Vandkøling?
Fra : Årslev

Dato : 22-05-02 16:52

Når man kører på en vandkølet scooter, så er det helt normalt at der drypper
et par dråber ud fra dækslet til vandkøleren.

Efterhånden bliver mange bække små jo til en stor å, så jeg kunne godt tænke
mig at høre om det bare er helt normalt postevand der er i og om man bare
kan fylde mere på?

Eller skal den på værksted for at blive genfyldt eller hvordan?

/Årslev

Fra : "H;P

Dato : 22-05-02 22:42

Hejsa´
"Årslev" skrev i en meddelelse
> Når man kører på en vandkølet scooter, så er det helt normalt at der
drypper
> et par dråber ud fra dækslet til vandkøleren.

Jeg regner med at du mener låget på køleren el. påfyldningsdækslet. Kan være
en lille utæthed i pakningen, og nå vandet så bliver varmt udviger det sig
jo en del (ekspansion). Altså et vist overtryk i kølesystemet,og så et på
velplaceret sving og bump og vupti, så bliver der trykket en smule vand ud.

> Efterhånden bliver mange bække små jo til en stor å, så jeg kunne godt
tænke
> mig at høre om det bare er helt normalt postevand der er i og om man bare
> kan fylde mere på?

Der ihverfald kølervæske på min egen knalle, og der er et blandningforhold.
Men et lille squis vand gør ikke så meget i ny & næ (max. ½ ltr). Jeg ved
ikke om der er tale om speciel kølervæske men det tror jeg ikke !. <Any 1
? >

> Eller skal den på værksted for at blive genfyldt eller hvordan?

Kunne være det nemmeste, de har jo færdig blandet, men det koster jo ! (om
man ikke har et fint "samarbejde" med netop det værksted )

Hilsen

H;P <H2O kølet senda R, der oxo drypper lidt>

--
http://home1.stofanet.dk/FalkenDk <Køre nu>
hpaalling@hotmail.com / ICQ # 28655310

Fra : Kennet Sørensen

Dato : 23-05-02 00:08

"Årslev" <overvejen63@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan fylde mere på?
>
> Eller skal den på værksted for at blive genfyldt eller hvordan?

Davs!

det har ikke noget at sige og det er vand eller kølevæske du kommer i den.
for her om sommeren kan du sagtens fylde vand i. men om vinteren skal der
kølevæske i pga det ikke kan fryse. så fyld du bare vand i den.

/Hard

Fra : Michael Thomsen

Dato : 23-05-02 08:46

Der skal deminiraliseret vand i (Er det ikke det det hedder?)

Det anden får meget nemt vandpunpen til at dø

Mvh Michael

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 23-05-02 11:27

"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
> Der skal deminiraliseret vand i (Er det ikke det det hedder?)
> Det anden får meget nemt vandpunpen til at dø

Ja, men kun, hvis man ikke smider kølervæske i, fx fra en bil.

Fra : Bendt Grunge

Dato : 23-05-02 09:07

"Årslev" <overvejen63@mail.dk> wrote in message
> [...]
> kan fylde mere på?
>
> Eller skal den på værksted for at blive genfyldt eller hvordan?

Du kan sagtens gøre det selv, du kan efterfylde med alm. vand, når du vil
skift det finde du den slange som sidder lavest og løsner den, tap
kølevandet af og spænd igen.

Du køber så alm. kølervæske som eks. sælges på tanke eller billistbutikker,
og blander som der står på dunken, ofte 1 del køl og 2 dele vand, om du
bruger alm. vand eller demi-vand er uden betydninge, bruger du ikke
kølervæske får du hurtig korossion i dit system, alu. laver nogen små
fnullerfyre som efterhånden sætter sig i køleren, og kølervæsken smøre også
pumpens simmerringe så den ikke bliver utæt.

BG.