Nogen der kender til et batteri?
Fra : Årslev

Dato : 04-06-02 15:49

Jeg har problemer med min batteri til min Gilera Runner.
Batteriet er 1 år gammelt, men det går meget hurtigt dødt nu.
For nylig købte jeg en oplader, og efter at have ladet batteriet gider min
scooter uden problemer el-starte. Men efter et par uger, så er batteriet
fladt igen, og jeg er nødt til at bruge kick-starter.

Er det nok bare at købe et nyt batteri eller er der andet galt?

/Årslev

Fra : MegaFranz

Dato : 04-06-02 20:27

Det lyder til at dit batteri er stået af, men husk at hvis du har et
vedligeholdesesfrit må du IKKE lade det op med en almindelig oplader, for så
smadrer du batteriet !

Held og lykke

Fra : Preben Larsen

Dato : 06-06-02 08:42

"Årslev" <overvejen63@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fladt igen, og jeg er nødt til at bruge kick-starter.
>
> Er det nok bare at købe et nyt batteri eller er der andet galt?

Hej

Prøv at få kontroleret om din generator / dynamo giver spænding nok ....

Problemet ligner at du ikke får opladet tilstrækkeligt når du kører....
Enten fordi der er for meget forbrug, eller der leveres for lidt strøm ...

Dermed ikke sagt dit batteri ikke kan være defekt, men ladningen er meget
ofte årsagen.

mvh
Preben Larsen