Yamaha FS1 oser
Fra : Karkov

Dato : 05-06-02 12:47

Hej

Min yamaha oser en hel del og tager ikke rigtig omdrejninger... er det tegn
på en forkert dyse?

Den har standard cylinder, 5.3 udstødning og 16mm indsugning.
Mvh
Kris

Fra : Karkov

Dato : 05-06-02 14:07

- lige et ekstra spørgsmål: Når motoren kører og lyset er slukket er der
ikke lys i neutralpæren, og omdrejningstællere virker ikke. Sætter jeg lys
på lyser neutralpæren meget kraftigt, og omdrejningstælleren kører op på
12000 omdr./min. Det ser ikke sundt ud! Jeg har prøvet at finde en fejl i
elsystemet, men uden held - nogen der kan hjælpe?

Mvh.
Kris

Fra : Jens Rødgaard

Dato : 06-06-02 21:19

Jeg er næsten sikker på at det er fordi dysen er for stor, da den ikke vil
tage omdrejninger, ellers kan det være for meget olie i benzinen, eller en
pakning i højre side af krumtappen der er gået så den suger gearolien ind i
motoren.

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 07-06-02 23:37

"Karkov" <karkov@familie.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Min yamaha oser en hel del og tager ikke rigtig omdrejninger... er det
tegn
> på en forkert dyse?

Vil ikke tage rpm = sandsynligvis dårlig membran. Mindst bladene skal
skiftes, køb _ikke_ THansen´s billige, Carbon kan bruges.
Os = for meget olie i benzinen eller for meget benzin i forbrændingskammeret
(for fed blanding). Skift dysestørrelsen én tand ned, og se havd der sker.
Start evt. med bare at stille på blandingsskruen eller sænk nålen én tand,
derefter en tand til. Kører den bedre når nålen er i bund, skal du skiftes
til mindre dyse (og sætte nålen op igen

> Den har standard cylinder, 5.3 udstødning og 16mm indsugning.

Så render den vel 60km/t på speedometeret (~50km/t IRL (=In Real Life))