| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Kaburator! Fra : DS | 
  Dato :  21-05-02 21:31 |  
  |   
            Jeg har lidt kaburator probelmer: Når blandings skruen er helt inde står den
 nogenlunde i tomgang men 4 takter lidt når jeg kører, men hvis jeg skruger
 den 3-4 omgange ud står den mega højt i tomgang, men kører perfekt. Hvad
 sker der med den??
 PS. Hvis tomgangs skruen er i fucker den totalt.
 
 DS
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Axelgaard (21-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Axelgaard | 
  Dato :  21-05-02 22:02 |  
  |   
            "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ceaae94$0$97328$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Jeg har lidt kaburator probelmer: Når blandings skruen er helt inde står
 den
 > nogenlunde i tomgang men 4 takter lidt når jeg kører, men hvis jeg skruger
 > den 3-4 omgange ud står den mega højt i tomgang, men kører perfekt. Hvad
 > sker der med den??
 > PS. Hvis tomgangs skruen er i fucker den totalt.
 
 Din karburator er ikke mange sure potter pis værd. Indstil blandingsskruen
 så motoren kan tage omdrejninger, altså ikke firtakter længere. Så må du
 enten leve med den høje tomgang, eller få fixet den tomgangsregulering.
 Hvilket moped snakker vi om?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           DS (21-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : DS | 
  Dato :  21-05-02 22:17 |  
  |   
            Yamaha 4gear
 PS. den har både gjort det med lovlig kabu + 16mm
 
 "Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
 meddelelse news:3ceab5e3$0$228$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
 > "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3ceaae94$0$97328$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Jeg har lidt kaburator probelmer: Når blandings skruen er helt inde står
 > den
 > > nogenlunde i tomgang men 4 takter lidt når jeg kører, men hvis jeg
 skruger
 > > den 3-4 omgange ud står den mega højt i tomgang, men kører perfekt. Hvad
 > > sker der med den??
 > > PS. Hvis tomgangs skruen er i fucker den totalt.
 >
 > Din karburator er ikke mange sure potter pis værd. Indstil blandingsskruen
 > så motoren kan tage omdrejninger, altså ikke firtakter længere. Så må du
 > enten leve med den høje tomgang, eller få fixet den tomgangsregulering.
 > Hvilket moped snakker vi om?
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Brian Axelgaard (22-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Axelgaard | 
  Dato :  22-05-02 10:04 |  
  |   
            "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ceab93e$0$65007$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Yamaha 4gear
 > PS. den har både gjort det med lovlig kabu + 16mm
 
 Mystisk.... virker begge tomgangsreguleringer ikke, eller kan du bare ikke
 finde ud at af samle det + indstille det?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           DS (21-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : DS | 
  Dato :  21-05-02 22:18 |  
  |   
            Tomgangen kan jeg leve med, men ikke når jeg skifter gear...
 
 "Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
 meddelelse news:3ceab5e3$0$228$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
 > "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3ceaae94$0$97328$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Jeg har lidt kaburator probelmer: Når blandings skruen er helt inde står
 > den
 > > nogenlunde i tomgang men 4 takter lidt når jeg kører, men hvis jeg
 skruger
 > > den 3-4 omgange ud står den mega højt i tomgang, men kører perfekt. Hvad
 > > sker der med den??
 > > PS. Hvis tomgangs skruen er i fucker den totalt.
 >
 > Din karburator er ikke mange sure potter pis værd. Indstil blandingsskruen
 > så motoren kan tage omdrejninger, altså ikke firtakter længere. Så må du
 > enten leve med den høje tomgang, eller få fixet den tomgangsregulering.
 > Hvilket moped snakker vi om?
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Brian Axelgaard (22-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Axelgaard | 
  Dato :  22-05-02 10:05 |  
  |   
            
 "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ceab9a7$0$65047$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Tomgangen kan jeg leve med, men ikke når jeg skifter gear...
 
 Det forstår jeg ikke... jeg kan da skifte gear ved 8000rpm hvis det skal
 være... også uden den der "Klonk!" lyd som kommer på nogle yamaha´er...
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             DS (22-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : DS | 
  Dato :  22-05-02 10:41 |  
  |   
            Hvilken dyse skal jeg køre med når jeg har lavet følgende ved den:  Plumben
 taget - indsugnings plade boret op - 16mm kaburator - skrå skåret 5.3 HK
 udst.
 
 "Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
 meddelelse news:3ceb5f71$0$239$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
 >
 > "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3ceab9a7$0$65047$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Tomgangen kan jeg leve med, men ikke når jeg skifter gear...
 >
 > Det forstår jeg ikke... jeg kan da skifte gear ved 8000rpm hvis det skal
 > være... også uden den der "Klonk!" lyd som kommer på nogle yamaha´er...
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Brian Axelgaard (22-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Axelgaard | 
  Dato :  22-05-02 12:58 |  
  |  
 
            "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ceb67bf$0$18596$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Hvilken dyse skal jeg køre med når jeg har lavet følgende ved den:
 Plumben
 > taget - indsugnings plade boret op - 16mm kaburator - skrå skåret 5.3 HK
 > udst.
 Det kommer an på cylinderboringen.... jeg har et standard cylinder 39,96
 (altså 40mm - det er slidt til    med planet topstykket, 16mm karbu, 5,3hk
 skrø udstødning fra "Luhac". Jeg kører med....og hold fast... 220 dyse! Den
 brokker sig stadig, hvis den får fuld håndtag når den skal trække fra de
 lave omdrejninger.... meget meget mystisk!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           DS (22-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : DS | 
  Dato :  22-05-02 16:46 |  
  |   
            Det kunne vel ikke være membranen?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Axelgaard (22-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Axelgaard | 
  Dato :  22-05-02 17:27 |  
  |   
            "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
 news:3cebbd43$0$70375$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Det kunne vel ikke være membranen?
 
 Hvad skulle membranen fejle når den godt kan stå i tomgang...Membraner har
 det med at stå åbne når de bliver gamle og slidte, men så kan knallerten
 heller ikke stå i tomgang længere. Det er ikke, som jeg ser det, ikke
 problemer med, men det er jo svært at vide 100% når man ikke har en super
 duper forklaring af problemet...
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Kim J. (22-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim J. | 
  Dato :  22-05-02 21:59 |  
  |   
            Er kablet spændt for meget ved gashåndtaget?
 
 Kim J.
 "Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> wrote in
 message news:3cebc705$0$14611$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
 > "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3cebbd43$0$70375$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Det kunne vel ikke være membranen?
 >
 > Hvad skulle membranen fejle når den godt kan stå i tomgang...Membraner har
 > det med at stå åbne når de bliver gamle og slidte, men så kan knallerten
 > heller ikke stå i tomgang længere. Det er ikke, som jeg ser det, ikke
 > problemer med, men det er jo svært at vide 100% når man ikke har en super
 > duper forklaring af problemet...
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            DS (22-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : DS | 
  Dato :  22-05-02 22:05 |  
  |   
            Her i løbet af dagen hvor den har været ude at køre længe.... Er den begyndt
 "opføre sig normalt", den kan næsten ikke stå i tomgang (klart når der ikke
 er nogen skrue i + gaskablet ikke er strammet til). Den 4 takter næsten
 ikke, dvs når jeg slukker for lystet klævre cylinderen vildt og den begynder
 at 4 takter......
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Brian Axelgaard (22-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Axelgaard | 
  Dato :  22-05-02 22:55 |  
  |   
            "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
 news:3cec0818$0$70423$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Her i løbet af dagen hvor den har været ude at køre længe.... Er den
 begyndt
 > "opføre sig normalt", den kan næsten ikke stå i tomgang (klart når der
 ikke
 > er nogen skrue i + gaskablet ikke er strammet til). Den 4 takter næsten
 > ikke, dvs når jeg slukker for lystet klævre cylinderen vildt og den
 begynder
 > at 4 takter......
 
 Når du slukker for lyset så kævrer cylindret.... w00t! Hvad sker der her?
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              DS (23-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : DS | 
  Dato :  23-05-02 20:22 |  
  |   
            Den begynder at hakke og prutte.... ganske enkelt køre ad helvede til!
 "Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
 meddelelse news:3cec13de$0$14575$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
 > "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3cec0818$0$70423$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Her i løbet af dagen hvor den har været ude at køre længe.... Er den
 > begyndt
 > > "opføre sig normalt", den kan næsten ikke stå i tomgang (klart når der
 > ikke
 > > er nogen skrue i + gaskablet ikke er strammet til). Den 4 takter næsten
 > > ikke, dvs når jeg slukker for lystet klævre cylinderen vildt og den
 > begynder
 > > at 4 takter......
 >
 > Når du slukker for lyset så kævrer cylindret.... w00t! Hvad sker der her?
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Brian Axelgaard (24-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Axelgaard | 
  Dato :  24-05-02 16:18 |  
  |  
 
            "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
 news:3ced415f$0$70487$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > Den begynder at hakke og prutte.... ganske enkelt køre ad helvede til!
 Giver giver så lidt mening at jeg....ja er helt målløs. Du siger at det er
 en Yamaha FS1 (K/DX) fra 70´erne.... og den klævrer når lyset er
 slukket.....
 jamen...IIHH!!    Det kan ikke passe!
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                DS (26-05-2002) 
         
	
            | Kommentar Fra : DS | 
  Dato :  26-05-02 12:56 |  
  |  
 
            Jo, det kan! Jeg skiftede styr her i går, men da jeg skulle tage kort/langt
 lys kontakt panelet af kom jeg til at rive ledningerne ud inde i lygten og
 nu går den helt amok. Kan ikke få ledningerne til at passe :(
 "Brian Axelgaard" <_I_HATE_SPAM_axelgaard@mail1.stofanet.dk> skrev i en
 meddelelse news:3cee59dc$0$19556$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
 > "DS" <fr@der.dk> skrev i en meddelelse
 > news:3ced415f$0$70487$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
 > > Den begynder at hakke og prutte.... ganske enkelt køre ad helvede til!
 >
 > Giver giver så lidt mening at jeg....ja er helt målløs. Du siger at det er
 > en Yamaha FS1 (K/DX) fra 70´erne.... og den klævrer når lyset er
 > slukket.....
 > jamen...IIHH!!    Det kan ikke passe!
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |