Kaburator!
Fra : DS

Dato : 21-05-02 21:31

Jeg har lidt kaburator probelmer: Når blandings skruen er helt inde står den
nogenlunde i tomgang men 4 takter lidt når jeg kører, men hvis jeg skruger
den 3-4 omgange ud står den mega højt i tomgang, men kører perfekt. Hvad
sker der med den??
PS. Hvis tomgangs skruen er i fucker den totalt.

DS

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 21-05-02 22:02

"DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sker der med den??
> PS. Hvis tomgangs skruen er i fucker den totalt.

Din karburator er ikke mange sure potter pis værd. Indstil blandingsskruen
så motoren kan tage omdrejninger, altså ikke firtakter længere. Så må du
enten leve med den høje tomgang, eller få fixet den tomgangsregulering.
Hvilket moped snakker vi om?

Fra : DS

Dato : 21-05-02 22:17

Yamaha 4gear
PS. den har både gjort det med lovlig kabu + 16mm

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ceab5e3$0$228$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 22-05-02 10:04

> Yamaha 4gear
> PS. den har både gjort det med lovlig kabu + 16mm

Mystisk.... virker begge tomgangsreguleringer ikke, eller kan du bare ikke
finde ud at af samle det + indstille det?

Fra : DS

Dato : 21-05-02 22:18

Tomgangen kan jeg leve med, men ikke når jeg skifter gear...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 22-05-02 10:05

> Tomgangen kan jeg leve med, men ikke når jeg skifter gear...

Det forstår jeg ikke... jeg kan da skifte gear ved 8000rpm hvis det skal
være... også uden den der "Klonk!" lyd som kommer på nogle yamaha´er...

Fra : DS

Dato : 22-05-02 10:41

Hvilken dyse skal jeg køre med når jeg har lavet følgende ved den: Plumben
taget - indsugnings plade boret op - 16mm kaburator - skrå skåret 5.3 HK
udst.

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3ceb5f71$0$239$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 22-05-02 12:58

> Hvilken dyse skal jeg køre med når jeg har lavet følgende ved den:
Plumben
> taget - indsugnings plade boret op - 16mm kaburator - skrå skåret 5.3 HK
> udst.

Det kommer an på cylinderboringen.... jeg har et standard cylinder 39,96
(altså 40mm - det er slidt til med planet topstykket, 16mm karbu, 5,3hk
skrø udstødning fra "Luhac". Jeg kører med....og hold fast... 220 dyse! Den
brokker sig stadig, hvis den får fuld håndtag når den skal trække fra de
lave omdrejninger.... meget meget mystisk!

Fra : DS

Dato : 22-05-02 16:46

Det kunne vel ikke være membranen?

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 22-05-02 17:27

> Det kunne vel ikke være membranen?

Hvad skulle membranen fejle når den godt kan stå i tomgang...Membraner har
det med at stå åbne når de bliver gamle og slidte, men så kan knallerten
heller ikke stå i tomgang længere. Det er ikke, som jeg ser det, ikke
problemer med, men det er jo svært at vide 100% når man ikke har en super
duper forklaring af problemet...

Fra : Kim J.

Dato : 22-05-02 21:59

Er kablet spændt for meget ved gashåndtaget?

Kim J.
"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote in
message news:3cebc705$0$14611$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : DS

Dato : 22-05-02 22:05

Her i løbet af dagen hvor den har været ude at køre længe.... Er den begyndt
"opføre sig normalt", den kan næsten ikke stå i tomgang (klart når der ikke
er nogen skrue i + gaskablet ikke er strammet til). Den 4 takter næsten
ikke, dvs når jeg slukker for lystet klævre cylinderen vildt og den begynder
at 4 takter......

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 22-05-02 22:55

> [...]
> er nogen skrue i + gaskablet ikke er strammet til). Den 4 takter næsten
> ikke, dvs når jeg slukker for lystet klævre cylinderen vildt og den

Når du slukker for lyset så kævrer cylindret.... w00t! Hvad sker der her?

Fra : DS

Dato : 23-05-02 20:22

Den begynder at hakke og prutte.... ganske enkelt køre ad helvede til!
"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cec13de$0$14575$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 24-05-02 16:18

> Den begynder at hakke og prutte.... ganske enkelt køre ad helvede til!

Giver giver så lidt mening at jeg....ja er helt målløs. Du siger at det er
en Yamaha FS1 (K/DX) fra 70´erne.... og den klævrer når lyset er
slukket.....
jamen...IIHH!! Det kan ikke passe!

Fra : DS

Dato : 26-05-02 12:56

Jo, det kan! Jeg skiftede styr her i går, men da jeg skulle tage kort/langt
lys kontakt panelet af kom jeg til at rive ledningerne ud inde i lygten og
nu går den helt amok. Kan ikke få ledningerne til at passe :(

"Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3cee59dc$0$19556$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...