/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
SW2: AotC (spoiler)
Fra : Lasse Rimmer


Dato : 17-05-02 07:34

Okay, så R2-D2 og C-3PO har altså været på Tatooine før - endda hos Owen
og Beru på fugtfarmen. Hvorfor opfører de sig så som om de ikke aner hvor
de er da de havner på Tatooine igen i "SW4: A New Hope"? Dukker der noget
hukommelsessletning i afsnit tre?

--
VH, Lasse Rimmer

lasse@evilpandapunktumdk
http://www.lasserimmer.com

 
 
Anders Hyltoft (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Anders Hyltoft


Dato : 17-05-02 07:58

"Lasse Rimmer" <lasse@evilpandapunktum.dk> wrote in message news:Xns921157037506Flasserimmer@212.242.40.196...
> Okay, så R2-D2 og C-3PO har altså været på Tatooine før - endda hos Owen
> og Beru på fugtfarmen. Hvorfor opfører de sig så som om de ikke aner hvor
> de er da de havner på Tatooine igen i "SW4: A New Hope"? Dukker der noget
> hukommelsessletning i afsnit tre?

Jeg undrede mig selv over det samme, men dengang havde de vel kun 2-3 mb ram i hukommelsen? Og så er der jo ikke plads
til alle erindringerne

Det slog mig at under den store kamspcene var der brugt en væsentlig mere "moderne" kameraføring med hurtige
panoreringer og spontane zooms ind på div. soldater. Scenen var fedt lavet, men det virkede på mig som den var mere
aggressivt filmet og som om filmen lige pludselig tog en mere dynamisk drejning hvilket gjorde at krigsscenen kom til at
stå lidt uden for filmen som helhed. Men det var måske også meningen?

Men føj ellers... Det var en god film som følger pænt op på den tutte-nuttede PM og som lægger i ovnen til episode 3...
I can't wait Mon ikke Boba Fett kommer til at spille en væsentlig rolle i 3'eren?

MVH Anders




Lasse Rimmer (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Lasse Rimmer


Dato : 17-05-02 08:19

Anders Hyltoft skrev:

> "Lasse Rimmer" <lasse@evilpandapunktum.dk> wrote in message
> news:Xns921157037506Flasserimmer@212.242.40.196...
>> Okay, så R2-D2 og C-3PO har altså været på Tatooine før - endda hos
>> Owen og Beru på fugtfarmen. Hvorfor opfører de sig så som om de ikke
>> aner hvor de er da de havner på Tatooine igen i "SW4: A New Hope"?
>> Dukker der noget hukommelsessletning i afsnit tre?
>
> Jeg undrede mig selv over det samme, men dengang havde de vel kun 2-3
> mb ram i hukommelsen? Og så er der jo ikke plads til alle erindringerne
>
<SNIP>

Jeg synes i øvrigt, at toeren burde have heddet "The Phantom Menace". Det
er jo først her man fornemmer, at Kansleren (åbenlyst Darth Sidious og den
kommende Kejser af Imperiet) er i gang med at overtage den demokratiske
republik. Og Tyranus har altså villigt fungeret som en brik i spillet ved
at køre en falsk trussel i stilling, så Kansleren kan få senatet til at
give ham absolut magt, og så han kan få kørt sin klon-hær (der jo meget
beljligt er bestilt et årti i forvejen) i stilling som kommende, absolut
magtmiddel.

--
VH, Lasse Rimmer

lasse@evilpandapunktumdk
http://www.lasserimmer.com

Morten Skovgaard (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Skovgaard


Dato : 17-05-02 10:47


"Lasse Rimmer" skrev

> Jeg synes i øvrigt, at toeren burde have heddet "The Phantom Menace". Det
> er jo først her man fornemmer, at Kansleren (åbenlyst Darth Sidious og den
> kommende Kejser af Imperiet) er i gang med at overtage den demokratiske
> republik. Og Tyranus har altså villigt fungeret som en brik i spillet ved
> at køre en falsk trussel i stilling, så Kansleren kan få senatet til at
> give ham absolut magt, og så han kan få kørt sin klon-hær (der jo meget
> beljligt er bestilt et årti i forvejen) i stilling som kommende, absolut
> magtmiddel.

Det er faktisk meget interessant at se Episode I igen efter at have set
II'eren, eftersom man for alvor får slået fast, hvor meget Palpatine/Sidious
politisk har manipuleret i kulisserne og brugt Kraften til at forudse
begivenhederne - bl.a. bestillingen af klonhæren, som vel er foregået lige
før eller efter Slaget om Naboo(?). Det væsentlige for "The Phantom
Menace"-titlen til den første film er jo også ligeså meget, at Jedi-rådet
ikke er klar over, hvordan tingene hænger sammen - fx om Maul var Master
eller Apprentice, og at truslen ligger og lurer lige under deres næser på
Coruscant. Det er også nærliggende at antage, at Maul (og for den sags skyld
Dooku) heller ikke engang ved, at Palpatine og Sidious er én og samme
person - selvom seeren ser Maul og Sidious tale sammen i TPM på samme
udendøs platform, som man tidligere har set Palpatine på.

Man skulle nok snarere stille spørgsmålet, om "Attack of the Clones" er den
bedste titel til Episode II? Men hvis den blot er en hyggelig reference,
Lucas skulle have klemt ud til de gamle 50'er-klassikere, kan jeg godt leve
med det...

Måske skulle vi allerede nu begynde at lave en pulje og gætte på III'erens
titel... :)

/Morten



Just Johnny (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Just Johnny


Dato : 17-05-02 14:48

Morten Skovgaard posted the following:

>Man skulle nok snarere stille spørgsmålet, om "Attack of the Clones" er den
>bedste titel til Episode II? Men hvis den blot er en hyggelig reference,
>Lucas skulle have klemt ud til de gamle 50'er-klassikere, kan jeg godt leve
>med det...

Jeg synes da at titlen er yderst velvalgt, dels har den en direkte
reference - angrebet sidst i filmen - og dels har den en filosofisk
vinkel, nemlig den at der sker et skred i folks tankegang, og mange i
republikken accepterer dette at have en hær, noget som de jo netop
aldrig har haft før.
Når klonerne angriber sidst i filmen, så er dette jo selve det
vendepunkt hvor Jedi-ridderne (som er en broget flok af
*individualister*) bliver afløst en Militær-styrke (Kloner er vel det
ultimative billede på militær ensretning, hvor enhver individualitet
er totalt udslettet), som Republikkens lovhåndhævere.

Og når vi kommer til Episode IV så er Klonerne da også blevet afløst
af almindelige mennesker (værnepligtige?) som jo er billigere at
"fremstille". Og dermed er ensretningen af individet komplet.

Men for mig at se, så går "Klonerne" i titlen da i høj grad på at
Palpatine netop får Republiken til at acceptere selve ideen om militær
ensretning, som et "nødvendigt onde", der jo naturligvis bliver
afskaffet ligeså snart der hersker lov og orden overalt.
Palpatines ide om Lov og Orden, vel at mærke!

"Klonerne" står altså som et symbol for ensretning, og det er selve
accepten af deres tilstedeværelse som er et "angreb" på folks
tankegang og i sidste ende, den individuelle frihed!

>Måske skulle vi allerede nu begynde at lave en pulje og gætte på III'erens
>titel... :)

Tjah, mit bud ville være noget i retning af:

Episode III: The Fall

Peter B. Juul (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-05-02 14:49

Just Johnny <just.johnny@your.service> writes:

> Og når vi kommer til Episode IV så er Klonerne da også blevet afløst
> af almindelige mennesker (værnepligtige?) som jo er billigere at
> "fremstille". Og dermed er ensretningen af individet komplet.
>
> Men for mig at se, så går "Klonerne" i titlen da i høj grad på at
> Palpatine netop får Republiken til at acceptere selve ideen om militær
> ensretning, som et "nødvendigt onde", der jo naturligvis bliver
> afskaffet ligeså snart der hersker lov og orden overalt.
> Palpatines ide om Lov og Orden, vel at mærke!
>
> "Klonerne" står altså som et symbol for ensretning, og det er selve
> accepten af deres tilstedeværelse som er et "angreb" på folks
> tankegang og i sidste ende, den individuelle frihed!
>
> >Måske skulle vi allerede nu begynde at lave en pulje og gætte på III'erens
> >titel... :)
>
> Tjah, mit bud ville være noget i retning af:
>
> Episode III: The Fall

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O

Peter B. Juul (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-05-02 14:50

Just Johnny <just.johnny@your.service> writes:

> Og når vi kommer til Episode IV så er Klonerne da også blevet afløst
> af almindelige mennesker (værnepligtige?)

Er de?

--
Peter B. Juul, o.-.o "We haven't lost and we never will
The RockBear. ((^)) Today you came into our grasp
I speak only 0}._.{0 We are going to kill you
for myself. O/ \O We are going to kill you
By giving you lots of water to drink"

C.H.Engelbrecht (17-05-2002)
Kommentar
Fra : C.H.Engelbrecht


Dato : 17-05-02 15:33


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3661mnatp.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Just Johnny <just.johnny@your.service> writes:
>
> > Og når vi kommer til Episode IV så er Klonerne da også blevet afløst
> > af almindelige mennesker (værnepligtige?)
>
> Er de?

Om ikke andet er officererne og generelt dem uden deres ansigt dækket af
hjelme i den imperielle hær forskellige individer. Selve stormtropperne
kunne derimod sagtens være kloner og dermed totalt uden identitet.

Er det i øvrigt ikke maori-skuespilleren fra Once Were Warriors der står
model til Fett og klonhæren? Yydmærket valg...
Hvor er det i øvrigt fedt den måde Boba Fett, som man allerede kender, har
fået så meget mere at skulle have sagt i SW-sagaen. Han er simpelthen den
genetiske model for hele den imperielle hær. G-9-alt!

---

Titel på ep3?

Episode III: The fall of the Jedi
eller
Episode III: The fall of the Republic

Eller et eller andet med 'fall' (godt ord)
Hermed banes der vejen for ep4 'A New Hope' og ep6 'Return of the Jedi'.

Jeg ved det sgu ikke, det er Lucas' opgave...




Morten Skovgaard (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Skovgaard


Dato : 17-05-02 15:42


"C.H.Engelbrecht" skrev:

> Er det i øvrigt ikke maori-skuespilleren fra Once Were Warriors der står
> model til Fett og klonhæren? Yydmærket valg..

Jo - Temuera Morrison. Faktisk har McCallum og de andre fundet et større
væld af australske og new zealandske skuespillere, da filmen blev skudt
dernede. Blandt andet skulle de have hjemsøgt en masse bokseklubber for at
finde folk, der kunne levere overbevisende kampscener til det sidste slag.
..
> Hvor er det i øvrigt fedt den måde Boba Fett, som man allerede kender, har
> fået så meget mere at skulle have sagt i SW-sagaen. Han er simpelthen den
> genetiske model for hele den imperielle hær. G-9-alt!

Det er nemlig rigtigt dejligt. Og det er specielt dejligt, at de har husket,
hvor bulen i Jangos hjelm (som Boba tager sammen med rustningen og Slave 1
efter slaget på Geonosis) sidder... :)


/Morten



Just Johnny (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Just Johnny


Dato : 17-05-02 16:17

Peter B. Juul posted the following:

>Just Johnny <just.johnny@your.service> writes:
>
>> Og når vi kommer til Episode IV så er Klonerne da også blevet afløst
>> af almindelige mennesker (værnepligtige?)
>
>Er de?

Ja, det bliver (indirekte) sagt i episode IV med Leias replik "Years
ago you served my father during the clone wars"

Hvis Republikken/Emperiet stadigvæk bruger kloner i episode IV så
ville man ikke kunne bruge betegnelsen "Clone Wars" om en ældre
periode.
(Det giver jo ingen mening at benytte betegnelsen "Den krig hvori der
var Kloner", hvis der stadigvæk er kloner i alle krige.)

Lidt ligesom med Første Verdenskrig. Den hed jo også oprindeligt (i
20'erne og 30'erne) "Den Store Krig", men da man så fik endnu en af
slagsen, gav det ikke længere mening at kalde den for "Den Store Krig"
og den kom så til at hedde "Første Verdenskrig".

Simpel logik

Peter B. Juul (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-05-02 17:22

Just Johnny <just.johnny@your.service> writes:

> Hvis Republikken/Emperiet stadigvæk bruger kloner i episode IV så
> ville man ikke kunne bruge betegnelsen "Clone Wars" om en ældre
> periode.
> (Det giver jo ingen mening at benytte betegnelsen "Den krig hvori der
> var Kloner", hvis der stadigvæk er kloner i alle krige.)

Hvis den egentlige krig var _mod_ klonhæren og klonhæren vandt, så jo.

--
Peter B. Juul, o.-.o "EDB er noget lort!"
The RockBear. ((^))          -Asbjørn Højmark
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Morten Skovgaard (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Skovgaard


Dato : 17-05-02 15:37


"Just Johnny" <just.johnny@your.service> skrev >

> Jeg synes da at titlen er yderst velvalgt, dels har den en direkte
> reference - angrebet sidst i filmen - og dels har den en filosofisk
> vinkel, nemlig den at der sker et skred i folks tankegang, og mange i
> republikken accepterer dette at have en hær, noget som de jo netop
> aldrig har haft før.

Jovist - og det er da også det, der skaber parallellen til de gamle
scifi-film, hvor man for det meste tænkte i meget åbenlyse titler, der
afspejlede filmenes klimaks eller koncept mest muligt (check alle de andre
18-20 "Attack of..."-film, der findes).

> Når klonerne angriber sidst i filmen, så er dette jo selve det
> vendepunkt hvor Jedi-ridderne (som er en broget flok af
> *individualister*) bliver afløst en Militær-styrke (Kloner er vel det
> ultimative billede på militær ensretning, hvor enhver individualitet
> er totalt udslettet), som Republikkens lovhåndhævere.
>
> Og når vi kommer til Episode IV så er Klonerne da også blevet afløst
> af almindelige mennesker (værnepligtige?) som jo er billigere at
> "fremstille". Og dermed er ensretningen af individet komplet.

Afløst og afløst. Jeg har faktisk aldrig set nogen steder, at nogen
Stormtroopers skulle være ikke-kloner - der er jo en grund til, at de aldrig
stiller spørgsmålstegn ved deres ordrer og er så regimenterede, som de er.

Efter Slaget om Endor i RotJ forsvinder de fleste af dem, men senere får
Thrawn jo fat i nogle Spaarti-kloningscylindere og begynder at genskabe dem.
Men de Stormtroopers, vi ser i de gamle film, er såmænd i høj grad de samme
som de kloner, der render rundt i de nye. Palpatine er jo også selv en klon,
idet hans originale krop blev ødelagt af Den Mørke Side lang tid før
filmen - han har en flok godt gemt væk et sted midt i galaksen og skifter
jævnligt sin bevidsthed over i en ny, også efter RotJ, hvor Vader kaster ham
ind i Dødsstjernens reaktorkerne.


> Men for mig at se, så går "Klonerne" i titlen da i høj grad på at
> Palpatine netop får Republiken til at acceptere selve ideen om militær
> ensretning, som et "nødvendigt onde", der jo naturligvis bliver
> afskaffet ligeså snart der hersker lov og orden overalt.
> Palpatines ide om Lov og Orden, vel at mærke!
>
> "Klonerne" står altså som et symbol for ensretning, og det er selve
> accepten af deres tilstedeværelse som er et "angreb" på folks
> tankegang og i sidste ende, den individuelle frihed!

Ja - det kræver ikke meget fortolkning at se de tematiske linier, men titlen
er nu stadig meget banal, omend passende for filmens handling. Det er skam
heller ikke fordi jeg har noget bedre bud, men jeg havde blot forventet en
lidt mere underfundig titel a la "The Phantom Menace", der var langt mere
diskret og veltænkt - og som også i nogen grad passer godt på Episode II,
som Lasse foreslår. I øvrigt er det jo også meget interessant, at begge film
handler om Anakin, men at ingen af titlerne direkte vedrører ham...


> >Måske skulle vi allerede nu begynde at lave en pulje og gætte på
III'erens
> >titel... :)
>
> Tjah, mit bud ville være noget i retning af:
>
> Episode III: The Fall

Var også min første indskydelse, men det smager ligesom ikke rigtigt af
noget, vel? Jeg tror, at det ender med at blive noget mere
showdown-agtigt... Måske med "Lost" som sidste ord i titlen (a la Miltons
Paradise Lost)?




Peter B. Juul (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-05-02 17:21

"Morten Skovgaard" <morten.skovgaard@pcplayer.dk> writes:

> Thrawn jo fat i nogle Spaarti-kloningscylindere og begynder at genskabe dem.
> Men de Stormtroopers, vi ser i de gamle film, er såmænd i høj grad de samme
> som de kloner, der render rundt i de nye. Palpatine er jo også selv en klon,
> idet hans originale krop blev ødelagt af Den Mørke Side lang tid før
> filmen - han har en flok godt gemt væk et sted midt i galaksen og skifter
> jævnligt sin bevidsthed over i en ny, også efter RotJ, hvor Vader kaster ham
> ind i Dødsstjernens reaktorkerne.

hovhovhov. Tegneserierne er altså ikke kanon i SW-universet.

--
Peter B. Juul, o.-.o If PacMan had affected us as kids we'd be running
The RockBear. ((^)) around in dark rooms, munching pills and listening
I speak only 0}._.{0 to electronic music.
for myself. O/ \O

Morten Skovgaard (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Skovgaard


Dato : 17-05-02 19:41


"Peter B. Juul" skrev
> "Morten Skovgaard" <morten.skovgaard@pcplayer.dk> writes:
>
> > Thrawn jo fat i nogle Spaarti-kloningscylindere og begynder at genskabe
dem.
> > Men de Stormtroopers, vi ser i de gamle film, er såmænd i høj grad de
samme
> > som de kloner, der render rundt i de nye. Palpatine er jo også selv en
klon,
> > idet hans originale krop blev ødelagt af Den Mørke Side lang tid før
> > filmen - han har en flok godt gemt væk et sted midt i galaksen og
skifter
> > jævnligt sin bevidsthed over i en ny, også efter RotJ, hvor Vader kaster
ham
> > ind i Dødsstjernens reaktorkerne.
>
> hovhovhov. Tegneserierne er altså ikke kanon i SW-universet.

Mhhmh... Nej, ikke for alle - det er vist en vedvarende diskussion, hvor
stor en rolle Expanded Universe bør spille for Star Wars-fortolkninger (her
tænker jeg primært på rollespillet og romanerne og ikke tegneserierne, som
jeg aldrig har læst). Materialet er jo trods alt godkendt af LucasFilm, kan
man sige...

Alt andet lige kunne jeg ikke forestille mig, at der i Episode III ville
komme nogen forklaringer, der er modstridende ift. ovenstående - at alle
Stormtroopers (altså the "grunts" og ikke de befalingsmænd, der herser rundt
med dem) er kloner.

/Morten



Peter B. Juul (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-05-02 20:16

"Morten Skovgaard" <morten.skovgaard@pcplayer.dk> writes:

> Mhhmh... Nej, ikke for alle - det er vist en vedvarende diskussion, hvor
> stor en rolle Expanded Universe bør spille for Star Wars-fortolkninger (her
> tænker jeg primært på rollespillet og romanerne og ikke tegneserierne, som
> jeg aldrig har læst). Materialet er jo trods alt godkendt af LucasFilm, kan
> man sige...

Ja, men Lucas har altid sagt, at han kan modsige det når som helst han
vil.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I Århus putter de brun sovs på bøfsandwich!
The RockBear. ((^)) Jeg har selv oplevet det, og det fik mig næsten til
I speak only 0}._.{0 at græde da det skete."
for myself. O/ \O -Rudi Urban Rasmussen

Morten Skovgaard (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Skovgaard


Dato : 17-05-02 20:57


"Peter B. Juul" skrev
>
> > Mhhmh... Nej, ikke for alle - det er vist en vedvarende diskussion, hvor
> > stor en rolle Expanded Universe bør spille for Star Wars-fortolkninger
(her
> > tænker jeg primært på rollespillet og romanerne og ikke tegneserierne,
som
> > jeg aldrig har læst). Materialet er jo trods alt godkendt af LucasFilm,
kan
> > man sige...
>
> Ja, men Lucas har altid sagt, at han kan modsige det når som helst han
> vil.

O.k? Har jeg faktisk aldrig hørt, men det er vel forståeligt nok, at han vil
træffe det forbehold. Men for at vende tilbage til det oprindelige emne tror
jeg stadig, at Stormtroopers i filmene bør opfattes som kloner, eftersom der
ikke på noget tidspunkt synes at være noget, der peger på individualitet,
illoyalitet, etc, hvilket uvægerligt ville forekomme med selvstændigt
tænkende individer - Lucas ville simpelthen slippe for en bunke
forklaringsproblemer på den led.

At det så først er nu, at mange begynder at tænke på Stormtroopers som
kloner og ikke "personer" (argh - en helt anden og for sagen uvedkommende
debat, so don't start...) er jo meget interessant, eftersom der vistnok kun
er én enkelt og ikke specielt informativ reference til Klonkrigene i de
gamle film (Obi-Wans kommentar til Luke om, at han kæmpede med hans far
deri). Da jeg var lille og så Star Wars-filmene, funderede jeg aldrig
nærmere over, hvem Stormtroopers var - de var blot dem i hvidt, der ikke
kunne ramme noget som helst med deres skud, og som faldt som fluer, hver
gang Luke eller Han foldede sig ud. Der dør også så ekstremt mange af dem i
løbet af filmene, at det nok er meget fint for børnevenlighedens skyld (læs:
censurfolkene), at man aldrig ser Stormtroopers uden hjelm eller kommer til
at opfatte dem som andet og meget mere end organiske robotter... Men jeg
håber da næsten, at der kommer en reference hertil i Episode III, så det
kunne blive officielt afklaret.

/Morten



Kasper Aae (23-05-2002)
Kommentar
Fra : Kasper Aae


Dato : 23-05-02 14:41

On Fri, 17 May 2002 21:57:16 +0200, "Morten Skovgaard"
<morten.skovgaard@pcplayer.dk> wrote:

>At det så først er nu, at mange begynder at tænke på Stormtroopers som
>kloner og ikke "personer" (argh - en helt anden og for sagen uvedkommende
>debat, so don't start...) er jo meget interessant, eftersom der vistnok kun
>er én enkelt og ikke specielt informativ reference til Klonkrigene i de
>gamle film (Obi-Wans kommentar til Luke om, at han kæmpede med hans far
>deri).

Her er en lille bid fra ordbogen på theforce.net, som godt nok er
uofficiel:

"Stormtrooper
these white-armored Imperial troopers were the footsoldiers of the
Emperor's war machine. They are extremely loyal to the Empire, but are
also extremely expendable. Although there are many rumors about
stormtroopers being clones, in general the average stormtrooper is a
normal human male who fits within a certain physical and mental
profile. "

<http://www1.theforce.net/CUSWE/search.asp?search=storm+trooper&EandD=EyDn&no=10>

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Mark Thomas Gazel (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 17-05-02 21:27

> Måske skulle vi allerede nu begynde at lave en pulje og gætte på III'erens
> titel... :)

Episode III: The End of the Repuplic (Republics End
Episode III: Rise of the Empire
Episode III: Dark Force Rising


--
Med venlig hilsen

Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.



Fenris (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Fenris


Dato : 18-05-02 00:12

Mark Thomas Gazel <mark@fjerndettegazel.dk> er blandt andet berygtet for i
news:ac3p0g$laj$1@sunsite.dk at have ytret:

> Episode III: The End of the Repuplic (Republics End
> Episode III: Rise of the Empire
> Episode III: Dark Force Rising

Det må jo gerne være en titel der passer ind i kronologien, så
den lægger op til A New Hope...

Episode I:
Episode I:


Peter B. Juul (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-05-02 00:15

"Fenris" <fenris@deathsdoor.com> writes:

> Det må jo gerne være en titel der passer ind i kronologien, så
> den lægger op til A New Hope...

Episode III: Cirkeline har fødselsdag.

Det vil _virkelig_ forvirre folk...
--
Peter B. Juul, o.-.o "Stofa udnytter situationen - TeleDanmarks
The RockBear. ((^)) monopol - og skummer fløden."
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

Peter B. Juul (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-05-02 00:50

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

> "Fenris" <fenris@deathsdoor.com> writes:
>
> > Det må jo gerne være en titel der passer ind i kronologien, så
> > den lægger op til A New Hope...
>
> Episode III: Cirkeline har fødselsdag.

Måske var det ikke så langt ude, som jeg troede.

Jeg sad og zappede omkring mellem nogle websider og ved et tilfælde
fandt jeg en bagdør ind i Lucasfilms systemer. Her fandt jeg svaret på
et spørgsmål, som en del har stillet gennem de sidste år: Er Darth
Sidious og Palpatine samme mand, eller stikker der noget bag? Laver
Lucas numre med os.

Jeg kan nu afsløre, at det gør han. Dette hemmelige billede afslører
hvem den virkelige Darth Sidious er - og endnu værre, hvem der står
bag ham og støtter ham.

Det kom som et chok for mig. Mine forventninger om godt og ond blev
vendt på hovedet. Dette billede er ikke for sarte sjæle:
http://www.geekculture.dk/bedler/starwars/darthfrederik.jpg

--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"
I speak only 0}._.{0 -K. Schumacher
for myself. O/ \O

Morten Bowman Hansen (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Bowman Hansen


Dato : 18-05-02 01:37

On 18 May 2002 01:49:49 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:
>
>> "Fenris" <fenris@deathsdoor.com> writes:
>>
>> > Det må jo gerne være en titel der passer ind i kronologien, så
>> > den lægger op til A New Hope...
>>
>> Episode III: Cirkeline har fødselsdag.
>
>Måske var det ikke så langt ude, som jeg troede.
>
>Jeg sad og zappede omkring mellem nogle websider og ved et tilfælde
>fandt jeg en bagdør ind i Lucasfilms systemer. Her fandt jeg svaret på
>et spørgsmål, som en del har stillet gennem de sidste år: Er Darth
>Sidious og Palpatine samme mand, eller stikker der noget bag? Laver
>Lucas numre med os.
>
>Jeg kan nu afsløre, at det gør han. Dette hemmelige billede afslører
>hvem den virkelige Darth Sidious er - og endnu værre, hvem der står
>bag ham og støtter ham.
>
>Det kom som et chok for mig. Mine forventninger om godt og ond blev
>vendt på hovedet. Dette billede er ikke for sarte sjæle:
>http://www.geekculture.dk/bedler/starwars/darthfrederik.jpg

LOL
Der er gået meget kærligehd i det billede.-)

Morten
morten@bowman.dk

Peter B. Juul (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-05-02 12:27

Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> writes:

> Der er gået meget kærligehd i det billede.-)

jeg "fandt" et andet hint...

http://www.geekculture.dk/bedler/starwars/darthmy.jpg
--
Peter B. Juul, o.-.o "Mennesker kan ikke få nå at få mere end 6 børn,
The RockBear. ((^)) da de kun kan amme en af gangen."
I speak only 0}._.{0 -POK
for myself. O/ \O

Anders Houmark (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 18-05-02 22:30


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse
news:m3r8k9k86d.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Morten Bowman Hansen <morten@NOSPAMbowman.dk> writes:
>
> > Der er gået meget kærligehd i det billede.-)
>
> jeg "fandt" et andet hint...
>
> http://www.geekculture.dk/bedler/starwars/darthmy.jpg

Hahaha GENIALT


--
Mvh Anders Houmark



Peter Brodersen (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brodersen


Dato : 18-05-02 04:45

On 18 May 2002 01:49:49 +0200, pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B.
Juul) wrote:

>Jeg kan nu afsløre, at det gør han. Dette hemmelige billede afslører
>hvem den virkelige Darth Sidious er - og endnu værre, hvem der står
>bag ham og støtter ham.

Jeg holder stadigvæk på at Jar Jar Binks vender til den Mørke Side.
Nej, ikke blot fordi han er fjollet og let at gøre grin med:

Jar Jar starter med at bære lidt nag på verden. Han føler at verden
har gjort ham ondt, måske lidt på samme måde som med Boba Fett.

Hvad sker der så? Jo, han triller lidt rundt, hænger ud med de rigtige
personer, og pludselig er han general (!) i kampen i ep. 1. Tal lige
om et career move her.

Jar Jar har smagt hvordan, det er, pludselig at få en masse magt
mellem hænderne, og endda tildels ufortjent i forhold til
kvalifikationerne. I og med at Jar Jar ganske enkelt ikke har
kvalifikationerne, kan han ganske enkelt heller ikke administrere al
den magt. Han har ganske enkelt ikke udviklet sig selv efterhånden som
han fik mere magt. Med andre ord vil han være et perfekt offer for den
Mørke Side.

Min teori forstærkes i ep. 2, hvor han blot får mere magt, og igen
viser at han ikke kan håndtere det.

På det tidspunkt, hvor det måske går op for ham hvad, han har gang i,
vil det for det første være for sent, og for det andet har han oplevet
det at være populær, blot fordi man har magt (ep. 2), og det vil han
aldrig nogen sinde give fra sig igen, af frygt for at skulle gå fra
"ham Jar Jar, folk klappede af" til "ham Jar Jar, folk fandt tåbelig".

Jar Jars største fjende er altså ganske enkelt sig selv.

--
- Peter Brodersen

Martin M. (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin M.


Dato : 19-05-02 19:18

Peter B. Juul wrote:

> Det kom som et chok for mig. Mine forventninger om godt og ond blev
> vendt på hovedet. Dette billede er ikke for sarte sjæle:
> http://www.geekculture.dk/bedler/starwars/darthfrederik.jpg

LOL!

--
Mvh. Martin Møller
"And he walks with a limp, because one of his legs is missing. And where his
leg should be, there's nothing but... Patrick Duffy."



Mark Thomas Gazel (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 18-05-02 00:17

> > Episode III: The End of the Repuplic (Republics End
> > Episode III: Rise of the Empire
> > Episode III: Dark Force Rising
>
> Det må jo gerne være en titel der passer ind i kronologien, så
> den lægger op til A New Hope...
>
> Episode I:
> Episode I:

Øh ...

Er du bare lidt træt nu, eller er det mig?


--
Med venlig hilsen

Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.



Fenris (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Fenris


Dato : 18-05-02 00:44

Mark Thomas Gazel <mark@fjerndettegazel.dk> er blandt andet berygtet for i
news:ac42vj$gt7$1@sunsite.dk at have ytret:

> > > Episode III: The End of the Repuplic (Republics End
> > > Episode III: Rise of the Empire
> > > Episode III: Dark Force Rising
> >
> > Det må jo gerne være en titel der passer ind i kronologien, så
> > den lægger op til A New Hope...
> >
> > Episode I:
> > Episode I:
>
> Øh ...
>
> Er du bare lidt træt nu, eller er det mig?

Nej, den er god nok. Jeg ramte nogle forkerte taster, og vinduet forsvandt.
Det viser sig så at noget blev postet. Jeg prøver igen:

Episode I: The Phantom Menace
Episode II: Attack of the Clones
Episode III: ?
Episode IV: A New Hope
Episode V: The Empire strikes back
Episode VI: Return of the Jedi

Okay, hvad med:
Episode III: Fall of the Republic - For ordinært? Snævert?
Episode III: Dark Force Rising - Kan jeg også lide, men er brugt.
Episode III: Return of the Sith - "Rimer" med den originale trilogi
Andre bud?

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------
4760 Vordingborg | "There is nobody who shouldn't have to learn, and
Denmark | there isn't anybody not to learn from." - Kölcsey




Peter Brandt Nielsen (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 18-05-02 10:43

"Fenris" <fenris@deathsdoor.com>
> Nej, den er god nok. Jeg ramte nogle forkerte taster, og vinduet forsvandt.
> Det viser sig så at noget blev postet.

Heh - det gør jeg også en gang imellem. Det er nemt i OE,
i hvert fald Ctrl+D (som bare får det til at forsvinde uden spor),
når man cutter-og-paster med Ctrl+Z/X/C/V. Men du må have
trykket Alt+S eller noget?

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk


Silver (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Silver


Dato : 19-05-02 02:54


Fenris <fenris@deathsdoor.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ac44b0$menib$1@ID-136683.news.dfncis.de...
> Mark Thomas Gazel <mark@fjerndettegazel.dk> er blandt andet berygtet for i
> news:ac42vj$gt7$1@sunsite.dk at have ytret:
>
> > > > Episode III: The End of the Repuplic (Republics End
> > > > Episode III: Rise of the Empire
> > > > Episode III: Dark Force Rising
> > >
> > > Det må jo gerne være en titel der passer ind i kronologien, så
> > > den lægger op til A New Hope...
> > >
> > > Episode I:
> > > Episode I:
> >
> > Øh ...
> >
> > Er du bare lidt træt nu, eller er det mig?
>
> Nej, den er god nok. Jeg ramte nogle forkerte taster, og vinduet
forsvandt.
> Det viser sig så at noget blev postet. Jeg prøver igen:
>
> Episode I: The Phantom Menace
> Episode II: Attack of the Clones
> Episode III: ?
> Episode IV: A New Hope
> Episode V: The Empire strikes back
> Episode VI: Return of the Jedi
>
> Okay, hvad med:
> Episode III: Fall of the Republic - For ordinært? Snævert?
> Episode III: Dark Force Rising - Kan jeg også lide, men er brugt.
> Episode III: Return of the Sith - "Rimer" med den originale trilogi
> Andre bud?
>
> --
> Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
> Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------
> 4760 Vordingborg | "There is nobody who shouldn't have to learn, and
> Denmark | there isn't anybody not to learn from." - Kölcsey
>
>
>

Episode I: The Phantom Menace
Episode II: Attack of the Clones
Episode III: Rise Of The Empire
Episode IV: A New Hope
Episode V: The Empire strikes back
Episode VI: Return of the Jedi


Hvad med den?

mvh
Silver



Fenris (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Fenris


Dato : 19-05-02 10:44

Silver <dsl46016@vip.cybercity.dk> er blandt andet berygtet for i
news:ac70ha$avv$1@news.cybercity.dk at have ytret:

> Episode I: The Phantom Menace
> Episode II: Attack of the Clones
> Episode III: Rise Of The Empire
> Episode IV: A New Hope
> Episode V: The Empire strikes back
> Episode VI: Return of the Jedi
>
> Hvad med den?

Ja, det virker jo naturligt nok :)
Den kambolerer dog lidt med EpV, synes jeg...
Måske:
Episode III: Rise of the Emperor
Lidt af det samme, men uden at bruge "The Empire" to gange i seriens titler...

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------
4760 Vordingborg | "There is nobody who shouldn't have to learn, and
Denmark | there isn't anybody not to learn from." - Kölcsey




Magnus Dreyer (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Magnus Dreyer


Dato : 19-05-02 20:30


"Fenris" <fenris@deathsdoor.com> skrev i en meddelelse
news:ac7rt3$nl2j3$1@ID-136683.news.dfncis.de...
> Silver <dsl46016@vip.cybercity.dk> er blandt andet berygtet for i
> news:ac70ha$avv$1@news.cybercity.dk at have ytret:
>
> > Episode I: The Phantom Menace
> > Episode II: Attack of the Clones
> > Episode III: Rise Of The Empire
> > Episode IV: A New Hope
> > Episode V: The Empire strikes back
> > Episode VI: Return of the Jedi
> >
> > Hvad med den?
>
> Ja, det virker jo naturligt nok :)
> Den kambolerer dog lidt med EpV, synes jeg...
> Måske:
> Episode III: Rise of the Emperor
> Lidt af det samme, men uden at bruge "The Empire" to gange i seriens
titler...
>
Episode III: Birth of a Nation, nej vendt den er jo brugt.





Peder (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Peder


Dato : 18-05-02 09:17

>Det må jo gerne være en titel der passer ind i kronologien, så
>den lægger op til A New Hope...

Hvad med:

Episode III: Fall of the Jedi

Det passer jo meget godt med "EP4: A New Hope", hvor et nyt ungt håb
viser sig i Jedi-ordenen (Luke selvfølgelig ).

-Peder Raatz-Pedersen


Anders Houmark (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Anders Houmark


Dato : 18-05-02 11:08


"Peder" <master.yoda@cool.dk> skrev i en meddelelse
news:3ce60d81.663584@news.worldonline.dk...
> >Det må jo gerne være en titel der passer ind i kronologien, så
> >den lægger op til A New Hope...
>
> Hvad med:
>
> Episode III: Fall of the Jedi
>
> Det passer jo meget godt med "EP4: A New Hope", hvor et nyt ungt håb
> viser sig i Jedi-ordenen (Luke selvfølgelig ).

Den kan jeg egentlig godt lide..


--
Mvh Anders Houmark



Fenris (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Fenris


Dato : 18-05-02 11:59

Anders Houmark <alfaman@mobFJERNDETTEilixnet.dk> er blandt andet berygtet
for i news:LLpF8.11263$4f4.394758@news000.worldonline.dk at have ytret:

> "Peder" <master.yoda@cool.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ce60d81.663584@news.worldonline.dk...

> > Episode III: Fall of the Jedi
> >
> > Det passer jo meget godt med "EP4: A New Hope", hvor et nyt ungt håb
> > viser sig i Jedi-ordenen (Luke selvfølgelig ).
>
> Den kan jeg egentlig godt lide..

Også jeg. Den er ganske smuk.

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------
4760 Vordingborg | "There is nobody who shouldn't have to learn, and
Denmark | there isn't anybody not to learn from." - Kölcsey




Lars Hoffmann (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 19-05-02 21:02

Morten Skovgaard escribió

> Det er ogs† n‘rliggende at antage, at Maul (og for den sags skyld
> Dooku) heller ikke engang ved, at Palpatine og Sidious er ‚n og samme
> person

Dooku forklarer ellers til Obi Wan mens han holdes fanget at republikken
er styret af en Sith så jeg tror godt han ved hvordan det hænger sammen.

CybaMerc (17-05-2002)
Kommentar
Fra : CybaMerc


Dato : 17-05-02 08:50

A long time ago in a galaxy far, far away....
Anders Hyltoft wrote:


[snip]

> Mon ikke Boba Fett kommer til at spille en væsentlig rolle i 3'eren?

Det tror jeg ikke, du skal regne med. Ep. III foregår et år efter Ep.
II.

Peden (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peden


Dato : 17-05-02 23:32

> > Mon ikke Boba Fett kommer til at spille en væsentlig rolle i 3'eren?

Han spiller jo også en væsentlig rolle i "The Emprire Striks Back" ( så vidt
jeg husker), det er da ham der fanger Han Solo og indespærrer ham i kulstof
er det ikke?

mvh
Peter



Peter B. Juul (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-05-02 23:46

"Peden" <peden@anarki.dk> writes:

> Han spiller jo også en væsentlig rolle i "The Emprire Striks Back" ( så vidt
> jeg husker), det er da ham der fanger Han Solo og indespærrer ham i kulstof
> er det ikke?

Han er en lille-bitte bifigur der og i Jedi. Det var først bagefter at
Lucas opdagede, at han var populær.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Fra nu af er I ikke længere mine kloner.
The RockBear. ((^)) I er mine fætre.
I speak only 0}._.{0 Og så åbner vi en grønthandel."
for myself. O/ \O

H3nrik V! (17-05-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 17-05-02 13:10


"Anders Hyltoft" <anders@hyltoft.dk> wrote in message
news:ac29kc$70t$1@news.cybercity.dk...

> Jeg undrede mig selv over det samme, men dengang havde de vel kun 2-3 mb
ram i hukommelsen? Og så er der jo ikke plads
> til alle erindringerne

Forkert... "640k er nok til alle...!" -Bill Gates 1982

/H3nrik!



Morten DH (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 17-05-02 13:38


H3nrik V! <dj.dreng@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ac2s41$ohm$1@sunsite.dk...
>
> "Anders Hyltoft" <anders@hyltoft.dk> wrote in message
> news:ac29kc$70t$1@news.cybercity.dk...
>
> > Jeg undrede mig selv over det samme, men dengang havde de vel kun 2-3 mb
> ram i hukommelsen? Og så er der jo ikke plads
> > til alle erindringerne
>
> Forkert... "640k er nok til alle...!" -Bill Gates 1982
>

He he man får sgu af og til fyret noget af man fortryder senere...

"Der bliver ikke rørt ved efterlønnen" : pre



H3nrik V! (17-05-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 17-05-02 13:55


"Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> wrote in message
news:ac2tr1$t98$1@sunsite.dk...

> > Forkert... "640k er nok til alle...!" -Bill Gates 1982
> >
>
> He he man får sgu af og til fyret noget af man fortryder senere...

He-he... Men anyway - mon Owen og Beru så oxo kun har 640k? De husker jo
øjensynligt heller ikke de to droids?!?

/H3nrik!



Peter B. Juul (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-05-02 14:03

"H3nrik V!" <dj.dreng@get2net.dk> writes:

> He-he... Men anyway - mon Owen og Beru så oxo kun har 640k? De husker jo
> øjensynligt heller ikke de to droids?!?

Nu er droids ikke et særsyn i SW-universet.

R2-units myldrer det med, hver gang der er et rumskib i nærheden og
C3PO-lignende droids er heller ikke sjældne. "Vores" C3PO var så
møgbeskidt, at han dårligt ligner Ep.4's guldskinnende homobot.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."
I speak only 0}._.{0 -Stefan Holm
for myself. O/ \O

H3nrik V! (17-05-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 17-05-02 14:06


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3hel7lyex.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> "H3nrik V!" <dj.dreng@get2net.dk> writes:
>
> > He-he... Men anyway - mon Owen og Beru så oxo kun har 640k? De husker jo
> > øjensynligt heller ikke de to droids?!?
>
> Nu er droids ikke et særsyn i SW-universet.

Ja.. Joh... Nu siger Obi-wan jo på den anden side også kun "I don't remember
ever owning a droid" og han _ejede_ vel heller ikke R2-D2... :)

/H3nrik!



Mark Thomas Gazel (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 17-05-02 21:29

> > Nu er droids ikke et særsyn i SW-universet.
>
> Ja.. Joh... Nu siger Obi-wan jo på den anden side også kun "I don't
remember
> ever owning a droid" og han _ejede_ vel heller ikke R2-D2... :)

Næh, men han er da på fornavn med R4 ...


--
Med venlig hilsen

Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.



Fenris (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Fenris


Dato : 18-05-02 00:16

Mark Thomas Gazel <mark@fjerndettegazel.dk> er blandt andet berygtet for i
news:ac3p41$lgd$1@sunsite.dk at have ytret:

>> Ja.. Joh... Nu siger Obi-wan jo på den anden side også kun
>> "I don't remember ever owning a droid" og han _ejede_ vel
>> heller ikke R2-D2... :)
>
> Næh, men han er da på fornavn med R4 ...

"Attachment is forbidden"
"Possession is forbidden"

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------
4760 Vordingborg | "There is nobody who shouldn't have to learn, and
Denmark | there isn't anybody not to learn from." - Kölcsey




H3nrik V! (17-05-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 17-05-02 13:57


"H3nrik V!" <dj.dreng@get2net.dk> wrote in message
news:ac2uj6$230$1@sunsite.dk...

> He-he... Men anyway - mon Owen og Beru så oxo kun har 640k? De husker jo
> øjensynligt heller ikke de to droids?!?

Og det er heller ikke meget Obi-Wan kan huske heller---!

/H



Lars Balker Rasmusse~ (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 17-05-02 14:34

"Anders Hyltoft" <anders@hyltoft.dk> writes:
> Mon ikke Boba Fett kommer til at spille en væsentlig rolle i 3'eren?

Næppe, men hvad med Jango's "perfekte" klon? Mon ikke det var den der
tabte hovedet? Jeg sad resten og filmen og ventede på at en af
klonerne skulle gøre noget uventet...
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Peter B. Juul (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-05-02 14:48

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> writes:

> Næppe, men hvad med Jango's "perfekte" klon? Mon ikke det var den der
> tabte hovedet? Jeg sad resten og filmen og ventede på at en af
> klonerne skulle gøre noget uventet...

Umm.. Nej.

Jango's "perfekte" klon hed Boba. Det var finessen. Den skulle ikke
ældes hurtigere end normalt, jo.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."
I speak only 0}._.{0 Ordsprogenes bog 13,20
for myself. O/ \O

Lars Balker Rasmusse~ (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 17-05-02 19:11

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:
> Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> writes:
> > Næppe, men hvad med Jango's "perfekte" klon? Mon ikke det var den der
> > tabte hovedet? Jeg sad resten og filmen og ventede på at en af
> > klonerne skulle gøre noget uventet...
>
> Umm.. Nej.
>
> Jango's "perfekte" klon hed Boba. Det var finessen. Den skulle ikke
> ældes hurtigere end normalt, jo.

Oh ja. Der kan man se hvad der sker når man går i biografen efter sin
sengetid.
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Søren Hjelholt (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Søren Hjelholt


Dato : 17-05-02 14:56

Lars Balker Rasmussen <lars@balker.org> wrote in
news:uznyyzynh.fsf@laphroaig.balker.org:

> "Anders Hyltoft" <anders@hyltoft.dk> writes:
>> Mon ikke Boba Fett kommer til at spille en væsentlig rolle i 3'eren?
>
> Næppe, men hvad med Jango's "perfekte" klon? Mon ikke det var den der
> tabte hovedet? Jeg sad resten og filmen og ventede på at en af
> klonerne skulle gøre noget uventet...

Jango's klon er så vidt jeg har forstået Boba, kloner kommer jo ikke i fuld
størrelse, og det passer vel meget godt med at han er 10 år gammel i ATC.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den" - Dalai Lama

Ps. Fjern _nospam_ fra min mailadresse, hvis du vil sende en e-mail til mig.

Morten Skovgaard (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Skovgaard


Dato : 17-05-02 15:17


"Søren Hjelholt" skrev ...

> > "Anders Hyltoft" <anders@hyltoft.dk> writes:
> >> Mon ikke Boba Fett kommer til at spille en væsentlig rolle i 3'eren?
> >
> > Næppe, men hvad med Jango's "perfekte" klon? Mon ikke det var den der
> > tabte hovedet? Jeg sad resten og filmen og ventede på at en af
> > klonerne skulle gøre noget uventet...
>
> Jango's klon er så vidt jeg har forstået Boba, kloner kommer jo ikke i
fuld
> størrelse, og det passer vel meget godt med at han er 10 år gammel i ATC.

Det er naturligvis Boba - den eneste klon, der ikke undergår programmering
eller aldersfremskyndelse af nogen art. Jango er den sidste Mandalorian,
hvorfor Boba naturligvis ikke kan være hans biologiske søn.

/Morten



CybaMerc (17-05-2002)
Kommentar
Fra : CybaMerc


Dato : 17-05-02 08:49

A long time ago in a galaxy far, far away....
Lasse Rimmer wrote:


[snip]

> Dukker der noget hukommelsessletning i afsnit tre?

Formentlig. Det virker umiddelbart som den mest logiske forklaring.

Peter B. Juul (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-05-02 10:09

Lasse Rimmer <lasse@evilpandapunktum.dk> writes:

> Okay, så R2-D2 og C-3PO har altså været på Tatooine før - endda hos Owen
> og Beru på fugtfarmen. Hvorfor opfører de sig så som om de ikke aner hvor
> de er da de havner på Tatooine igen i "SW4: A New Hope"? Dukker der noget
> hukommelsessletning i afsnit tre?

Jeg mukkede over det samme. Til gengæld var det interessant at få
afsløret, at Owen faktisk _er_ Lukes onkel. Det har jeg altid troet
var en historie, nogen digtede.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Plej omgang med vise, så bliver du vís,
The RockBear. ((^)) den, der omgås tåber, går det ilde."
I speak only 0}._.{0 Ordsprogenes bog 13,20
for myself. O/ \O

Herold³ (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Herold³


Dato : 17-05-02 12:13

> Jeg mukkede over det samme. Til gengæld var det interessant at få
> afsløret, at Owen faktisk _er_ Lukes onkel. Det har jeg altid troet
> var en historie, nogen digtede.

Men det er han vel så egentlig ikke alligevel? Det kommer selvfølgelig an på
hvilken betydning man lægger i ordet "onkel", for Der er vel ikke direkte
blodsbeslægtning mellem Anakin og Owen? Eller er det bare mig, der blinkede
på et ærgeligt tidspunkt i filmen? :)

/Jacob



Peter Juhl (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter Juhl


Dato : 17-05-02 12:27

"Herold³" wrote...
>
> Men det er han vel så egentlig ikke alligevel? Det kommer selvfølgelig
> an på hvilken betydning man lægger i ordet "onkel", for Der er vel ikke
> direkte blodsbeslægtning mellem Anakin og Owen? Eller er det bare
> mig, der blinkede på et ærgeligt tidspunkt i filmen? :)

Jeg fik den opfattelse, at Owen er Shmi og Cliegg's søn.

/Peter


Peter B. Juul (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-05-02 12:32

"Peter Juhl" <dev-null@list.inet.tele.dk> writes:

> Jeg fik den opfattelse, at Owen er Shmi og Cliegg's søn.

Det gjorde jeg også, men det er indlysende, at det ikke kan være
tilfældet, når Owen er så meget ældre end de år Anakin har været væk
fra Tatooine.
--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed
I speak only 0}._.{0 very Thingish inside you is quite different when it gets
for myself. O/ \O out into the open and has other people looking at it.

Peter B. Juul (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-05-02 12:25

"Herold³" <jacob@spammerswillbeshotboomtown.net> writes:

> Men det er han vel så egentlig ikke alligevel? Det kommer selvfølgelig an på
> hvilken betydning man lægger i ordet "onkel", for Der er vel ikke direkte
> blodsbeslægtning mellem Anakin og Owen? Eller er det bare mig, der blinkede
> på et ærgeligt tidspunkt i filmen? :)

Nej. Det er mig, der er et vrøvleøre. Jeg tænkte, at Shmi Skywalker er
mor til Owen Lars. Det er hun jo ikke.

Men Owen er da en stedonkel, så. (Gamle Lars er stedfar til Anakin og
dermed er Owen stedbror til Anakin og stedonkel til Luke.)

--
Peter B. Juul, o.-.o "Tryk NO NO NO NO NO NO, herefter er telefonen i
The RockBear. ((^)) 'Normal stilling'"
I speak only 0}._.{0 - Fra TDM-vejledning om opsætning
for myself. O/ \O af mobiltelefon.

H3nrik V! (17-05-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 17-05-02 12:29


"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m33cwrnnsn.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Jeg mukkede over det samme. Til gengæld var det interessant at få
> afsløret, at Owen faktisk _er_ Lukes onkel. Det har jeg altid troet
> var en historie, nogen digtede.

Nej... Pap-onkel.... Owen hilser på Anakin som sin sted-bror!!!

/H3nrik - med episode I på DVD imens...!



H3nrik V! (17-05-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 17-05-02 14:03

Nu, vi er ved familierelationerne: citat episode IV, Princess Leia's budskab
i R2-D2:

"General Kenobi, You served my father during the clone-wars..."

Så er det jeg tænker... Far=Anakin, right?

Skal jeg så antage at den far hun nævner er den værge på Alderaan, som
Obi-Wan har fået hende anbragt hos (iflg episode VI, hvor Anakin siger noget
hen ad "Obi-Wan gjorde klogt i at skjule hende for mig")

Andetsteds mener jeg at have set, at nogen siger at EpIII foregår ca et år
efter EpII. Jeg synes bare, der er meget, der skal ske i den - så'n lige til
en 4-5 timers film---? Eller måske en episode III½? :)

/H3nrik!



Lars Balker Rasmusse~ (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 17-05-02 14:50

"H3nrik V!" <dj.dreng@get2net.dk> writes:
> Nu, vi er ved familierelationerne: citat episode IV, Princess Leia's budskab
> i R2-D2:
>
> "General Kenobi, You served my father during the clone-wars..."
>
> Så er det jeg tænker... Far=Anakin, right?

Nej, far = Bail Organa (Jimmy Smits' rolle, som sandsynligvis kommer
til at fylde en del mere i Ep III):

http://www.starwars.com/databank/character/bailorgana/
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

H3nrik V! (17-05-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 17-05-02 22:03


"Lars Balker Rasmussen" <lars@balker.org> wrote in message
news:uvg9mzxwp.fsf@laphroaig.balker.org...
> "H3nrik V!" <dj.dreng@get2net.dk> writes:
> > Nu, vi er ved familierelationerne: citat episode IV, Princess Leia's
budskab
> > i R2-D2:
> >
> > "General Kenobi, You served my father during the clone-wars..."
> >
> > Så er det jeg tænker... Far=Anakin, right?
>
> Nej, far = Bail Organa (Jimmy Smits' rolle, som sandsynligvis kommer
> til at fylde en del mere i Ep III):
>
> http://www.starwars.com/databank/character/bailorgana/

Altså hendes værge? For _hvis_ Luke og Leia skal være tvillinger _må_ de
nødvendigvis have samme forældre...!

/H3nrik!



H3nrik V! (17-05-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 17-05-02 22:06


"H3nrik V!" <dj.dreng@get2net.dk> wrote in message
news:ac3r73$qg6$1@sunsite.dk...

> > Nej, far = Bail Organa (Jimmy Smits' rolle, som sandsynligvis kommer
> > til at fylde en del mere i Ep III):
> >
> > http://www.starwars.com/databank/character/bailorgana/
>
> Altså hendes værge? For _hvis_ Luke og Leia skal være tvillinger _må_ de
> nødvendigvis have samme forældre...!

Oki... Værge kan jeg læse af linket... Anakin er da stadig hendes biiologske
far eller?!?

/H3nrik!



Peden (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peden


Dato : 17-05-02 23:37

> Oki... Værge kan jeg læse af linket... Anakin er da stadig hendes
biiologske
> far eller?!?

Ja, og gæt hvem moren er ;)

mvh
Peter



Enzo (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Enzo


Dato : 17-05-02 23:37


"Peden" <peden@anarki.dk> wrote in message news:ac40k6$cj3$1@sunsite.dk...
> > Oki... Værge kan jeg læse af linket... Anakin er da stadig hendes
> biiologske
> > far eller?!?
>
> Ja, og gæt hvem moren er ;)

Ghita Nørby?



Peter B. Juul (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-05-02 23:47

"Peden" <peden@anarki.dk> writes:

> Ja, og gæt hvem moren er ;)

Det ved vi stadig ikke helt... Er Leia mon datter af en dronning? For
Amidala er ikke dronning mere.

Der er to ting, der _kan_ være falske spor, fordi det er så oplagt:

1) At Amidala er mor til Luke og Leia.

2) At Palpatine er Darth Sidious.

Specielt med nummer 2 er det påfaldende, at vi aldrig har set Sidious'
ansigt, selv om vi regner med, at det er Palpatine.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Alle der rejser i rummet er kannibaler og æder
The RockBear. ((^)) deres egen afføring. [..] Deres børn bliver
I speak only 0}._.{0 rumraketter, når de bliver kønsmodne."
for myself. O/ \O -POK

Mark Thomas Gazel (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Mark Thomas Gazel


Dato : 18-05-02 00:10

> > Ja, og gæt hvem moren er ;)
>
> Det ved vi stadig ikke helt... Er Leia mon datter af en dronning? For
> Amidala er ikke dronning mere.
>
> Der er to ting, der _kan_ være falske spor, fordi det er så oplagt:
>
> 1) At Amidala er mor til Luke og Leia.
>
> 2) At Palpatine er Darth Sidious.
>
> Specielt med nummer 2 er det påfaldende, at vi aldrig har set Sidious'
> ansigt, selv om vi regner med, at det er Palpatine.

Anakin kan selvfølgelig gøre en anden kvinde gravid, men så snirklet
tror ikke Lucas vil gøre det.

Jeg forstår ikke denne tvivl om, at Sidious/Palpatine ikke er den
samme. Så fantastisk er den kutteforklædning heller ikke. Den er
ca. lige så god, som når Superman tager briller på, og ingen kan
genkende ham.

Det er jo tydeligvis Ian McDiarmid i begge roller og han spiller
jo også Kejseren i Return. Jeg har en teori om at SW-fans ser
for meget X-files. Jeg er selv X-phile, men SW er altså mere lige
ud ad landevejen.

Hvis Thrawn var med ville jeg til gengæld ikke tro på noget som
helst, men han er jo kun en del af extended universe.


--
Med venlig hilsen

Mark
www.MandeZonen.dk - Når du er træt af Tidens Kvinder
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.



Ulrik Jensen (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Jensen


Dato : 18-05-02 11:35

Hej

Mark Thomas Gazel wrote:
> Det er jo tydeligvis Ian McDiarmid i begge roller og han spiller
> jo også Kejseren i Return.

Det kan der ingen tvivl være om, medmindre Lucas har givet IMDb falske
oplysninger:

"Ian McDiarmid .... Supreme Chancellor Palpatine/Darth Sidious"

Men om Palpatine ER Sidious er stadig ikke til at være sikker på.
Hvorfor skulle Count Dooku i så fald afsløre hans mester? Er det evt. en
måde at skabe forvirring på? I og med at man kun ser Sidious med kappen
på (indtil videre) så er det ikke det store problem at bruge den samme
skuespiller til disse to roller.

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
"Science has failed our mother earth"


Fenris (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Fenris


Dato : 18-05-02 12:04

Ulrik Jensen <ulrik@txtqcom.dk> er blandt andet nerygtet for i
news:3CE62E6A.3080001@txtqcom.dk at have ytret:

> Men om Palpatine ER Sidious er stadig ikke til at være sikker på.
> Hvorfor skulle Count Dooku i så fald afsløre hans mester? Er det evt. en
> måde at skabe forvirring på? I og med at man kun ser Sidious med kappen
> på (indtil videre) så er det ikke det store problem at bruge den samme
> skuespiller til disse to roller.

Med den stemmeføring og hagekløften ser jeg ingen andre muligheder end:
1. Den ene er en klon af den anden
2. De er begge kloner af en tredie
3. Det er samme person.

Alle hentydningerne med senator Palpatines skumle blikke og John Williams'
Imperial March afviser selvfølgelig ikke 1 og 2, men jeg tror altså ikke
på dem.

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------
4760 Vordingborg | "There is nobody who shouldn't have to learn, and
Denmark | there isn't anybody not to learn from." - Kölcsey



Peter G. (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter G.


Dato : 18-05-02 13:42

In article <ac5c69$mfnbs$1@ID-136683.news.dfncis.de>, Fenris
<fenris@deathsdoor.com> wrote...

> Alle hentydningerne med senator Palpatines skumle blikke og John Williams'
> Imperial March afviser selvfølgelig ikke 1 og 2, men jeg tror altså ikke
> på dem.
>

Der er ingen tvivl om at Palpatine er kejseren. Spørgsmålet er vel om
Sidious er Kejseren/Palpatine.

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.
Address is not munged.

David Rasmussen (18-05-2002)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 18-05-02 14:09

Peter G. wrote:
> In article <ac5c69$mfnbs$1@ID-136683.news.dfncis.de>, Fenris
> <fenris@deathsdoor.com> wrote...
>
>
>>Alle hentydningerne med senator Palpatines skumle blikke og John Williams'
>>Imperial March afviser selvfølgelig ikke 1 og 2, men jeg tror altså ikke
>>på dem.
>>
>
>
> Der er ingen tvivl om at Palpatine er kejseren. Spørgsmålet er vel om
> Sidious er Kejseren/Palpatine.
>

Helt præcis. At Chancellor Palpatine bliver Emperor Palpatine, står på
starwars.com, men ikke at Sidious == Palpatine.

/David


Fenris (19-05-2002)
Kommentar
Fra : Fenris


Dato : 19-05-02 10:47

David Rasmussen <pinkfloydhomer@yahoo.com> er blandt andet berygtet for i
news:3CE6524E.1030701@yahoo.com at have ytret:

> Peter G. wrote:
>
> > In article <ac5c69$mfnbs$1@ID-136683.news.dfncis.de>, Fenris
> > <fenris@deathsdoor.com> wrote...
> >
> >>Alle hentydningerne med senator Palpatines skumle blikke og John Williams'
> >>Imperial March afviser selvfølgelig ikke 1 og 2, men jeg tror altså ikke
> >>på dem.
> >
> > Der er ingen tvivl om at Palpatine er kejseren. Spørgsmålet er vel om
> > Sidious er Kejseren/Palpatine.
>
> Helt præcis. At Chancellor Palpatine bliver Emperor Palpatine, står på
> starwars.com, men ikke at Sidious == Palpatine.

Og det var selvfølgelig det spørgsmål jeg mente at kommentere på. :)

--
Thomas Hejl Pilgaard | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>=-=<ICQ#: 23729247>
Kollegievej 7 - 35 | -------------------------------------------------
4760 Vordingborg | "There is nobody who shouldn't have to learn, and
Denmark | there isn't anybody not to learn from." - Kölcsey




Peter B. Juul (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 18-05-02 14:25

Peter G. <PeterNOSPAMPedal2100@gmx.net> writes:

> Der er ingen tvivl om at Palpatine er kejseren. Spørgsmålet er vel om
> Sidious er Kejseren/Palpatine.

Præcis.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Praeterea censeo Moulin Rouge omnibus videndum esse"
The RockBear. ((^))
I speak only 0}._.{0
for myself. O/ \O

David Rasmussen (18-05-2002)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 18-05-02 12:31

Ulrik Jensen wrote:
> Hej
>
> Mark Thomas Gazel wrote:
>
>> Det er jo tydeligvis Ian McDiarmid i begge roller og han spiller
>> jo også Kejseren i Return.
>
>
> Det kan der ingen tvivl være om, medmindre Lucas har givet IMDb falske
> oplysninger:
>
> "Ian McDiarmid .... Supreme Chancellor Palpatine/Darth Sidious"
>

Netop, der har aldrig været tvivl om at det var den samme skuespiller.

> Men om Palpatine ER Sidious er stadig ikke til at være sikker på.
> Hvorfor skulle Count Dooku i så fald afsløre hans mester? Er det evt. en
> måde at skabe forvirring på? I og med at man kun ser Sidious med kappen
> på (indtil videre) så er det ikke det store problem at bruge den samme
> skuespiller til disse to roller.
>

Præcis.


Peter G. (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter G.


Dato : 17-05-02 10:20

In article <Xns921157037506Flasserimmer@212.242.40.196>, Lasse Rimmer
<lasse@evilpandapunktum.dk> wrote...
> Okay, så R2-D2 og C-3PO har altså været på Tatooine før - endda hos Owen
> og Beru på fugtfarmen. Hvorfor opfører de sig så som om de ikke aner hvor
> de er da de havner på Tatooine igen i "SW4: A New Hope"? Dukker der noget
> hukommelsessletning i afsnit tre?
>
>

Lad mig se. Dart Vader hjælper kejseren med at forråde og opspore jedi-
ordenen (nævnt i EP IV SVJH). Obi, Yoda og de andre landflygtige jedier
vil nok prøve at slette deres spor bedst muligt. Så for ikke at blive
forrådt af et par droider er det vel en nærliggende ide at slette deres
hukommelse om visse hændelser (I - III).

--
M.v.h. / Kind regards, Peter.
Indfør Systembolaget og begræns privatbilismen.
Address is not munged.

H3nrik V! (17-05-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 17-05-02 12:56

Hmmm... Kunne godt være jeg skulle skamme mig - så Episode II i Palads, sal
9 til premieren. Sad HELT alene på række 13 sammen med kæresten... Der var
et par ting, der ku' irritere mig lidt...:

1. Oversættelse af intro-teksten... ØV ØV ØV! Var den oxo det i Imperial?
Her ville undertekster ha' virket MEGET fint...!

2. Undertekster... Normalt behøver jeg dem ikke, meeeeeen når ikke-mennesker
taler er det nu rart. Så er det ikke fedt med 100% hvide tekster på hvide
billeder... Kan IKKE læses. Tænker folk sig ikke om?!?

3. Undertekster Part II. Man kan imho IKKE 'oversætte' C3-PO, R2-D2 og andre
droid's 'navne' - eksempel - ERTO... Tsk-tsk... Holder IKKE!!!

Bare lige min brok...! :)

/H3nrik - der liiiige ser Episode IV for at finde ud af C3-PO og R2D2's
gensyn med Tatooine



Tenzel Kim (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Tenzel Kim


Dato : 17-05-02 13:23

H3nrik V! wrote:

> 1. Oversættelse af intro-teksten... ØV ØV ØV! Var den oxo det i Imperial?
> Her ville undertekster ha' virket MEGET fint...!


Enig. Undertekster ville ha været fint, hvis bare de havde stået i
toppen af billedet. Ellers ville de ha været stort set umulige at læse.

> 2. Undertekster... Normalt behøver jeg dem ikke, meeeeeen når ikke-mennesker
> taler er det nu rart. Så er det ikke fedt med 100% hvide tekster på hvide
> billeder... Kan IKKE læses. Tænker folk sig ikke om?!?


Desværre er det ikke muligt at lave andet end hvide undertekster på den
måde som Episode II er blevet tekstet. Well, nogle gange kan det lade
sig gøre at lave undertekster på hvid baggrund der er sådan rimelig
tilfredsstillende men det afhænger helt af filmbasen og den der blev
brugt til Star Wars var absolut ikke særlig egnet.

Hvis man skulle ha haft undertekster med en form for kant omkring skulle
de ha været lavet i udlandet og de gange jeg har set det har de generelt
gået af og på ualmindeligt dårligt.

> 3. Undertekster Part II. Man kan imho IKKE 'oversætte' C3-PO, R2-D2 og andre
> droid's 'navne' - eksempel - ERTO... Tsk-tsk... Holder IKKE!!!


Ville også ha foretrukket at man bare havde brugt bogstaverne, men dette
er et lævn fra de originale film og vist også noget der bliver brugt i
manus så vi kan nok ikke rigtigt undgå det.

Tenz.
http://www.tvshowboards.com/movies/


Peter B. Juul (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 17-05-02 13:56

Tenzel Kim <tenzel_kim@hotmail.com> writes:

> Ville også ha foretrukket at man bare havde brugt bogstaverne, men dette
> er et lævn fra de originale film og vist også noget der bliver brugt i
> manus så vi kan nok ikke rigtigt undgå det.

Jeg betragter det som en slags signatur fra Ib Lindberg. Det er helt
fint med mig, at de er, som de er.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I see, you are completely mad.
The RockBear. ((^)) I just wanted to make sure."
I speak only 0}._.{0 -Doctor Who, "Tomb of the Cybermen."
for myself. O/ \O

Morten DH (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 17-05-02 13:43


H3nrik V! <dj.dreng@get2net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ac2r3v$map$1@sunsite.dk...
> Hmmm... Kunne godt være jeg skulle skamme mig - så Episode II i Palads,
sal
> 9 til premieren. Sad HELT alene på række 13 sammen med kæresten... Der var
> et par ting, der ku' irritere mig lidt...:
>
> 1. Oversættelse af intro-teksten... ØV ØV ØV! Var den oxo det i Imperial?
> Her ville undertekster ha' virket MEGET fint...!
>

Og så var det forfærdeligt at se hvordan afstanden mellem ordene (i den
danske oversættelse) var vildt forskellige for at få bredden til at passe -
jeg sad også og krummede tæer...

Men i det mindste slap vi for *host ET host* dansk tale - selvom Krumme uden
tvivl ville vække begejstring som Anakin :-/



Lars Balker Rasmusse~ (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 17-05-02 14:51

"Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> writes:
> Og så var det forfærdeligt at se hvordan afstanden mellem ordene (i den
> danske oversættelse) var vildt forskellige for at få bredden til at passe -
> jeg sad også og krummede tæer...

Det værste var da at der var grammatiske fejl... Pinligt.
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

David Rasmussen (17-05-2002)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 17-05-02 18:00

Lars Balker Rasmussen wrote:
> "Morten DH" <morten@no-spam-drejoe.dk> writes:
>
>>Og så var det forfærdeligt at se hvordan afstanden mellem ordene (i den
>>danske oversættelse) var vildt forskellige for at få bredden til at passe -
>>jeg sad også og krummede tæer...
>
>
> Det værste var da at der var grammatiske fejl... Pinligt.

Yep, det tænkte jeg også... *shudder*


Brian Nielsen (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 17-05-02 18:57


"H3nrik V!" <dj.dreng@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:ac2r3v$map$1@sunsite.dk...
>
> 1. Oversættelse af intro-teksten... ØV ØV ØV! Var den oxo det i Imperial?
> Her ville undertekster ha' virket MEGET fint...!

Da introteksten på Episode 1 også var oversat,
så er det kun rimeligt at forvente at det samme sker med Episode II og
Episode III.
Det er vist iøvrigt noget Lucasfilm har krævet så det er der ikke så meget
at gøre ved (kan ikke huske hvor jeg har læst det).
Egentlig er det meget befriende at man ikke bliver tvunget til at læse to
tekster på en gang, somme tider kan det være svært at abstrahere fra
underteksterne. Dog endnu sværere at koncentrere sig når folk BUH'er under
hele introteksten. Klaphatte!

> 3. Undertekster Part II. Man kan imho IKKE 'oversætte' C3-PO, R2-D2 og
andre
> droid's 'navne' - eksempel - ERTO... Tsk-tsk... Holder IKKE!!!
>

Det samme gjorde man i Episode I, IV, V og VI, så det skal i virkeligheden
bifaldes at man har været konsekvent.

/Brian



Ulrik Jensen (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Jensen


Dato : 18-05-02 00:36

Brian Nielsen wrote:
> Da introteksten på Episode 1 også var oversat,
> så er det kun rimeligt at forvente at det samme sker med Episode II og
> Episode III.

> Det er vist iøvrigt noget Lucasfilm har krævet så det er der ikke så meget
> at gøre ved (kan ikke huske hvor jeg har læst det).
> Egentlig er det meget befriende at man ikke bliver tvunget til at læse to
> tekster på en gang, somme tider kan det være svært at abstrahere fra
> underteksterne. Dog endnu sværere at koncentrere sig når folk BUH'er under
> hele introteksten. Klaphatte!

Vi slap nu for det i Århus Biocity til midnatspremieren.... Jeg havde
dog ventet det, men vi var vel heldige, og den var altså på engelsk.

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
"Science has failed our mother earth"


Lars Balker Rasmusse~ (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Lars Balker Rasmusse~


Dato : 18-05-02 06:49

Ulrik Jensen <ulrik@txtqcom.dk> writes:
> Vi slap nu for det i Århus Biocity til midnatspremieren.... Jeg havde
> dog ventet det, men vi var vel heldige, og den var altså på engelsk.

Ikke i sal 9.
--
Lars Balker Rasmussen                  "S.M.R.T."

Ulrik Jensen (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Jensen


Dato : 18-05-02 11:37

Hej

Lars Balker Rasmussen wrote:
> Ikke i sal 9.

Det finder jeg yderst mærkværdigt, vi gjorde i sal 2.

--
Ulrik Jensen
ulrik@qcom.dk
"Science has failed our mother earth"


Tenzel Kim (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Tenzel Kim


Dato : 18-05-02 12:00

Ulrik Jensen wrote:

> Det finder jeg yderst mærkværdigt, vi gjorde i sal 2.


Der er kun 2 kopier i omløb hvor der er engelsk intro med danske
undertekster i toppen af billedet så helt så mærkeligt er det ikke.

Tenz.



Brian Nielsen (18-05-2002)
Kommentar
Fra : Brian Nielsen


Dato : 18-05-02 17:51


"Ulrik Jensen" <ulrik@txtqcom.dk> skrev i en meddelelse
news:3CE593EC.2090101@txtqcom.dk...
>
> Vi slap nu for det i Århus Biocity til midnatspremieren.... Jeg havde
> dog ventet det, men vi var vel heldige, og den var altså på engelsk.
>

Ikke i sal 5...



Stefan Bruhn (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Stefan Bruhn


Dato : 17-05-02 19:32

On Fri, 17 May 2002 13:55:34 +0200, "H3nrik V!" <dj.dreng@get2net.dk>
wrote:

>1. Oversættelse af intro-teksten... ØV ØV ØV! Var den oxo det i Imperial?
>Her ville undertekster ha' virket MEGET fint...!
>
>2. Undertekster... Normalt behøver jeg dem ikke, meeeeeen når ikke-mennesker
>taler er det nu rart. Så er det ikke fedt med 100% hvide tekster på hvide
>billeder... Kan IKKE læses. Tænker folk sig ikke om?!?
>
>3. Undertekster Part II. Man kan imho IKKE 'oversætte' C3-PO, R2-D2 og andre
>droid's 'navne' - eksempel - ERTO... Tsk-tsk... Holder IKKE!!!

Fuldstændig enig med de tre punkter!! Det holder absolut ikke, men det
gør selve filmen til gengæld IMO :)

--
Mvh. Stefan
Website: http://www.3x7.dk/ | http://ghashul.dk/
"I demand the right to keep and arm bears"
"A computer without Windows, is like a fish without a bicycle"

H3nrik V! (17-05-2002)
Kommentar
Fra : H3nrik V!


Dato : 17-05-02 22:08


"Stefan Bruhn" <devnull@bruhn.tk> wrote in message
news:l4jaeu4jt2jqq1ve27r40ncnl1dvg1kemt@4ax.com...

> Fuldstændig enig med de tre punkter!! Det holder absolut ikke, men det
> gør selve filmen til gengæld IMO :)

ENIG! Og jo mere jeg læser i NG, jo bedre synes jeg om den...!

/H3nrik - som er glad for alle andre, der oxo har set EpII!



Tenzel Kim (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Tenzel Kim


Dato : 17-05-02 13:25

Peter G. wrote:

> Lad mig se. Dart Vader hjælper kejseren med at forråde og opspore jedi-
> ordenen (nævnt i EP IV SVJH). Obi, Yoda og de andre landflygtige jedier
> vil nok prøve at slette deres spor bedst muligt. Så for ikke at blive
> forrådt af et par droider er det vel en nærliggende ide at slette deres
> hukommelse om visse hændelser (I - III).


Dette forklarer stadig ikke hvorfor Owen Lars ikke kunne huske hverken
C3PO eller R2D2. Alle C3PO's snakker forhåbentlig ikke så meget

Tenz.


C.H.Engelbrecht (17-05-2002)
Kommentar
Fra : C.H.Engelbrecht


Dato : 17-05-02 15:43

> Dette forklarer stadig ikke hvorfor Owen Lars ikke kunne huske hverken
> C3PO eller R2D2. Alle C3PO's snakker forhåbentlig ikke så meget

Vi skal muligvis have med i betragtning at der går 20 år mellem ep2 og ep4
(tor jeg nok). Owen Lars kan velsagtens have glemt alt om de to droider. Og
det kan selvfølgelig være at mange protokol-droider ævler løs hele tiden.

Men jeg ved det ikke, pt. anser jeg den for en blooper...




Martin Helbo (17-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Helbo


Dato : 17-05-02 16:12


"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message
news:3CE4F685.6090806@hotmail.com...
> Peter G. wrote:
>

> Dette forklarer stadig ikke hvorfor Owen Lars ikke kunne huske hverken
> C3PO eller R2D2. Alle C3PO's snakker forhåbentlig ikke så meget
>
For ham har C3PO sikkert bare været endnu en droide, han har sandsynligvis
haft mange siden C3PO.

/Martin Helbo



David Rasmussen (17-05-2002)
Kommentar
Fra : David Rasmussen


Dato : 17-05-02 13:26

Lasse Rimmer wrote:
> Okay, så R2-D2 og C-3PO har altså været på Tatooine før - endda hos Owen
> og Beru på fugtfarmen. Hvorfor opfører de sig så som om de ikke aner hvor
> de er da de havner på Tatooine igen i "SW4: A New Hope"? Dukker der noget
> hukommelsessletning i afsnit tre?
>

Det tænkte jeg også...


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177551
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408843
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste