Smoothies
Fra : WebWoman

Dato : 20-05-02 10:14

I en lufthavn i udlandet så jeg en Smoothie bar og det så så lækkert ud, at
jeg fluks måtte have en smoothie.

Nu er jeg blevet hooked på frugt-drikken, som er dejlig sommermorgenmad
eller mellemmåltid for både børn og voksne. Et stor glas mætter godt og det
smager bare formidabelt!

Så er der nogle herinde, der har lækre opskrifter at bytte med? *S*

Jeg kan byde på følgende.

Ingredienserne skal blendes i foodprocessor, blender eller med stavblender
til passende lind konsistens. Tilsæt væde (mælk eller juice), til
konsistensen er som softice.

1 banan, 4 dadler uden sten, 1½-2 dl mælk, kanel

125 gram frossen frugt, 1 dl youghurt naturel, 1½ dl appelsinjuice

Og her er lige et par link at friste med:
http://www.unicity.net/reine/smoothie/

http://www.lamontanita.com/docs/recipes/keeping_cool_smoothies.htm

Mvh. Lisbeth

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-05-02 11:45

Lisbeth skrev:

> I en lufthavn i udlandet så jeg en Smoothie bar og det så så
> lækkert ud, at jeg fluks måtte have en smoothie.

Hvad er en smoothie? Er det sådan en vi kaldte for en milkshake i
gamle dage?

Jeg plejer at blande lige dele yoghurt naturel og A+C Juice fra Aldi
(kartonen har udseendet imod sig, men den smager godt - lidt tropisk
inspireret, uden at være kvalm), 1-2 bananer, 1 stor spsk honning og
en håndfuld blandede frosne bær. Evt. et skvæt citronsaft. Og så
ellers vvrrrrrrrrrrrrmmm i blenderen.

// Klaus

Fra : WebWoman

Dato : 20-05-02 14:26

"Klaus Alexander Seistrup" <jakabov119@magnetic-ink.dk> skrev i en
meddelelse news:jakabov+cdc98e29-f61e-467c-953d-3dc0e9161ea0@news.szn.dk...

> Hvad er en smoothie? Er det sådan en vi kaldte for en milkshake i
> gamle dage?

Naaahhh... jeg ved ikke....

Der er ikke nødvendigvis mælk/youghurt i, selvom det er en hyppig
ingrediens.
Men bestod en milkshake iøvrigt ikke af is (vanille eller kakao), mælk og
lidt smagsstof?

Mvh. Lisbeth

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-05-02 15:46

Lisbeth skrev:

> Men bestod en milkshake iøvrigt ikke af is (vanille eller kakao),
> mælk og lidt smagsstof?

Hm, det kan da godt være.

Men så lad os glemme milkshakene. Hvad er en smoothie?

// Klaus

Fra : WebWoman

Dato : 20-05-02 16:13

"Klaus Alexander Seistrup" <jakabov119@magnetic-ink.dk> skrev i en
meddelelse news:jakabov+d3d1fd95-5786-4b14-83e1-4433d2f6bb7b@news.szn.dk...

> Men så lad os glemme milkshakene. Hvad er en smoothie?

Jeg beskrev det i første indlæg *S*
En smoothie er en frugtdrik.
Et mix af frugt, mælk/juice/yoghurt og til tider krydderier. Blendet til
konsistens som softice.

Mvh. Lisbeth

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 20-05-02 16:25

Lisbeth skrev:

> En smoothie er en frugtdrik.
> Et mix af frugt, mælk/juice/yoghurt og til tider krydderier.
> Blendet til konsistens som softice.

Tak.

// Klaus