Have design software....
Fra : Kenny Hanberg

Dato : 08-02-01 20:23

Hej alle

Er der nogen her i gruppen der har gode erfaringer med programmer til
planlægning af haven.

Der skulle gerne være en mulighed for at 'gå' gennem haven som en 3d-model,
og gerne på flere årstider, så man kan se om plante sammensætningen er
tilfredsstillende.

Jeg har kikket lidt på Sierra softwares Landskabs design program, men synes
at 70$ er for meget at give for et produkt som man ingengang har prøvet.

Mvh
Kenny Hanberg

Fra : Torben Ibsen

Dato : 09-02-01 19:08

Pas lidt på med det program. For det indeholder ikke mange danske planter.
Så det er ikke så brugbart i praksis. Det duer jo ikke med en 3d gennemgang
af din mexikanske have,vel?!

mvh Torben Ibsen

Fra : M@rk

Dato : 14-02-01 09:41

Fri, 9 Feb 2001 19:08:04 +0100, berigede "Torben Ibsen"
<torben_ibsen@hotmail.com> dk.fritid.hus-og-have med:

>Pas lidt på med det program. For det indeholder ikke mange danske planter.
>Så det er ikke så brugbart i praksis. Det duer jo ikke med en 3d gennemgang
>af din mexikanske have,vel?!

Jeg har nu ikke haft de store problemer med, at tillempe designet Danske
forhold - da de færreste programmer tilbyder beskæring af træer, så kan
man alligevel ikke se sin have om 35 år )

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 14-02-01 11:41

On Wed, 14 Feb 2001 09:40:44 +0100, "M@rk" <unknown@get2net.dk> wrote:

>Jeg har nu ikke haft de store problemer med, at tillempe designet Danske
>forhold - da de færreste programmer tilbyder beskæring af træer, så kan
>man alligevel ikke se sin have om 35 år )

En rigtig have skal da alligevel også laves om mindst hvert tredie år

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : M@rk

Dato : 14-02-01 13:39

Wed, 14 Feb 2001 11:41:07 +0100, berigede Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>En rigtig have skal da alligevel også laves om mindst hvert tredie år

Hmmmm, hopefully not - det kommer til at betyde, at når jeg er færdig,
så skal jeg starte forfra )))

Well, så længe jeg ikke skal flytte min terrasse, så går det nok

/Mark

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 09-02-01 22:52

> Jeg har kikket lidt på Sierra softwares Landskabs design program, men
synes
> at 70$ er for meget at give for et produkt som man ingengang har prøvet.

Det er endnu ikke lykkes mig at få lavet en plan over haven med det program.
Målene når du tegner er ikke de samme som når du er slipper og er færdig.
Efter nogle timer har jeg givet op - hvilket er ret surt til 60$.

Mvh Maria

Fra : M@rk

Dato : 14-02-01 09:43

Fri, 09 Feb 2001 21:51:43 GMT, berigede "Maria Frederiksen"
<mf@easyfrag.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Det er endnu ikke lykkes mig at få lavet en plan over haven med det program.
>Målene når du tegner er ikke de samme som når du er slipper og er færdig.
>Efter nogle timer har jeg givet op - hvilket er ret surt til 60$.

Helt enig, programmet kræver en del tilvænning - meeeen, jeg må da sige,
at den eneste anke jeg umiddebart har er, at det er edderhylemig svært,
at lave en nedsænket terrasse ........... det har jeg endnu ikke fundet
løsningen på

/Mark

Fra : crane

Dato : 21-02-01 15:55

Er der nogen der ved hvor man kan downloade en trial ?

Jens

Fra : M@rk

Dato : 22-02-01 08:01

Wed, 21 Feb 2001 15:54:39 +0100, berigede "crane" <info@airsoftgun.dk>
dk.fritid.hus-og-have med:

>Er der nogen der ved hvor man kan downloade en trial ?

Jeg tror desværre ikke, at det er muligt at finde en trial-version - jeg
er i hvert fald aldrig stødt på en sådan ............

/Mark

Fra : ">>> CRANE

Dato : 02-03-01 11:37

Okay - men er der så nogen som evt. har en brugt version de vil sælge? (af
landdesigner 7.0), eller evt. bytte med et eller andet ?

Jens