Hejsa´
> tjae....13for + 28bag kræver noget kraftigere tilkobling og du vil derfor
> nok komme til at slide lidt mere på koblingen....
I D.F.M, siges det at det er bedst kun at ændre det bagerste tandhjul. Da en
opgearing på det forreste, giver motoren/gearkasse en større belastning (
lavere optræk ).
+ en lille tommelfinger regl -> ulige/lige tænder på tandhjulene, giver et
mere jævnt slid
.
Hilsen
H;P <Som gerne vil have lidt input fra andre der har gearet deres Senda R >
--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk <Køre nu>
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310
Hvis Livet Ikke Er Sjovt...Hvorfor Griner Jeg Så ?<-
"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cecdc78$0$14577$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> "Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> skrev i en meddelelse
> news:4G4H8.2322$N46.186009@news010.worldonline.dk...
> > Hejsa
>
> Hej
>
> > Er der nogen der har en anelse om hvad der er bedst at køre med på en
IKKE
> > ellers tunet Suzuki DM50 ?
>
> tjae...
>
> > Jeg kan vælge mellem 11, 12 og 13 tands fortandhjul
> > og 28, 30 og 32 tænders bagtandhjul
> > såvidt jeg ved er det normale 11 tænder foran og 32 bagved, men hvilken
> > kombination ville give lidt mere på toppen uden at tage så meget fra
> trækket
> > at den ikke kan køre mig op af bakke. UDEN ellers at gøre noget ved den.
>
> 13for + 28bag giver største topfart, HVIS motoren kan trække det....
> 11for + 32bag giver mindste topfart, og et meget bedre optræk....
> Brug lommeregneren til udregne dem i mellem... prøv dig lidt frem :)
>
> > Og en ting til:
> > Kan man ødelægge motoren ved at give den de ekstra tænder ? (Motor er
> ellers
> > i god stand, kun original dele i den)
>
>
>
>