Hvilken sang?
Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-05-02 16:28

På vejen hjem i bil hørte jeg en sang jeg ikke kendte. Jeg syntes den
var god, men speakeren mente ikke det var nødvendigt at oplyse hvem
der sang eller hvad den hed. Typisk lokalradio - skod.

Anyway. Det var en kvinde der sang på engelsk. Der var en ret konstant
synkoperet rytme der lød tyrkisk / israelsk inspireret. Lidt i stil
med melodien fra reklamen for ferierejser til Tyrkiet.

Er der nogle der udfra ovenst. kan give et forslag til kunstner /
sang?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ricki

Dato : 27-05-02 17:25

> [...]
> med melodien fra reklamen for ferierejser til Tyrkiet.
>
> Er der nogle der udfra ovenst. kan give et forslag til kunstner /

Jeg ved ikke hvem der synger den engelske cover-version, men den originale
version er med en tyrker der hedder "Arkan" og sangen hedder vist "Kiss
kiss"

Hilsen Ricki

Fra : Astrid

Dato : 27-05-02 18:55

"Ricki" <webfabrikken_NOSPAM@pc.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved ikke hvem der synger den engelske cover-version, men den originale
> version er med en tyrker der hedder "Arkan" og sangen hedder vist "Kiss
> kiss"

hedder han ikke Tarkan ..?

Fra : Lars B.

Dato : 27-05-02 19:01

In article <actmjl$dav$1@sunsite.dk>, webfabrikken_NOSPAM@pc.dk says...
> Jeg ved ikke hvem der synger den engelske cover-version, men den originale
> version er med en tyrker der hedder "Arkan" og sangen hedder vist "Kiss
> kiss"

Han hedder Tarkan !

For omkring ½ år siden lavede en amerikaner ved navn Stella Soleil en
engelsk udgave af samme nummer. Der er vist kommet endnu en udgave af
nummeret for nyelig med en tredie person.
--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Kasper Aae

Dato : 27-05-02 18:05

On Mon, 27 May 2002 17:27:58 +0200, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

>Er der nogle der udfra ovenst. kan give et forslag til kunstner /
>sang?

Prøv:

Stella Soleil - Kiss Kiss

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-05-02 18:43

Hej Kasper Aae <nospam@for.me>

>Stella Soleil - Kiss Kiss

Mange tak. Er det noget der er udgivet i DK?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ricki

Dato : 28-05-02 14:26

Jeg har lige hørt sange på P3, og hun hedder Holly Valens, og er skuespiller
i den australske serie Neighbours.
Håber at det hjælper.

Hilsen Ricki

PS. lidt søgning på Google gav følgende resultat

http://www.hollyvalance.net/home.html

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 28-05-02 16:50

Hej "Ricki" <webfabrikken_NOSPAM@pc.dk>

> [...]
>Håber at det hjælper.
>
>Hilsen Ricki
>
>PS. lidt søgning på Google gav følgende resultat

Mange tak. Jeg fandt en mp3 med Stella, men det var ikke den rigtige
(den jeg havde hørt). Jeg har fundet noget media for Holly og det er
netop den. Jeg kan se der er release for maxien d. 3. juni - så det er
jo fedt nok.

Fed sang i øvrigt.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 28-05-02 17:26

Hej "Ricki" <webfabrikken_NOSPAM@pc.dk>

>Jeg har lige hørt sange på P3, og hun hedder Holly Valens, og er skuespiller
>i den australske serie Neighbours.

BTW: Er det ikke den serie hvor også Kylie Minogue og Jason Donovan
kommer fra? Morsomt som den serie avler sangere.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ricki

Dato : 28-05-02 18:44

> BTW: Er det ikke den serie hvor også Kylie Minogue og Jason Donovan
> kommer fra? Morsomt som den serie avler sangere.

Jo, men også Natalie Imbruglia ( Torn husker du jo nok )

Ricki

PS. Jeg fulgte serien i en lang periode i starten af 90'erne; ganske
udmærket såmænd.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-05-02 19:24

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk>

> BTW: Er det ikke den serie hvor også Kylie Minogue og Jason Donovan
> kommer fra? Morsomt som den serie avler sangere.

Jeg så også et indslag i CNN-programmet Music Room om denne
Holly, hvor de viste diverse avisoverskrifter i "The New Kylie"-stilen.
I øvrigt virkede hun som en ægte kliche-poptøs uden indflydelse på
sin musik. Da hun blev spurgt om sangen, sagde hun: "Jeg har faktisk
hørt originalversionen, og den er også rigtig god." Inspireret.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 28-05-02 19:36

Hej "Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com>

> [...]
>sin musik. Da hun blev spurgt om sangen, sagde hun: "Jeg har faktisk
>hørt originalversionen, og den er også rigtig god." Inspireret.

Kan du huske da Kylie brød igennem. Stock Aitken Waterman, siger jeg
blot. Hvor meget indflydelse tror du hun havde?

Jeg synes i øvrigt stilen fra Kiss Kiss er interessant - det er da
lidt nyt at lave en arabisk inspireret pop-sang. Måske bliver det det
nye hit (nu har det været latino-inspireret et stykke tid).

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 31-05-02 09:02

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk>
> Kan du huske da Kylie brød igennem.

Næh.

> Jeg synes i øvrigt stilen fra Kiss Kiss er interessant - det er da
> lidt nyt at lave en arabisk inspireret pop-sang. Måske bliver det det
> nye hit (nu har det været latino-inspireret et stykke tid).

Ja, det kunne være udmærket. Men vi kunne jo starte med
rent faktisk at lytte til det arabiske! Tarkan-udgaven af denne
her sang er langt bedre.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 31-05-02 16:50

Hej "Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com>

>Ja, det kunne være udmærket. Men vi kunne jo starte med
>rent faktisk at lytte til det arabiske! Tarkan-udgaven af denne
>her sang er langt bedre.

Meget muligt - har ikke hørt den. Hvor køber man den slags?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars B.

Dato : 31-05-02 22:14

In article <bt6ffu0ohdmmovemt96u240eujv884cgji@dtext.news.tele.dk>,
lkl@fabel.dk says...
> Hej "Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@hotmail.com>

> Meget muligt - har ikke hørt den. Hvor køber man den slags?

hmmm.... måske i en pladeforretning !

Vi købte vores udgave i Tyrkiet sidste år. Der sælger pladeforretningerne
i øvrigt hjemmebrændte CD'er... skummelt !

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 01-06-02 05:43

Hej Lars B. <lbe@mailme.dk>

>hmmm.... måske i en pladeforretning !

Ja, ja. Men jeg tænkte på om der var special-butikker til den slags.
For jeg gætter på at den alm. pladebiks har den ikke. (men kan måske
skaffe den hjem)

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Peter G.

Dato : 01-06-02 07:40

In article <k4kgfus7f1lelpp0snuk9atf3fffqu4p82@dtext.news.tele.dk>, Lars
Kim Lund <lkl@fabel.dk> wrote...
> Hej Lars B. <lbe@mailme.dk>

> Ja, ja. Men jeg tænkte på om der var special-butikker til den slags.
> For jeg gætter på at den alm. pladebiks har den ikke. (men kan måske
> skaffe den hjem)

København:
Et par etniske butikker på Vesterbro kan nok skaffe den til dig. Ellers
er de fleste musikbutikker (GUF, Baden-Baden, Sexbeat Records,
Casablanca ) nok villige til at bestille den til dig.

Men mon ikke verdensmusikbutikken "Mosquito", der ligger i starten af
Nørregade (I kælderniveau på venstre side når du går fra Nørreport
Station mod Vor Frue Plads) har den?

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Address is not munged.