Renovation af våd kælder
Fra : Lars

Dato : 08-02-01 14:17

Hej

Jeg håber I kan give mig nogle tips, da jeg skal igang med at renoverer min
kælder. Vi havde for nogle år siden megen fugtproblemer i vores kælder og
satte derfor et større drænarbejde igang der lader til at virke. Så nu har
vores kælder stået 1 1/2 år og tørret og jeg regner med at den er klar til
at gå igang. Men væggene i det jeg gerne vil bruge til vores bryggers er der
mange steder hvor der har været fugt hvor pudset nu sidder løst, der er
samtidigt lidt revner her og der (huset er 100 år omkring) S¨å jeg vi
starte med at renoverer væggen, er der nogle der har erfaringer med
materiale mv. der er gode at arbejde med i sådan et rum. Jeg regner med at
banke løst puds af og mure op igen med en stærk cementblanding. Ligge
klinker eller fliser på guvet og give det hele engang maling evt. struktur
maling.

Nogle der har gode ideer til sådan et projekt

Lars HS

shane@get2net.dk

Fra : Jean Seeberg

Dato : 08-02-01 16:14

"Lars" <shane@get2net.dk> skrev i en meddelelse
og give det hele engang maling evt. struktur
> maling.
>
> Nogle der har gode ideer til sådan et projekt

Hej Lars.

Ideen med strukturmaling er såmænd god nok, men den kan ikke dække dine
reperationer særlig godt.
En god strukturmaling er også meget dyr.

Jeg har i samme situation som dig, brugt flisemørtel, til at lave struktur
med, du bestemmer selv hvor kraftig strukturen skal være, alt efter hvor tyk
du laver blandingen.
Du kan evt. trække mørtelen på med en spartel og derefter køre med en
struktur-rulle hen over, du kan også lave andre former for struktur ved evt.
at bruge en tandspartel i bestemte mønstre. Kun fanta-sien sætter grænsen

Hilsen Jean

Fordelen er: det dækker bedre, er stærkt og MEGET billigere. Der skal
selvfølgelig males ovenpå bagefter med en god plastmaling.

Fra : Aksel

Dato : 08-02-01 22:20

Når du skal pudse op må du ikke bruge en stærk cementmørtel. den falder af
da dem ikke arbejder sammen med den kalkmørtel der er anvendt ved bygningen
af huset.
Du skal pudse med kalkmørtel med cement, blanding 20:1, det lyder som en
meget svag mørtel, men den er elastisk.
MVH Aksel