5.13 Kan ikke finde net efter oplåsning
Fra : Janus Olsen

Dato : 22-05-02 14:37

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad jeg skal gøre anderledes, for at jeg
kan få en 3310 V5.13 til at finde net efter jeg har låst den op?

Jeg gør følgende

1 Tager fuld backup (200000-400000)
2 laver backup fra 290000 2A00000
3 lægger 5.13 flash filen ned på telefonen med startadressen 2700000
4 sætter den til datakabel, læser telefonen, og skriver FFFFF i det øverste
felt, prøver at lukke den.
5 Fejlmeddelelse dukker op, jeg slukker telefonen og tager kablet af den.
6 Jeg sætter den til mit flash kabel til telefonen og lægger backup'en fra
2'eren ned med startadressen 290000
7 og så kan den ikke fnde net, men godtager andre kort.

Hvad er der gal, med venlig hilsen Janus

Fra : Brian Fisker

Dato : 22-05-02 17:02

> 2 laver backup fra 290000 2A00000

Her er fejlen! Du skal tage backup af 27k - 28k ved v. 5.13 (bemærk, den
5.13 flash fil du smidder ind starter jo også ved 27k - der er en sammenhæng

> 6 Jeg sætter den til mit flash kabel til telefonen og lægger backup'en fra
> 2'eren ned med startadressen 290000

Hér skal du så lægge den forrige backup (27k-28k) ind fra adresse 28k.

\Mandal

Fra : Janus Olsen

Dato : 23-05-02 10:37

Jeg er må desværre meddele at det ikke virker, jeg kan ikke tænde telefonen
efter jeg har gjort det. andre forslag?

Fra : Brian Fisker

Dato : 23-05-02 14:54

"Janus Olsen" <laissez-faire@ofir.dk> wrote in message
> Jeg er må desværre meddele at det ikke virker, jeg kan ikke tænde
telefonen
> efter jeg har gjort det. andre forslag?

Det virker helt sikkert ;)

Startede du med at lægge din fulde back-up ind? Ellers har du jo en
"forkert" flash liggende i adresseområdet 27k-28k.

Her er opskriften:
1. Lig dit fulde backup ind (prøv så at tænde telefonen. Den skulle gerne
virke som før, du begyndte at rode med unlock)
2. Tag et backup af adresseområdet 27k-28k
3. Flash telefonen med 5.13 - flashen fra 27k
4. Brug datakablet og skriv FFFFF og forsøg at lukke den op
5. Læg din backup af området 27k-28k ind fra adressen 27k

Nu virker den

\Mandal

Fra : Janus Olsen

Dato : 23-05-02 19:54

Det virkede sgu
Mange tak for hjælpen!

Fra : Brian Fisker

Dato : 23-05-02 21:02

> Det virkede sgu

Sagde jeg det ikke nog

> Mange tak for hjælpen!

Så lidt - det er vel derfor gruppen er hér!

\Mandal

Fra : Lars Bøgvad

Dato : 22-05-02 17:03

Det her er ikke en direkte løsning på dit problem, men i stedet for alt det
arbejde med partial flash osv. skulle du prøve programmet Knok22 som kan
findes på : http://mudboy.web3.cz/indexeng.htm . Du kan bruge et datakabel
til at unlocke med og det virker !!!!!!

mvh. lars

Fra : Brian Fisker

Dato : 23-05-02 08:05

"Lars Bøgvad" <larsboeg@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
alt det
> arbejde med partial flash osv. skulle du prøve programmet Knok22 som

Har du erfaringer med Knok22 i XP? (Virker det?)

Kan du ikke smidde en kort beskrivelse om, hvordan du låser 5.03, 5.13
osv. op i Knok22 med datakabel?

Mvh
Mandal

Fra : Lars Bøgvad

Dato : 23-05-02 16:22

"Brian Fisker" <Roye@FJERNESkom.auc.dk> skrev i en meddelelse
> "Lars Bøgvad" <larsboeg@worldonline.dk> wrote in message
> alt det
> kan
> datakabel
>
> Har du erfaringer med Knok22 i XP? (Virker det?)

Nej jeg har ikke erfaringer med om det virker i XP jeg kører selv 98 SE.

> Kan du ikke smidde en kort beskrivelse om, hvordan du låser 5.03, 5.13
> osv. op i Knok22 med datakabel?
>
> Mvh
> Mandal

Gør følgende ( Husk at lave backup. Dette gøres foriøvrigt med et
flashkabel ):
I menu punktet READ tages en backup med FLASHKABLET, når det er gjort
tilsluttes DATAKABLET og i menu punktet MODIFY LOCKS tager du det punkt, som
svarer til den lås i telefonen, der er aktiveret. Derefter "vinger" du det
øverste "OPEN" af , trykker på OK og vupti er telefonen åbnet.
Jeg har selv åbnet en v. 5.03 og 5.13 med succes

mvh Lars

Fra : Thomas Madsen

Dato : 23-05-02 06:27

hej
send den til mig så skal jeg fikse den for dig, jeg gør det GRATIS for dig,
du skal dog selv betale for returportoen

Mvh Thomas
----
http://www.sitecenter.dk/simlaasen
stedet hvor der unlockes Nokia & Ericsson mobilos FRA KUN 20 kr. dyreste 50
kr. også nyt
softvare 50 kr.
ring 60610961
---

Fra : Bladee

Dato : 04-06-02 07:03

Hej..

er der ikke en venlig sjæl der kan maile mig partial eller fuld flash
(gerne begge) af 3310, da min telefon er gået i pitt.

http://www.kandu.dk/