Homebanking
Fra : Leif Hesselberg

Dato : 26-05-02 13:52

Hej

Jeg vil gerne høre fra nogen der har erfaring med homebanking. Hvilke
banker tilbyder denne service til Mac?
Hvordan fungerer det? Overvejer i øjeblikket om jeg skal skifte bank
eller computer.

Leif Hesselberg

Fra : Andy

Dato : 26-05-02 14:30

> Jeg vil gerne høre fra nogen der har erfaring med homebanking. Hvilke
> banker tilbyder denne service til Mac?
> Hvordan fungerer det? Overvejer i øjeblikket om jeg skal skifte bank
> eller computer.

Brug Virtual PC eller SoftWindows til homebanking...

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-05-02 17:17

Andy <aaa_2500X@hotmail.com> wrote:

> Brug Virtual PC eller SoftWindows til homebanking...

Virtual PC er kun interessant såfremt man har en G4, men det er som at
pisse i bukserne for at holde varmen.

Jyske Bank fungerer fuldstændig upåklageligt i Netscape 4.7X og du skal
IKKE installere alt muligt junk på din computer = du kan også bruge din
netbank fra andres computere.

Prøv at oprette en konto i JB - det koster ikke noget, så kan du teste
systemet. I øvrigt er alle transaktioner også gratis.

Vi opsagde Nordea, Danske Bank og BG Bank for et par år siden og det har
vi ikke fortrudt et sekund.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-05-02 18:28

In article <1fcsyn4.1ialmvac7i8a0N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jyske Bank fungerer fuldstændig upåklageligt i Netscape 4.7X og du skal
> IKKE installere alt muligt junk på din computer = du kan også bruge din
> netbank fra andres computere.

Og Internet Explorer 5.0 under Mac OS 9. Jeg håber, de snart finder en
løsning til Mac OS X.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 26-05-02 17:15

Leif Hesselberg <leifberg@post8.tele.dk> wrote:

> Hvilke banker tilbyder denne service til Mac?

Bl.a. Lån & Spar Bank

> Overvejer i øjeblikket om jeg skal skifte bank eller computer.

Behold din Mac og skift til Lån & Spar, hvor du -- udover rimelige
renter og gebyrer -- får mulighed for at flytte dine forsikringer til
Runa, hvilket kan give en besparelse på flere tusinde kroner årligt ift.
de store forsikringsselskaber. Så har du hurtigt tjent din næste Mac ind

7hc

Fra : Ben Knudsen

Dato : 26-05-02 21:37

jesper@gylling.net writes:
>Virtual PC er kun interessant såfremt man har en G4, men det er som at
>pisse i bukserne for at holde varmen.

Mjah, jeg synes nu BG netbank kører ok i vpc på min 400 mhz pismo. Det er
til at leve med...

Mvh Ben

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 26-05-02 22:32

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Mjah, jeg synes nu BG netbank kører ok i vpc på min 400 mhz pismo. Det er
> til at leve med...

Ja, men du skal investere i Virtual PC samt have en hurtig Mac. Nu ved
jeg ikke om BG Bank kræver installation af software, og det er bare
useriøst. Så er du tvunget til at bruge din netbank fra din egen
computer - ikke engang fra dit job kan du benytte skidtet (mange steder
er det fyringsgrund at installere software)......

Næ, en ren browserbaseret netbank er cool !

Fra : lcj@wanadoo.dk

Dato : 27-05-02 07:50

On Sun, 26 May 2002 23:31:56 +0200, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

>Næ, en ren browserbaseret netbank er cool !

Det er rigtigt, men valg af bank vil for mange betyde umådelig meget
mere end valg af computer - og så er det da interessant, at der trods
alt er en mulighed for at holde fast i Mac med noget software.

I øvrigt blev Virtual PC introduceret i 1997 (processoren det år hed
vist PPC604 100 Mhz), så den må da kunne køre på maskiner markant
langsommere end dagens modeller - selv om det måske ikke foregår ved
optimal hastighed.

Lars.

Fra : [5220] Maciek

Dato : 27-05-02 11:59

<lcj@wanadoo.dk> wrote in message

> [...]
> vist PPC604 100 Mhz), så den må da kunne køre på maskiner markant
> langsommere end dagens modeller - selv om det måske ikke foregår ved

Jeg vil anbefale enten Windows95 eller Windows2000prof, da jeg har lavet
adskillige tests, og fundet ud af at Windows95 +ie5.5 er både meget hurtig
og også rimelig moderne (til internet). Win2000 er derimod mere ram
krævende, men hvis man har omkring 128mb for meget, kan man jo få et rimelig
up-to-date styresystem.
I øvrigt så afvikles begge styresystemer markant hurtigere end Windows98 på
min maskine (icebook500/320mb ram)

/maciek

Fra : Søren Gyring-Nielsen

Dato : 29-05-02 15:59

Hej Leif

"Leif Hesselberg" <leifberg@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> banker tilbyder denne service til Mac?
> Hvordan fungerer det? Overvejer i øjeblikket om jeg skal skifte bank

Jeg kan i særdeles hed anbefale at du skifter bank til Lån & Spar Banks
Internet filial NEXTBANK

kig forbi på adressen http://www.nextbank.dk og find ud af at udover du kan
bruge din mac, så finder du også nogle af markedets bedste betingelser,
rentesatser mv.

Mvh
SØREN