Natradio fra 22 på P3?
Fra : nikolaj borg

Dato : 15-05-02 21:15

Er det bare mig, eller fortsætter P3's forfald i det uendelige? I gode gamle
dage (dvs. for et halvt år siden) kunne man mere eller mindre regne med
kvalitetbevidst radio på P3 fra 18 til 24 med værter, som vidste, hvad de
talte om (for det meste da), men når man lukker op for P3 kl. 22 idag er der
det dersens evindelige human interest-radio, som natradioen har rådyrket i
lang tid efterhånden. Nåja, og i den anden ende har børneradio spist den
første time (lytter børn til radio på det tidspunkt? Hvad ved jeg?).

Hvad er det lige, at man betaler licens for efterhånden? Kan jeg få lov til
at betale licens til BBC istedet?

/Nikolaj
--
"Bender, dating you coworker - and primary mode of transportation - is
immoral, illogical, and a violation of interstellar shipping statute 437-B"

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-05-02 21:54

In an article of 15 May 2002 nikolaj borg wrote:

> [...]
> lang tid efterhånden. Nåja, og i den anden ende har børneradio spist den
> første time (lytter børn til radio på det tidspunkt? Hvad ved jeg?).

Når først Amatørerne mellem 19 og 21 er overstået, så er der da indimellem
noget godt. Jeg synes at erindre, at det var rigtig godt i går. Og fredag
og lørdag aften er også ganske glimrende. Men okay, resten af ugen er noget
lort.

--
Uffe Holst

Fra : Stig Hartvig Nielsen

Dato : 15-05-02 22:06

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote in message
> [...]
> lang tid efterhånden. Nåja, og i den anden ende har børneradio spist den
> første time (lytter børn til radio på det tidspunkt? Hvad ved jeg?).

Hvis jeg hører dansk radio sidst på aftenen er det normalt P1 (Poul Friis
kl. 23-24) - det er ikke så tosset igen. MEN af og til har jeg også lyttet
til P2 Musik & Kultur kl. 23 - 24 og det er undertiden meget spændende og
meget anderledes - andre gange ganske forfærdeligt - men altid med
engagerede og vidende værter. Programmet hedder 'Radium' med undertitlen
'Musik på tværs af tider, grænser og vaner'.

Lige nu er der f.eks. noget spændende tango-inspireret dance-beat musik
eller måske er det omvendt Det lyder KANON godt. Tango og elektronisk
musik sammen; dét holder!

Så prøv P2 i stedet for P3 hen sidst på aftenen !!

de venligste radiohilsener,
Stig Hartvig Nielsen

Fra : nikolaj borg

Dato : 15-05-02 22:32

Stig Hartvig Nielsen wrote:
> [...]
> - men altid med engagerede og vidende værter. Programmet hedder
> 'Radium' med undertitlen 'Musik på tværs af tider, grænser og vaner'.

Jeg kan godt huske, at programmet blev nævnt i forbindelse med deres store
omlægningskoncept. Det lød lidt som om, at alle de programmer, de nedlagde,
ville blive samlet i Radium (fra Folk Nu til Beat eller noget i den stil).
Jeg har ikke (før i disse sekunder) fået lyttet til programmet, mest fordi
min daværende radio ikke var i stand til at skifte kanal (hvilket i de gode
gamle dage ikke var det store problem).

Jeg prøver, jeg prøver .

/Nikolaj

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-05-02 05:11

Stig Hartvig Nielsen <hartvig@wmr.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3ce2cd9d$0$210$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

> Så prøv P2 i stedet for P3 hen sidst på aftenen !!
>
> de venligste radiohilsener,
> Stig Hartvig Nielsen
______________

men vi må jo ikke glemme P4. Der er ind imellem god musik, med lidt historie
til i udsendelsen "Musik-Tema" kl. 21-22 og "Det er dansk" kl. 18-19.
"Ring til Poul Friis" er også rigtigt interessant. Den anden aften var
det om det nye radioforslag.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 16-05-02 14:56

"Det er Dansk" på P4 er faktisk et rigtigt godt program! Tit er der mere
nyskabende musik end der kommer på P3 igennem en hel uge...

Fra : nikolaj borg

Dato : 15-05-02 22:36

Uffe Holst wrote:
> [...]
> fredag
> og lørdag aften er også ganske glimrende. Men okay, resten af ugen er

Jeg synes ikke umiddelbart at hende værtinden fra 22 til 24 (er hun fast
eller går det på skift?) er til at holde ud at høre på. Hvis hun ved noget
som helst om det musik, hun spiller (udover det, hun får oplyst af P3's
infosystem eller hvad det nu er, som fodrer hende med trivialiteter) skjuler
hun det godt. Jeg giiider ikke høre flere ugebladstrivialiteter om de
kunstnere, der bliver spillet. Sig noget spændende eller spil noget musik!
Og det dersens "i aften skal vi snakke om hunde" trip kan jeg godt være
foruden. Men Radar fra 21 til 22 virker da ganske fornuftigt. Og det samme
kan man umiddelbart sige om Radium på P2. Aargh, de tvinger os jo til at
zappe....

/Nikolaj

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 16-05-02 22:36

"nikolaj borg" <nikol@jSbPoArMg.dk>
> [...]
> kan man umiddelbart sige om Radium på P2. Aargh, de tvinger os jo til at

Prøv også P4 en aften. Der er rent faktisk folk, der ved noget om
musik, som snakker om musik, hvilket i sig selv er en antidosis
til P3. Nogle gange, i hvert fald.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-05-02 05:07

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ac18rs$a82$2@sunsite.dk...

> Prøv også P4 en aften. Der er rent faktisk folk, der ved noget om
> musik, som snakker om musik, hvilket i sig selv er en antidosis
> til P3. Nogle gange, i hvert fald.
_________

Der kommer en del rimelig musik når Leif Wiwelsted "Mr. Dansktop" har
Aftenradioen, men Mylle har den jo også sommetider. Han fortæller i hvert
fald meget om musikken.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-05-02 05:06

nikolaj borg <nikol@jSbPoArMg.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:tjzE8.7665$HN.281451@news010.worldonline.dk...
> [...]
> lang tid efterhånden. Nåja, og i den anden ende har børneradio spist den
> første time (lytter børn til radio på det tidspunkt? Hvad ved jeg?).

SVAR: Nej, det med børneradio er nok bedst lige når børnene kommer fra
skole, altså kl. 15-16 som det var før. Men det er jo alt det der med format
som har taget så meget overhånd. Dt gav et afbræk i sendefladen , hvor mange
faldt fra. Det er jo åh så forfærdeligt. Så skidt med børnene. De kan få
lidt radio på et tidspunkt hvor det "generer mindst muligt" og på et
tidspunkt hvor de ikke gider lytte. Der er jo nogen i DR der er fuldstændig
overstyret med deres maniske format-hysteri.

Hilsen Åge