BoomTown = Ulovligt software?
Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 18-05-02 18:58

Hey alle. Jeg er lige kommet hjem fra BoomTown hvor jeg bl.a. ville spille
spillet Return To Castle Wolfenstein. Da jeg prøvede at gå på nettet fik jeg
dog beskeden Invalid CD-Key hvilket jeg vil fortolke som at det samme spil
er installeret på flere maskiner. Vi var i alt 4 personer der fik denne
besked, hvilket betyder at de har installeret adskillige spil med samme
licensnøgle.

Såvidt jeg kan se betyder dette da at BoomTown/TDC bruger ulovligt software?
Man må jo ikke installere og bruge samme software på flere maskiner end man
har licens til. Hvad mener i?

Mvh Mark S. Rasmussen

--
www.gameshots.dk - For seriøse gamere!
www.profiled.org - Vil du købe den?

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-02 19:35

det kan vel også være at der er andre ude på nettet der bruger ulovlige
koder
eller dem der har siddet ved jeres maskiner har pillet ??

men det virker mærkeligt at 4 maskiner skulle sige det samme!!

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-02 20:54

prøv igen senere, den fejl kommer desværre nogle gange. Den kom tit da jeg
brugte et script så man kunne joine rtcw spile inde fra irc. Kommer fejlen
også hvis i joiner inde fra selvespillet?

PS: har ikke styr på hvad det der boomtown software er for noget....

--
http://www.flyingbullets.dk/lan <- Return to Castle Wolfenstein LAN party!

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 18-05-02 22:06

> PS: har ikke styr på hvad det der boomtown software er for noget....

Boomtown = netcafé. Boomtown Software = Software købt på netcaféen

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 18-05-02 23:23

".: [d33p blu3] :." <puttitat@adslhome.dk> wrote in message

> Boomtown = netcafé. Boomtown Software = Software købt på netcaféen

Jeg taler ikke om softwaren jeg køber på netcafeen. Jeg taler om da jeg
spillede der, altså softwaren der var installeret på BoomTowns maskiner.

/Mark

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 18-05-02 23:24

"peet_dk" <nope> wrote in message
> prøv igen senere, den fejl kommer desværre nogle gange. Den kom tit da jeg
> brugte et script så man kunne joine rtcw spile inde fra irc. Kommer fejlen
> også hvis i joiner inde fra selvespillet?

Denne fejl sker netop når vi joine inde fra spillet, vi prøvede ikke andet.

> PS: har ikke styr på hvad det der boomtown software er for noget....

Med Boomtown software mener jeg bare det software de har installeret på
deres maskiner, altså spil osv.

/Mark

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-02 23:29

Ok, så det er på selve cafen i ikke kan spille? Hvad siger de ansatte?

Man kunne også forstille sig at der er andre folk der snupper BT's rtcw
cd-key....

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 19-05-02 01:48

> Ok, så det er på selve cafen i ikke kan spille? Hvad siger de ansatte?
>
> Man kunne også forstille sig at der er andre folk der snupper BT's rtcw
> cd-key....

Vi spurgte ikke de ansatte :/.

Jeg finder det underligt hvis at lige præcis de _fire_ maskiner vi sad ved
havde fået stjålent deres licensnøgler, og at alle disse fire nøgler var
online lige i det øjeblik? Desuden kan jeg ikke se hvordan man skal kunne
stjæle den. Når maskinen er inden i launcheren kan man da kun komme ud af
den med et BT password... eller?

/Mark

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-02 10:01

Det kan godt være man kan se cd-keyen ved at skrive et eller andet inde i
rtcw. Jeg ved bare at jeg har hørt om nogle der har fået fat i nogle cd-keys
til cs fra nogle netcafe's maskiner

Fra : MT

Dato : 20-05-02 05:36

> [...]
software?
> Man må jo ikke installere og bruge samme software på flere maskiner end

Det er en fejl i setuppet der gør det. Boomtown har alle de licenser der
skal til, men når du prøver at gå på en af deres eksterne RTCW-servere, så
får du denne fejl. Det virker fint når man prøver andre servere, men det gad
du selvfølgelig ikke at tjekke op på inden du kom med en beskyldning :-/

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 20-05-02 13:04

MT wrote:

> [...]
> du selvfølgelig ikke at tjekke op på inden du kom med en beskyldning :-/

Hvis du nu lige tager dig sammen og læser Marks indlæg et par gange så
kan det være du får øje på de spørgsmålstegn han har skrevet, eller du
kan også bare læse hele tråden så fremgår det jo at folk overvejer
situationen og ikke er igang med at lave en anmeldelse til BSA.

Hvordan ved du forresten at Boomtown har alle de licenser der skal til?

Mvh

Bruno

Fra : MT

Dato : 20-05-02 13:23

> [...]
> kan også bare læse hele tråden så fremgår det jo at folk overvejer
> situationen og ikke er igang med at lave en anmeldelse til BSA.

Det er bare et underligt indlæg at lave uden at undersøge det først? Kald
det en indirekte beskyldning om du vil.

> Hvordan ved du forresten at Boomtown har alle de licenser der skal til?

Jeg spurgte og fik lov til at se æskerne. (og afprøvede i øvrigt også RTCW,
og ganske rigtigt var det som beskrevet. Key'en bliver afvist på deres egne
servere, og ikke på andre. Jeg fik også en længere smøre om hvordan det
kunne være, men da jeg i forvejen ikke er den store techie, så var jeg nødt
til lige prøve selv. ;)

Fra : Morten Striboldt

Dato : 20-05-02 23:01

<iddqd@worldonline.dk> wrote in message

> [...]
> situationen og ikke er igang med at lave en anmeldelse til BSA.
>
> Hvordan ved du forresten at Boomtown har alle de licenser der skal til?

Grunden til at man ikke kan connecte til vores egne servere, skyldes at RtCW
Authentication serveren ikke godkender connection fra LAN-segment. Med andre
ord er de 'Unknown to Auth'.
Jeg kan desuden oplyse at alle vores Boomtown cafeer naturligvis har indkøbt
samme antal licenser som der er PC'ere.

> Mvh
>
> Bruno

Mvh.
Morten Striboldt
Boomtown.net

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 21-05-02 07:47

> [...]
gad
> du selvfølgelig ikke at tjekke op på inden du kom med en beskyldning :-/

Ok, det fremgik selvfølgelig ikke at min post, men fejlen sker _ikke_ når
jeg prøver at gå på deres egne servere, med det samme jeg klikker på
Multiplayer i menuen så kommer den frem med fejlen Invalid CD-Key. Dvs.
inden jeg overhovedet kommer frem til at browse servere... Jeg beskylder
ikke endnu, jeg undersøger om jeg kan beskylde.

Mvh Mark

Fra : Simon

Dato : 23-05-02 17:57

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote in message

> [...]
software?
> Man må jo ikke installere og bruge samme software på flere maskiner end

Hejsa,

Jeg tvivler nu stærkt på at Boomtown skulle fuske med deres licenser.
Fejlen sker nok snarere fordi man sådan et sted, ikke installerer hver
enkelt maskine fra en stak cd'ere, men kun laver én mastermaskine. Denne
master laver man så et image af, som man distribuerer til resten af
maskinerne. Det betyder jo altså at eventuelle cd-keys og serienumre vil
være ens på maskinerne.
Jeg vil tro at de benytter sig af enten Ghost fra Symantec eller
DriveImage/DeployCenter fra PowerQuest.

Hilsen
Simon

Fra : Jacob Holm Jorgensen

Dato : 24-05-02 05:05

Simon wrote:

> [...]
> være ens på maskinerne.
> Jeg vil tro at de benytter sig af enten Ghost fra Symantec eller

Ikke fordi jeg nogensinde har brugt, endsige kender noget til Boomtown
(eller netcaféer i det hele taget), men det er vel netop én af
definitionerne på piratsoftware, eller hvad?
Hvis ikke, så må det vel være svaret på diverse piraters søgen på en
lovlig måde at dele spil og programmer på.

(...)medmindre de har købt en netværkslicens til nævnte software (hvis
en sådan findes *shrug*) selvfølgelig

> Hilsen
> Simon

Mvh. Jacob.

Fra : Henrik Høy

Dato : 24-05-02 06:26

In article <3CEDBBDD.E233CA02@abk.auc.dk>, jacob.hj@abk.auc.dk says...

> [...]
> Hvis ikke, så må det vel være svaret på diverse piraters søgen på en
> lovlig måde at dele spil og programmer på.

Nej, for det kræver stadigvæk, at de har købt det antal licenser, som de
har pcere.

Mvh

Henrik