office X service release
Fra : Michael Holm

Dato : 03-06-02 14:51

Til dem som ikke følger konstant med så er Service release 1 kommet
til Office X:

http://download.microsoft.com/download/OfficeX/Update/1/MacOS/EN-US/Offi
ceXSR1UpdaterEN.bin

--
Michael
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 03-06-02 14:55

Michael Holm <virkerikke@anthro.dk> wrote:

> Til dem som ikke følger konstant med så er Service release 1 kommet
> til Office X

Så mangler vi bare Mac OS X 10.1.5
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Michael Holm

Dato : 03-06-02 15:29

> Så mangler vi bare Mac OS X 10.1.5

som sprutede ud af min mund

Fra : Jimmy Selgen

Dato : 03-06-02 16:38

In article <1fd7n2x.np8cx71np35ieN%virkerikke@anthro.dk>,
virkerikke@anthro.dk (Michael Holm) wrote:

> som sprutede ud af min mund

Så vidt jeg lige har kunnet forstå, så er det M$ skyld at 10.1.5. er
blevet holdt tilbage, så mon ikke den kommer ret hurtigt...

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 03-06-02 18:09

Jimmy Selgen <jsn@NOSPAM.chantry.devlix.dk> wrote:

> Så vidt jeg lige har kunnet forstå, så er det M$ skyld at 10.1.5. er
> blevet holdt tilbage

Hvordan dog det?
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Jimmy Selgen

Dato : 03-06-02 18:23

In article <1fd7uid.jm8dbudrxhuvN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:

> Hvordan dog det?

Jeg kan ikke lige huske detaljerne, men det stod på et par mac news
sites...

Jimmy

Fra : Morten

Dato : 03-06-02 20:28

mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote in message news:<1fd7ljb.1rlx57j1ygttxzN%mta@mac.com>...

> Så mangler vi bare Mac OS X 10.1.5

Ja, og at Word kunne gemme filnavne på over 31 bogstaver... kom igen
MS, det her er jo til grin. Det er fuldstændig absurd at man kan sidde
og skrive en titel, trykke gem og så få at vide at filnavnet er for
langt (måske bare 32 tegn), og derefter skal man skrive det igen!...
Hvad sker der, det er jo helt hen i vejret at de ikke har rettet den
fejl.

- Morten

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 03-06-02 21:12

Morten wrote:

> Ja, og at Word kunne gemme filnavne på over 31 bogstaver...

Aj, kom igen. Det er ikke rigtigt, vel?
Du gasser os eller har en underlig OSX, ikke?

-j

--
Akademisk Opgavebank
http://akademiskopgavebank.dk

Fra : Morten

Dato : 04-06-02 10:44

> Aj, kom igen. Det er ikke rigtigt, vel?

Jo, desværre. Jeg håbede også at det bare var min maskine der var
underlig, men der er klager over det indtil flere steder - jf.
MacCentral og mediamac.
Det er mig ubegribeligt hvordan de kan lave 1500 ændringer og
rettelser, men ikke rette en så graverende fejl... Microsoft... tsk,
tsk...

- Morten

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-06-02 11:17

spam@borg.net (Morten) writes:

> [...]
> Det er mig ubegribeligt hvordan de kan lave 1500 ændringer og
> rettelser, men ikke rette en så graverende fejl... Microsoft... tsk,

Det er formentlig for at forblive bagudkompatibel med tidligere
versioner af Office på Mac. Jeg undrede mig også, men bare man ved
det, så synes jeg ikke det er noget problem.

Jeg har ikke brugt den intensivt, men jeg synes det er rart at de nu
bruger Quartz skriftudjævning. Det gør det nemmere at læse hvad der
står hvis man godt kan lide at have overblikket.

--
Thorbjørn Ravn Andersen "Lad os lige få nogle konkrete facts på
http://homepage.mac.com/ravn bordet og ikke al den snakken udenom" -- ESR

Fra : Morten

Dato : 04-06-02 17:37

> Det er formentlig for at forblive bagudkompatibel med tidligere
> versioner af Office på Mac. Jeg undrede mig også, men bare man ved
> det, så synes jeg ikke det er noget problem.

Problemet er ikke kun at man ikke kan bruge lange filnavne, det er
bare irriterende, nej det der er RIGTIG irriterende er at man ikke får
at vide at filnavnet er for langt før i en ny dialogboks der melder
fejl. Så kan man pænt gå ind i gem igen og skrive hele filnavnet en
gang til... selvom det måske kun var ét eller to tegn for langt sidste
gang - det er simpelthen elendigt dialogboks-design.

- Morten

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 04-06-02 22:08

spam@borg.net (Morten) writes:

> [...]
> gang til... selvom det måske kun var ét eller to tegn for langt sidste
> gang - det er simpelthen elendigt dialogboks-design.

Du må vælge en god titel på dit dokument inden du gemmer, og så kalde
den noget kort og koncist. Så vælger den dét.

Fra : [5220] Maciek

Dato : 04-06-02 13:13

"Michael Tysk-Andersen" <mta@mac.com> wrote in message

> Så mangler vi bare Mac OS X 10.1.5

som kan hentes på min hjemmeside 213.237.115.28
/maciek

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 04-06-02 15:02

[5220] Maciek <macfreak_TAG_MIG_UD_@worldonline.dk> wrote:

> "Michael Tysk-Andersen" <mta@mac.com> wrote in message

> som kan hentes på min hjemmeside 213.237.115.28

DK-version?

I øvrigt kommer den ud som tekstfil, direkte til skærmen. 21 M tekst af
følgende type:

kolyO4O
4Ìm$Â*X]Ö±¡0eãî` È©®¢v9^Äm$Â*X]Ö±¡0O
4± m$Â*X]Ö¿ÿﮢeãî`¿ÿïÈ o?¿ÿﮢ o¬v;qX¿ÿ©£ ¿ÿï©£v;rÖ°á ®©®¢p"¿ÿ©£

Fra : Michael Holm

Dato : 04-06-02 15:52

Per Erik Rønne <serse@diku.dk> wrote:

> DK-version?
>
> I øvrigt kommer den ud som tekstfil, direkte til skærmen. 21 M tekst af
> følgende type:

du skal ctrl - klikke (højreklikke) og vælge at gemme linket.. osv

Fra : Jesper

Dato : 04-06-02 16:01

On 04/06/02 16:51, in article 1fd9ism.13buary1flour4N%virkerikke@anthro.dk,

> du skal ctrl - klikke (højreklikke) og vælge at gemme linket.. osv

Men det er vel ikke den "endelige" 10.1.5 - eller?

--
mojn, Jesper

j m f i n k (at) m a c . c o m

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 05-06-02 07:12

Jesper <forhulenda@hotmail.com> wrote:

> Men det er vel ikke den "endelige" 10.1.5 - eller?

Den kan hentes via softwareopdatering.

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Jesper

Dato : 05-06-02 10:58

On 05/06/02 8:12, in article 1fdapd0.1amj2am1mfo9rsN%kajc@ofir.dk, "Kaj
Christiansen" <kajc@ofir.dk> wrote:

> Den kan hentes via softwareopdatering.

ja i dag - men ikke i går

--
mojn, Jesper

j m f i n k (at) m a c . c o m

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 03-06-02 21:14

Michael Holm wrote:

> Til dem som ikke følger konstant med så er Service release 1 kommet
> til Office X:

Ser frem til at høre reaktioner fra gruppen hårdarbejdende studerende, som
skriver projektrapporter i OfficeX i disse dage. Det er mit indyrtk af den
første udgave var temmelig ustabil og besynderlig. Sig frem: Virker det som
det skal nu? 2001-udgaven fungerede jo helt fint.

-j

Fra : Jesper

Dato : 03-06-02 22:12

On 03/06/02 22:14, in article
u6QK8.37467$4f4.1345671@news000.worldonline.dk, "Janus Sandsgaard"
<janus@akademiskopgavebank.dk> wrote:

> [...]
> første udgave var temmelig ustabil og besynderlig. Sig frem: Virker det som
> det skal nu? 2001-udgaven fungerede jo helt fint.

Jeg har lige afleveret i fredags! Jeg blev da færdig, men word gjorde det
ikke altid lige let. Jeg vil dog vente med at afgive den endelige dom over
word til jeg har forsvaret opgaven og fået respons...

--
mojn, Jesper

j m f i n k (at) m a c . c o m

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 03-06-02 22:35

Jesper <forhulenda@hotmail.com> writes:

> [...]
> gjorde det ikke altid lige let. Jeg vil dog vente med at afgive den
> endelige dom over word til jeg har forsvaret opgaven og fået

Nu husker du at indsende rapporten til Akademisk Opgavebank, ikke?

-j

Fra : Jesper

Dato : 03-06-02 22:41

On 03/06/02 23:34, in article kylm9w82rn.fsf@mimer.null.dk, "Janus
Sandsgaard" <janus@akademiskopgavebank.dk> wrote:

> Nu husker du at indsende rapporten til Akademisk Opgavebank, ikke?

Hvis den er det værdig. Så vidt jeg kan se er niveauet temmeligt højt
derinde - og jeg er jo bare en ganske almindelig gennemsnitsstuderende!

--
mojn, Jesper

j m f i n k (at) m a c . c o m

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-06-02 00:06

Jesper <forhulenda@hotmail.com> writes:

> Hvis den er det værdig. Så vidt jeg kan se er niveauet temmeligt
> højt derinde - og jeg er jo bare en ganske almindelig
> gennemsnitsstuderende!

Fyr den af!
Thorbjørn er også velkommen med sit speciale.

-j

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 03-06-02 23:40

Janus Sandsgaard <janus@akademiskopgavebank.dk> writes:

> Nu husker du at indsende rapporten til Akademisk Opgavebank, ikke?

Skal det ikke lige blive færdig først?

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 04-06-02 00:03

Thorbjoern Ravn Andersen wrote:

> Skal det ikke lige blive færdig først?

Den er skam færdig. Det har den været længe. Alt for længe.

Det er lidt lige som Gnome-projektet: Version 2.0 lader vente på sig, men
det sker hele tiden konkrete fremskridt. Vi har hver især kæmpe-travlt med
alt muligt andet.

Indtil det nye site går i luften har vi en OK velfungerende v. 1.1 - som
godt nok efterhånden trænger til en ansigtsløftning og noget mere
funktionalitet, men som dog er brugbar. Når vi ikke har gjort mere ud af
det nuværende er det ganske enkelt fordi alle kræfterne lægges over i v.
2.0.,som bliver væsentlig flottere og mere "community"-agtig med personlig
konto, automatisk pdf-konvertering, fede søgemuligheder, agent-funktion,
integration med KUs webdimmer m.m.m.

-j