Hvad koster det at køre 45-knallert?
Fra : Claus Lorentzen

Dato : 28-05-02 19:20

En af mine bekendte overvejer at købe en brugt
45 knallert til kørsel til og fra arbejde ialt ca. 30 km
dagligt, og vi kom til at tale om hvad det mon koster:

- Hvad koster en brugt 45 knallert i almindelig god stand.
- Hvad koster forsikringen?
- Hvor meget skal der bruge i til service m.m.

Har nogen et kvalificeret bud på dette?

Claus L

Fra : Mythos

Dato : 28-05-02 21:16

"Claus Lorentzen" <lorentzen@privat(fjerndette).dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> - Hvad koster en brugt 45 knallert i almindelig god stand.
> - Hvad koster forsikringen?
> - Hvor meget skal der bruge i til service m.m.

Hvad sådan en fætter koster, det kommer an på hvilken man vælger, og hvilken
stand den er i.
Jeg giver 748.- kr. pr. mdr. i forsikring, altså ikke kasko, det er ikke
nødvendigt her hvor jeg bor
Service koster min 500.- kr. pr. gang, og hvis der så er noget ud over
ruller og tændrør der skal skiftes, skal materiale prisen så oven i, men det
er nok kun her hvor jeg bor det kan blive så billigt.
Jeg har haft et arbejde, hvor jeg havde 15 km hver vej, det kostede mig ca.
50.- kr. pr. uge i benzin, så det er ikke den store udgift.

Kim Larsen

Fra : Kim J.

Dato : 28-05-02 21:27

"Mythos" <mythos@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
ca.
> 50.- kr. pr. uge i benzin, så det er ikke den store udgift.

748 Kr. Pr. måned i forsikring? Hvad selskab har du?
Sikkert en "Slå-fejl"

Hygge..
Kim J.

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 28-05-02 21:34

> Jeg giver 748.- kr. pr. mdr. i forsikring, altså ikke kasko,

Skal det forstås sådan, at du giver 8.976 kr i ansvarsforsikring ?

> Service koster min 500.- kr. pr. gang,

Hvor ofte skal den til service - efter hvormange km?

mvh
Claus L

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 28-05-02 21:39

> Skal det forstås sådan, at du giver 8.976 kr i ansvarsforsikring ?

om året altså!

Fra : Mythos

Dato : 28-05-02 23:52

> om året altså!

Nej for pokker, 748.- kr. om året

Kim Larsen

Fra : Mythos

Dato : 28-05-02 23:51

> Skal det forstås sådan, at du giver 8.976 kr i ansvarsforsikring ?

> Hvor ofte skal den til service - efter hvormange km?
>
> mvh
> Claus L

Jeg har for vane at køre den til service for hver 2 - 3000 km

Kim Larsen

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 29-05-02 12:29

Hvor tit skal den have nye sutter, og hvad koster de så?

Claus L

Fra : RpR

Dato : 29-05-02 13:42

> Hvor tit skal den have nye sutter, og hvad koster de så?

Jeg har kørt 10000km på mine dæk. Bagdækket skal snart skiftes, fordækket
ser ud som nyt.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 29-05-02 14:13

Tak for info, jeg har fået et overblik.

> Jeg har kørt 10000km på mine dæk. Bagdækket skal snart skiftes, fordækket
> ser ud som nyt.

claus l

Fra : e-SKape - Before it'~

Dato : 11-06-02 12:54

Somehow, I do remember "RpR" <rpr@mopedgallery.com> wrote something on
Wed, 29 May 2002 14:42:24 +0200.
It looked a little like this...:

>Jeg har kørt 10000km på mine dæk. Bagdækket skal snart skiftes, fordækket
>ser ud som nyt.

Man ku så tænke lidt over, _hvorfor_ bagdækket er så meget mere slidt
en fordækket....... *lol*

//e-SKape - Before it's too late...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 11-06-02 15:10

> Man ku så tænke lidt over, _hvorfor_ bagdækket er så meget mere slidt
> en fordækket....... *lol*

Det bliver de nu også hvis man kører pænt...

Mine bagdæk holder 6000km mens fordæket holder mindst det dobbelte.
Statistikken fra de første 41000km er her
http://www.majland.org/leo/myleomap/

--
/Anders Majland

Fra : e-SKape - Before it'~

Dato : 12-06-02 16:29

Somehow, I do remember "Anders Majland \(Replace DOT with . in address
for reply by email\)" <AndersDOTMajland@jyde.dk> wrote something on
Tue, 11 Jun 2002 16:09:41 +0200.
It looked a little like this...:

>Det bliver de nu også hvis man kører pænt...

Yup... Jeg ved det godt... Men alligevel ... LoL :)

>Mine bagdæk holder 6000km mens fordæket holder mindst det dobbelte.
>Statistikken fra de første 41000km er her
>http://www.majland.org/leo/myleomap/

Hmm... Har du langt til arbejde/skole???
Min Zip er fra .. øhh.. 97 tror jeg, og den har kørt 5.5k km... Jeg
kører så heller ikke lange ture på den... Jeg er 1.95, så jeg synes
måske den er lidt lille, jeg får ondt i r... og ryggen hvis jeg sidder
for længe :(

//e-SKape - Before it's too late...

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 13-06-02 08:01

> Hmm... Har du langt til arbejde/skole???

Nej 2x10km dagen er de første 4-5000km/årligt - Dernæst bruger jeg den også
til kundebesøg i "nærheden". Af de 41000km er næsten de 10000km kørt for
arbejde mod kilometerpenge.

--
/Anders Majland Valby, Denmark
/Aprila Leonardo 150, 98', 41Mm <- Med _stor_ nummerplade

Fra : Mythos

Dato : 29-05-02 16:40

"Claus Lorentzen" <Lorentzen@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor tit skal den have nye sutter, og hvad koster de så?
>

> Claus L

Ind til nu har jeg kun fået et nyt bagdæk, og det gav jeg 500.- for, og det
var efter godt 18000 km. Efter hvad min scooter pusher siger, så går der to
bagdæk for hvert for dæk, og det ser ud til at holde.

Kim Larsen

Fra : RpR

Dato : 29-05-02 20:05

> [...]
> var efter godt 18000 km. Efter hvad min scooter pusher siger, så går der
> bagdæk for hvert for dæk, og det ser ud til at holde.

Hvis mit fordæk holder så godt som mit bagdæk, så kan jeg æde 10 bagdæk
inden fordækket skal skiftes =)

Fra : Moller

Dato : 28-05-02 22:32

> [...]
hvilken
> stand den er i.
> Jeg giver 748.- kr. pr. mdr. i forsikring, altså ikke kasko, det er ikke

hmmm, du blir da bollet godt i røven var :) det vil sige du gir det
samme om mdr. som jeg gir for min Motorcykel om året *GGG*

> [...]
det
> er nok kun her hvor jeg bor det kan blive så billigt.

Du betaler sgu da ikke 500Kr. for at han skifter dit lille tændrør til
30Kr. ?????

> Jeg har haft et arbejde, hvor jeg havde 15 km hver vej, det kostede mig
ca.
> 50.- kr. pr. uge i benzin, så det er ikke den store udgift.

En 45'er som er optimeret og køres for at ha den bedste benz økonomi,
skulle gerne kunne række 40-50km p.r Liter... ja ja, jeg ve godt de fleste
af jer ikke gør det :) ellers kan sammenlignes med at en Diesel MC på 350ccm
går 70km pr.Liter diesel. slå den... :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 pris 8-9kilo... årlig præmie 900Kr. incl. vinterkørsel +
500Kr. i vægt afgift. ... køre 25-28km/L
Suzuki GT-380 L pris 10-11kilo... årlig præmie 1000Kr. excl. vinter. +
500Kr. i vægt afgift. .... køre7-8km/L

Fra : Mythos

Dato : 29-05-02 00:06

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> 500Kr. i vægt afgift. ... køre 25-28km/L
> Suzuki GT-380 L pris 10-11kilo... årlig præmie 1000Kr. excl. vinter. +

En trykfejl har sneget sig ind, det er jo 748.- om året
Selvfølgelig giver jeg ikke 500.- for at få skiftet tændrør, jeg skrev jo at
det var i forbindelse med service, og der er sgu da ikke gratis !
Nu kan jeg ikke lade være med at spørge om hvad en sådan oksehuds beklædt
cykelkæde svinger laver her i gruppen som har med knallerter at gøre, er det
fordi den ikke kan køre hurtigere eller hvad ?

Kim Larsen

Fra : Moller

Dato : 29-05-02 10:03

> En trykfejl har sneget sig ind, det er jo 748.- om året

ok, ka ske...

> Selvfølgelig giver jeg ikke 500.- for at få skiftet tændrør, jeg skrev jo
at
> det var i forbindelse med service, og der er sgu da ikke gratis !

Service ??? det kan man da lave selv, det er jo en 2 takter..

> [...]
det
> fordi den ikke kan køre hurtigere eller hvad ?

140 i top på MZ'en, og 176 på GT'en... og ingen undskyldninger med at
den ku sidste uge, men går ik for godt i dag... så det er ikke hastigheden.

Men begge 2 er 2 taktere... og før i tiden var det herinde de "Rigtige"
2 takt's experter var, men eftersom de fleste herinde nu bare køber en
færdig cyll. eller lignende, i stedet for som i gamle dage at hakke, bore,
file cyll. selv, så må man sande at de er ved at forsvinde :(

Især det at folk betaler for service ??? øh, hva er der liiige på en
knallert, 45, eller 2 takter som sådan som gør at man ik selv kan lave
service ??? eller er det slut med 2 takt's experterne herinde ???

VH
Lars Molnit
P.S. Selv om GT'en har 3 kaburatore, og til hver sin 125ccm cyl.. så er
det stadig den samme teknik der gælder for problemløsningen... og derved kan
folk herinde "Som kan tingende Selv" hjælpe, samt jeg selv give råd til
andre med problemer.

Fra : RpR

Dato : 29-05-02 10:31

>eller er det slut med 2 takt's experterne herinde ???

Ikke helt, men det ebber da ud i dem.
De fleste flytter stille og roligt over i forummet på min side, der sker
også lidt mere med ca. 1700 registrerede brugere

Fra : Claus Rolsted

Dato : 29-05-02 23:49

> Service ??? det kan man da lave selv, det er jo en 2 takter..

Det er jo ikke alle, som er i stand til/har lært sig at
pille-rode-rave-reparere, vel.

Molnit, John Kramme, Anders Majland og andre mc'ister er IMO _fuldt_
velkomne her i gruppen, så længe de har noget fornuftigt/relevant at byde
på, ligesom knallert- og (m)øvert-kørere også til nøds kan få lov at ytre
sig eller spørge om relevante ting i d.f.mc
(PS Mythos, jeg så godt din smiley)

> Især det at folk betaler for service ??? øh, hva er der liiige på en
> knallert, 45, eller 2 takter som sådan som gør at man ik selv kan lave
> service ??? eller er det slut med 2 takt's experterne herinde ???

Hvem ved....... Det hele måske (?) Men som sagt er der ganske mange
knallert- og 45-kørere, som ikke har basal teknisk forstand på køretøjerne.
Der er jo ikke decideret nogen steder at lære det, hvis man ikke er
opflasket med knallerttuning i teenageårene.

> [...]
kan
> folk herinde "Som kan tingende Selv" hjælpe, samt jeg selv give råd til

My point exactly. Hjælpsomme sjæle er altid velkomne....

--
mvh. Claus Rolsted
Vespa ET2 - kommer sommer, kommer mc-kort

Fra : "H;P

Dato : 29-05-02 08:26

Hejsa´

"Claus Lorentzen" skrev i en meddelelse
> - Hvad koster en brugt 45 knallert i almindelig god stand.

Regn med at imellem 8-12K, alt efter model & kilometerstand.

> - Hvad koster forsikringen?

Jeg gir´ 728.- pr.år for en ansvar, hos Alka. Samme forsik. selskab vil ha´
2600.- pr.år for kasko !.

> - Hvor meget skal der bruge i til service m.m.

Hvis du køber brugt, så er de fleste service´r overstået. Jeg har sat 2500.-
pr.år på budgetkonto´en til at sørge for at knallen kan få nye stumper om
der skulle komme noget.
ellers ser økonomien således ud.
Pr 16-1700 km kørt.

1 ltr. 2 T fuldsyntet Motol 600............................110,00.-
62,5 ltr shell V-power 98 oktan...................... 518.75.-

ved 3500 km kørt.

Nyt Tændør............................................................45.-
tjek olie gearkasse evt efter fyld

10.000 Km kørt.

nyt stempel 500-800.- alt efter kvalitet....
Tjek dæk nyt sæt 1230 .-
Hilsen

H ; P< Senda R, som det billige transportmiddel >

--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310

Fra : Claus Lorentzen

Dato : 29-05-02 12:40

Tak for svar med en kanon oversigt over omkostningerne.

Jeg skal bare lige spørge, om det er rigtigt forstået at
du kører omkring 27 km/l ?

claus L

Fra : "H;P

Dato : 29-05-02 12:47

Hejsa´ Claus

Efter sidste udregning, så trak den 24 Km/l. Har kørt pænt på sidste
tankfuld, men dog med 8-14kg bagage :-/.
Men 27Km/l, der må jeg sige-"Tages som vejledende" .

H;P < Regner _Kun_ med 20-22Km/l, så er der råd til lidt mer´>

--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk <Køre nu>

Fra : Claus Rolsted

Dato : 29-05-02 23:57

"H;P<Falken>" <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en meddelelse

> (..) hos Alka. Samme forsik. selskab vil ha´
> 2600.- pr.år for kasko !.

Hej HP,
Hvor får du det beløb fra? Kan det tænkes, at det er nogle år gammelt?
Jeg har selv Alka til den ganske fornuftige (synes jeg selv) årlige
kasko-præmie af ca. 3800,-. Grunden, til at jeg synes den er så fordelagtig,
er, at selvrisikoen kun er på 200-300 kr, alt efter om man er ude for tyveri
eller anden skade.