43mm alu cyl. + 40mm jern top.
Fra : Brian Axelgaard

Dato : 24-05-02 17:03

Går det at køre med subj. ? Jeg har det nemlig cyl + stempel 43mm til at
ligge, men ikke tilhørende topstykke. Hvad gør jeg?

Fra : Kasper Petersen

Dato : 24-05-02 17:56

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cee647d$0$19555$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Går det at køre med subj. ? Jeg har det nemlig cyl + stempel 43mm til at
> ligge, men ikke tilhørende topstykke. Hvad gør jeg?

Jeps.

Her ved mig virker det fint ivertfald fint, kører godt nok med 2
toppakninger.

Jeg har faktisk lige købt det ved Polini ( Moto-Line ), og han sagde at det
kunne man
godt. Jeg skulle bare sætte 2 bundpakninger på ( 70 ccm ).

Så du sætter bare 43 cylinder på med 40 topstykke

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 24-05-02 17:59

"Kasper Petersen" <fam-petersen2001@12move.dk> skrev i en meddelelse
> Her ved mig virker det fint ivertfald fint, kører godt nok med 2
> toppakninger.

hhmm... okay. Nu ved jeg ikke hvordan toppakningen er lavet på din knallert,
men min er af kobber eller messing og 2 over på hinanden vil næppe blive tæt

> Jeg har faktisk lige købt det ved Polini ( Moto-Line ), og han sagde at
det
> kunne man
> godt. Jeg skulle bare sætte 2 bundpakninger på ( 70 ccm ).

Ja det tror jeg er bedre. Bundpakninger er jo noget blødere og kan derfor
nemmere slutte tæt...

> Så du sætter bare 43 cylinder på med 40 topstykke

Hehe, det bliver sjovt at vride øret rundt på Yamaha´en :)

Fra : Kasper Petersen

Dato : 24-05-02 18:25

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cee7172$0$9253$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
knallert,
> men min er af kobber eller messing og 2 over på hinanden vil næppe blive

Det er min også, jeg skrev også " 2bundpakninger" og bare som normalt en
toppakning.

> det
>
> Ja det tror jeg er bedre. Bundpakninger er jo noget blødere og kan derfor
> nemmere slutte tæt...

> Hehe, det bliver sjovt at vride øret rundt på Yamaha´en :)

Jamen, god fornøjelse da!! Har du et High Speed stempel ( 1 stempelring
til )??

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 24-05-02 21:53

> Jamen, god fornøjelse da!! Har du et High Speed stempel ( 1 stempelring
> til )??

Ja det er sådan et jeg har :)

Fra : Brian Nørrelund Ande~

Dato : 25-05-02 13:39

Sådan et High Speed stempel (1 stempelring til)
er da noget være lort. Jeg har kørt med det, og det giver ikke en skid. Jeg
kunne i hvertfald ikke mærke en skid forskel.

Men du må have held og lykke med din moped.
Jeg har også ligge og kørt med 43 mm lige endtil nu. Nu er det tid til at
prøve en 44,5 mm med den store oplagte udstødning.

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ceea841$0$9277$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

Fra : Kasper Petersen

Dato : 25-05-02 15:57

"Brian Nørrelund Andersen" <streamer@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har også ligge og kørt med 43 mm lige endtil nu. Nu er det tid til at
> prøve en 44,5 mm med den store oplagte udstødning.

Har du det oplagte udstødning fra Polini med 2 potter??

Fra : Michael Thomsen

Dato : 26-05-02 10:08

> Jeg har også ligge og kørt med 43 mm lige endtil nu. Nu er det tid til at
> prøve en 44,5 mm med den store oplagte udstødning.

Hvorfor ikke bare købe en Corsa eller Evo med det samme.. Før eller siden
vil du skife den 44.5 mm ud, og så køber du garenteret en 45mm, og så skal
du have en 47mm.. Så det er meget billigere at købe corsa eller evo med det
samme :)

Det er værtfald min erfaring!

Mvh Michael

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 26-05-02 14:04

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> du have en 47mm.. Så det er meget billigere at købe corsa eller evo med

Hvad er det, og hvor ser jeg nogle billeder?

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 26-05-02 17:16

> [...]
> du have en 47mm.. Så det er meget billigere at købe corsa eller evo med

ØØhhhhh Evo til en 4 gear's???
er ikk helt med mester..
Ved polini laver et rimelig sygt kit, men det kræver vist at de får hele
knallerten for at optimere bremser og stel..

--
Michael Frederiksen
Honda SFX - MC wannabie