MAX tuning af Honda SFX
Fra : ost17

Dato : 01-06-02 14:30

CDI boksen skal skiftes, sådan er det bare, fordi begrænsningerne skal
fjernes først!(har jeg hørt)
Hvilken cylinder giver mest?? Der må da være én der er bedre end Athena
47.6mm alu til rimelige penge!

Kort sagt hvilke ting til knap 2000kr(helst under !)). Kan i anbefale
for at få den HØJST muligt op i topfart med et rimeligt optræk

http://www.kandu.dk/

Fra : Rapper

Dato : 02-06-02 16:08

"ost17" <ost17.news@kandu.dk> wrote in message

> CDI boksen skal skiftes, sådan er det bare, fordi begrænsningerne skal
> fjernes først!(har jeg hørt)

Ja, den kommer ikke over 7250 RPM med std. CDI'en.

> Hvilken cylinder giver mest?? Der må da være én der er bedre end Athena
> 47.6mm alu til rimelige penge!

Ikke hvis Du skal holde dig under de 2000. Ellers er en Malossi MHR Replica
fra www.scooter-racing.dk en mulighed.

> Kort sagt hvilke ting til knap 2000kr(helst under !)). Kan i anbefale
> for at få den HØJST muligt op i topfart med et rimeligt optræk

2000 kr og "MAX tuning" hænger ikke sammen

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com

Fra : Thomas B

Dato : 02-06-02 18:17

"Rapper" <unv@lid.dk> wrote in message

> [...]
Replica
> fra www.scooter-racing.dk en mulighed.

> 2000 kr og "MAX tuning" hænger ikke sammen

nej bestemt ikke . der skal du nok ca. bruge 6-8000kr.

mvh. Thomas

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 02-06-02 18:29

"Thomas B" <tb_aalborg@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> nej bestemt ikke . der skal du nok ca. bruge 6-8000kr.

Okay... 8 kilo er sgu noget af et OverKill.... at tune sin knallert for mere
end, hvad den er værd, er sgu da hul i hovedet! Udover det, render den
sikkert så stærkt at dækkene flænses, fordi man ikke lige har skiftet dem...
bremserne er sandsynligvis ikke "tunet" så de passer til knallerten, og bare
tanken om, hvad der vil ske, hvis du hamrer ind i en lille unge på en
cykelsti er nok til at jeg ikke vil voldtune min kommende knallert. I hvert
nok, sålænge jeg ikke ved, hvor man finder professionelle bremser til
skidtet henne. Polini, har vel noget, men så ender vi sgu i prislejet for en
motorcykel.....

Fra : Thomas B

Dato : 02-06-02 18:37

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:3cfa55ac$0$27411$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> [...]
dem...
> bremserne er sandsynligvis ikke "tunet" så de passer til > knallerten.

Helt sikkert. men nu var det bare max tuning. Det løber hurtigt op i kr.
øre. Det kører desvære mange scooter rundt der er vold tunet. hvor folk ikke
lige tænker på sikkerheden omkring bremser og den hastighed som dækende er
bygget til osv.

Mvh. Thomas

Fra : \\_TNT_/

Dato : 02-06-02 19:34

> [...]
ikke
> lige tænker på sikkerheden omkring bremser og den hastighed som dækende er

Rolig nu! Den skal jo heller ikke have guldbesatte hebo dele over det hele
vel!

Jeg tænkte bare på hvilken opsætning der ville være bedst til omkring de
2000kr...

Athena 47.6mm alu + TP Topstykke + CDI + 90" dyse + 21mm amal karburator +
Polini Traffic udstødning, er det det vildeste til de små penge jeg har
afsat til projektet?

Og jo det bliver omkring 2k, da jeg kender nogen der sælger nogen af tingene
brugt.....

Og mht. 21mm Amal karburatoren er den for stor eller....? Da jeg ikke rigtig
ved hvad størrelsen gør på en karburator..

Og er 90" nok til omdysningen?

Dennis Christensen aka \_TNT_/
Bosiddende i Skærbæk nær Ribe
ICQ nr.: 53398041

> [...]
ikke
> lige tænker på sikkerheden omkring bremser og den hastighed som dækende er

---

Fra : Rapper

Dato : 04-06-02 12:23

> Og er 90" nok til omdysningen?

Kender der havde en SFX med MHR Replica og 21 mm Amal. Han brugte #95 med
std. filter og #100 med powerfilter. Så Du skal nok ha' en #90 eller #95.

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com

Fra : \\_TNT_/

Dato : 04-06-02 17:42

> Kender der havde en SFX med MHR Replica og 21 mm Amal. Han brugte #95 med
> std. filter og #100 med powerfilter. Så Du skal nok ha' en #90 eller #95.

hmmm, ok tak for det.

Ved du hvad hans kværn kørte med ovenstående isat?

Og ved du også om luftfilteret gav nogle ekstra km/t eller om det "kun" er
lyden der bliver mere sprød?

"Rapper" <unv@lid.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> std. filter og #100 med powerfilter. Så Du skal nok ha' en #90 eller #95.

---

Fra : Rapper

Dato : 07-06-02 07:43

"\_TNT_/" <dfnc@tdcadsl.dk> wrote in message news:adiqv6$kgj$1@sunsite.dk...

> Ved du hvad hans kværn kørte med ovenstående isat?

Ca. 95 km/t
> Og ved du også om luftfilteret gav nogle ekstra km/t eller om det "kun" er
> lyden der bliver mere sprød?

Det giver lidt bundtræk og en masse larm Intet topfart hvis karburatoren
er rigtigt indstillet.

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com

Fra : \\_TNT_/

Dato : 07-06-02 15:54

> Det giver lidt bundtræk og en masse larm Intet topfart hvis
karburatoren
> er rigtigt indstillet.

hehe !) ok.

Havde han ikke en anden gearing smækket på? Mente jeg ellers man skulle for
at komme over de 90km/t....

> Ca. 95 km/t
> >
> Det giver lidt bundtræk og en masse larm Intet topfart hvis
karburatoren
> er rigtigt indstillet.
>
> --
> Regards Rasmus aka Rapper
> www.gramsespektrum.com
> ICQ# 54047619

---

Fra : Rapper

Dato : 09-06-02 13:25

"\_TNT_/" <dfnc@tdcadsl.dk> wrote in message news:adqhc7$esm$1@sunsite.dk...

> Havde han ikke en anden gearing smækket på?

Nææ.

> Mente jeg ellers man skulle for
> at komme over de 90km/t....

Ja, med et Polini Kit3 som har en pænt sløv topfart :)

--
Regards Rasmus aka Rapper
www.gramsespektrum.com

Fra : \\_TNT_/

Dato : 09-06-02 18:32

> Ja, med et Polini Kit3 som har en pænt sløv topfart :)

oooooook....... hvor mange km/t vil du så regne med nedenstående vil gi'?
(regner med ca. 100km/t)

Athena/Eurocilendro 47,6 med Topperformance topstykke,
stempel, krydspind, låseringe og pakninger (600kr.)

Top Performance Topstykke

Polini 15-49 tands gearing (400kr.)

Italy Racing vario incl. ruller og så en ekstra koblingfjeder (350kr.)

21mm Amal Karburator(350kr.)

+ naturligvis ubegrænset CDI-boks

> Nææ.

> Ja, med et Polini Kit3 som har en pænt sløv topfart :)
>
> --
> Regards Rasmus aka Rapper
> www.gramsespektrum.com
> ICQ# 54047619

---

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 09-06-02 21:25

"\_TNT_/" <dfnc@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Top Performance Topstykke
>
> Polini 15-49 tands gearing (400kr.)
>
> Italy Racing vario incl. ruller og så en ekstra koblingfjeder (350kr.)

Jeg vil påstå MAX 90 måske endda mindre.. Athena cylinderen er ikk så feeeed
igen! Og uden en anden udstødning får du den aldrig til at yde ordentligt!
Jeg ville ryge efter noget polini - malossi sport, eller noget Hebo..
Det er sikkert oz lidt mere driftsikkert!
og når du alligevel bruger penge, så køb et blæserhjul der passer til din
vario!
og en studs så ikk den blir begrænset af den 17,5 mm studs..

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie