FZ50 hjælp!!!
Fra : MB

Dato : 22-05-02 20:10

Hej

Jeg har en FZ50 som har stået 1 år i min kælder. Jeg har skiftet både
cylinder, topstykke, tændrør, stempel og udstødning m.m. Men jeg kan ikke
starte den. Jeg har hørt at der kunne være noget med olien at gøre, men da
jeg ikke har manualen, så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre :( Jeg får snart
knallertbevis så det er lidt surt hvis jeg ikke får den til at virke.

Mvh Martin

Fra : Kennet Sørensen

Dato : 23-05-02 00:04

"MB" <mbanasik@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg ikke har manualen, så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre :( Jeg får snart
> knallertbevis så det er lidt surt hvis jeg ikke får den til at virke.

Hej Martin.

Du kan først og fremmest prøve at se om der er tænding på den. hvis der er
så kan dyppe tændrøret i lidt benzin og sætte det i igen og så skulle den
gerne starte.

/Hard

Fra : MB

Dato : 23-05-02 18:59

"Kennet Sørensen" <Hard@satans.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så kan dyppe tændrøret i lidt benzin og sætte det i igen og så skulle den

Hej

Jeg her prøvet det, men den vil stadig ikke starte. :(

Martin

Fra : Morten Olsson

Dato : 23-05-02 17:28

"MB" <mbanasik@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> jeg ikke har manualen, så ved jeg ikke hvad jeg skal gøre :( Jeg får snart
> knallertbevis så det er lidt surt hvis jeg ikke får den til at virke.

Hvis der >er< gnist på når du træder kickstarteren (og husker at holde
bremsegrebet
inde) er der da en mulighed for at du har begået samme dumhed som jeg for
nylig
gjorde med min elskede honda expres. Hvis du har glemt pakningerne da du
monterede
cylinder og topstykke er lortet utæt, og trækker dermed ikke benzin til sig
når du prøver
at starte den...

held og lykke - jeg savner MIN gamle fz'er der blev stjålet af en eller
anden slagmagnet
for et par år siden...

hygge

Morten

Fra : Gert Vest

Dato : 24-05-02 03:40

Er du sikker på at der kommer benzin til karburatoren ?
Prøv at pille benzin slangen af karburatoren og på tjekke benzinhanen. Når
du stiller benzinhanen på "pri" skal der komme benzin, ellers er den
stoppet.

GV

Fra : MB

Dato : 24-05-02 18:08

Jeg holder ventre bremse nede og den tager også fat, og der kommer også
benzin ned i karburatoren. Men der sker ikke noget. :(

Martin

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 23-05-02 22:35

"MB" <mbanasik@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

Husker du at holde bremsegrebet ind... det må være bagbremsen, altså venstre
håndtag.