en skam hvis du lavede noget ved den og så ikke vidste det =)
--
KLuE
| |
Bendt Grunge (09-06-2002)
| Kommentar Fra : Bendt Grunge |
Dato : 09-06-02 07:20 |
|
Jeg ville også bare lave det som jeg havde lyst til, de kan sagtens tåle
det, det er kun fordi ham forhandleren håber på at holde dig som kunde den
længste tid som muligt, og fejler den noget vil det ske inden for de første
par hunderde kilometer.
Så på med tingene, og den har faktisk ofte lavere omd. som afdroslet/tunet
end den har lovlig, for varioen er blokeret og den køre med vildt mange omd.
Bendt G.
| |
Michael Thomsen (16-06-2002)
| Kommentar Fra : Michael Thomsen |
Dato : 16-06-02 08:49 |
|
De 1000km man kører inden eftersyn er vel for at kører stelpel til, krumtaps
lejre, Diverse lejre og Geaingen til.
(1000km er måske lidt meget, men hvis du vil tune den rigtigt meget, er det
en god ide at køre dem!)
Ved. 1000km eftersyn bliver gearings olien skiftet.
Men det er rigtigt, den kører bedre når den er afdroslet.
Så af med afdoslingerne og på med farten!
Mvh Michael
"Bendt Grunge" <micro@sucks.cum> wrote in message
news:3d02f26c$0$7016$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
> Jeg ville også bare lave det som jeg havde lyst til, de kan sagtens tåle
> det, det er kun fordi ham forhandleren håber på at holde dig som kunde den
> længste tid som muligt, og fejler den noget vil det ske inden for de
første
> par hunderde kilometer.
>
> Så på med tingene, og den har faktisk ofte lavere omd. som afdroslet/tunet
> end den har lovlig, for varioen er blokeret og den køre med vildt mange
omd.
>
> Bendt G.
>
>
| |
Michael Thomsen (16-06-2002)
| Kommentar Fra : Michael Thomsen |
Dato : 16-06-02 08:50 |
|
Tænk også på at hvis der er nogen fabriks fejl vil de vise sig inden for de
1000km og hvis du har tunet den dur garentien ikke mere!
> De 1000km man kører inden eftersyn er vel for at kører stelpel til,
krumtaps
> lejre, Diverse lejre og Geaingen til.
> (1000km er måske lidt meget, men hvis du vil tune den rigtigt meget, er
det
> en god ide at køre dem!)
>
> Ved. 1000km eftersyn bliver gearings olien skiftet.
>
> Men det er rigtigt, den kører bedre når den er afdroslet.
>
> Så af med afdoslingerne og på med farten!
>
> Mvh Michael
| |
Who are you?!!! (16-06-2002)
| Kommentar Fra : Who are you?!!! |
Dato : 16-06-02 21:18 |
|
Okay...
Hvis jeg vil fjerne neddroslingerne.. Hvor sidder de så, og hvordan gør
jeg??
"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
news:aehg2m$38k$1@news.cybercity.dk...
> Tænk også på at hvis der er nogen fabriks fejl vil de vise sig inden for
de
> 1000km og hvis du har tunet den dur garentien ikke mere!
>
>
> > De 1000km man kører inden eftersyn er vel for at kører stelpel til,
> krumtaps
> > lejre, Diverse lejre og Geaingen til.
> > (1000km er måske lidt meget, men hvis du vil tune den rigtigt meget, er
> det
> > en god ide at køre dem!)
> >
> > Ved. 1000km eftersyn bliver gearings olien skiftet.
> >
> > Men det er rigtigt, den kører bedre når den er afdroslet.
> >
> > Så af med afdoslingerne og på med farten!
> >
> > Mvh Michael
>
>
>
>
| |
Michael Thomsen (17-06-2002)
| Kommentar Fra : Michael Thomsen |
Dato : 17-06-02 11:01 |
|
> Hvis jeg vil fjerne neddroslingerne.. Hvor sidder de så, og hvordan gør
> jeg??
Nu kender jeg desværre ikke lige din model, men tag motor skjoldet af.
Nu kan du se den bagerste remdel, en kilerem, og krumtappen, hvor variator,
blæser hjul er monteret.
Den skal løsnes, men det kan kun gøres med trykluft, eller special værktøj.
Når den er løsnet skilder du det hele forsigtigt af, og fjerne den store
plastic ring, som sidder imellem variatoren, og blæser hjulet.
Der sidder nok også et blind rør på udstødningen. Det skal skæres af, og
svejses til. (Svejs evt røret på igen , så man ikke kan se at det er blevet
pillet ved.
Mvh Michael
| |
Michael Kivsmose (25-08-2002)
| Kommentar Fra : Michael Kivsmose |
Dato : 25-08-02 16:33 |
|
Hey Hey.
Du kan pille skiven og det sker der skam ikke noget ved, og det gør der
heller ikke ved udstødning.
Men cylinder, vario osv... skal du vente med indtil den er kørt til...
--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG
| |
JW (25-08-2002)
| Kommentar Fra : JW |
Dato : 25-08-02 18:53 |
|
"Michael Kivsmose" <mkivsmose@hotmail.com> skrev i en news:c9a7d76318036b6942a7efd54c9b860e.107247@mygate.mailgate.org
> Hey Hey.
> Du kan pille skiven og det sker der skam ikke noget ved, og det gør der
> heller ikke ved udstødning.
> Men cylinder, vario osv... skal du vente med indtil den er kørt til...
>
Schludder . . .
Der er s'gu da ingen ide i først at køre en cylinder til -
for derefter at pille den af og montere en anden (som
alligevel osse skal køres til) . . .
Mvh. J
| |
|
|