autostart CDrom
Fra : Allan Sass

Dato : 09-02-01 09:35

Hej,

Er der nogen der ved hvordan jeg på min PC laver en CD til MAC og PC med

billeder og html.

På PC laver jeg en autostart og et index.html hvorefter

alt vises i en browser.

Nu mangler jeg bare at MAC folk også kan åbne mine CD'er på samme måde,

d.v.s. at samme CD skal kunne vises både på MAC og PC ved hjælp af index og
autostart.

Allan Sass

Fra : nnnn

Dato : 09-02-01 10:32

Allan Sass wrote:

> [...]
>
> d.v.s. at samme CD skal kunne vises både på MAC og PC ved hjælp af index og

Start ved Adaptec og se hvad Toast (CD brænder program) kan gøre.

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-02-01 23:15

nnnn <nn@nn.nn> wrote:

> Start ved Adaptec og se hvad Toast (CD brænder program) kan gøre.

Nu skrev han altså, at han skulle brænde CD'en på en PC'er!!

.... men i øvrigt så mener jeg ikke, at man kan lave en cd-rom, som
starter automatisk på en Mac. Jeg mindes i hvert tilfælde ikke at ha'
set en, som gjorde.

Men du kunne jo kalde filen "Index.html". Så vil de fleste nok kunne
regne ud hvad den skal bruges til.

/Martin

Fra : Christian Flintrup

Dato : 10-02-01 00:27

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> ... men i øvrigt så mener jeg ikke, at man kan lave en cd-rom, som
> starter automatisk på en Mac. Jeg mindes i hvert tilfælde ikke at ha'
> set en, som gjorde.

Mobilix Wanadoo starter automatisk :)

Det er QuickTime, som styrer det, og man kan også slå det fra i QT
kontrolpanelet.

Et program, der kan lave Autostartende CD'er er Disk-O-Matic:
<http://www.montalcini.com/binhex/disk-o-matic-10.hqx>

--
Christian Flintrup

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 10-02-01 02:03

Christian Flintrup <chr@mac.com> wrote:

> Det er QuickTime, som styrer det, og man kan også slå det fra i QT
> kontrolpanelet.

Nå ja, det er da også rigtigt. Der var da også noget om en virus, som
man kunne beskytte sig imod ved at slå autostart fra i Quicktime. Måske
er det derfor jeg ikke oplever CD-rommer der kommer til live af sig
selv.

/Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 10-02-01 02:49

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> ... men i øvrigt så mener jeg ikke, at man kan lave en cd-rom, som
> starter automatisk på en Mac. Jeg mindes i hvert tilfælde ikke at ha'
> set en, som gjorde.

Har du helt glemt "auto-start" virusen? (bruger Quicktime til at starte
en CD automatisk)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Rigtige mænd tager ikke backup!

Fra : Anders Baden Nielsen

Dato : 10-02-01 11:58

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> ... men i øvrigt så mener jeg ikke, at man kan lave en cd-rom, som
> starter automatisk på en Mac. Jeg mindes i hvert tilfælde ikke at ha'
> set en, som gjorde.

Det kan man nu godt. Hvis man starter Toast og vælger Mac Volume i
format menuen og derefter klikker på Data knappen kan man vælge en
autostart fil. Hvis dataene ikke ligger på en partition på sig kan man
oprette en midlertidig partition fra Utilities menuen.
--
Venlig hilsen

Anders Baden Nielsen
www: http://deftones.dht.dk - KoRn, Deftones, LinuxPPC...
e-mail: abn@europe.com
ICQ#: 32984804 (<=-frEak oN a leaSh>)
Bartender, I'd like whatever the man on the floor was drinking