Elektronisk speedometer ?
Fra : Peter Konner

Dato : 25-05-02 19:44

Hej NG !

Speedometeret på min Peugeot Speedfight er ikke det mest præcise i verden,
så jeg har overvejet at montere et elektronisk speedometer fra en cykel !!!
Umiddelbart er der plads ved forhjulet til at montere det (føler + magnet),
og der er også plads til at justere lidt på diameteren (dvs. omkredsen - ret
vigtigt !).
De fleste el.-speedometre går op til 99 km/t, så der burde ikke være noget
problem (Speedfighten går iflg. eget speedo 85-90 på toppen, selvom det
måske nærmere føles som ca. 75 km/t).

Har i erfaringer med at smide et sådant elektronisk speedometer på ?

På forhånd tak
Peter

Fra : Ronni Kristensen

Dato : 25-05-02 23:11

"Peter Konner" <konner@pc.dk> wrote in message
> [...]
magnet),
> og der er også plads til at justere lidt på diameteren (dvs. omkredsen -
Hvad mener du med at du kan justere diameteren/omkredsen? En omgang på
hjulet tager da lige meget tid uanset om det er forinden eller foruden.

Mvh Ronni

www.team-sneglefart.dk

Fra : Mogens

Dato : 25-05-02 23:53

On Sun, 26 May 2002 00:10:42 +0200, "Ronni Kristensen"
<ronni@kristensen.tdcadsl.dk> wrote:

>Hvad mener du med at du kan justere diameteren/omkredsen? En omgang på
>hjulet tager da lige meget tid uanset om det er forinden eller foruden.

Det er vel noget man justerer rent elektronisk i speedometeret.
Hvis ikke det ved hvad omkredsen på hjulet er kan det jo ikke
regne ud hvor hurtigt du kører.

mvh Mogens

Fra : Morten Lynnerup

Dato : 28-05-02 21:03

Hej
"Peter Konner" <konner@pc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> måske nærmere føles som ca. 75 km/t).
>
> Har i erfaringer med at smide et sådant elektronisk speedometer på ?

Det er ingen problem, jeg købte en cykel computer i Harald Nyborg til 40kr
og den virker perfekt. Magneten limede jeg fast på enden af ventilhætten så
kan den også nemt fjernes igen.
Scooterens speedometer viser omkring 12-14% for meget (Suzuki AP50)

Morten