Install af MacOS X opgradering
Fra : Soeren Nielsen

Dato : 15-05-02 21:42

Hej Mac'ister,
Jeg er ved at drive min OS 10.1 videre den lange frem til OS 10.14 -
altså via de downloadede opgraderinger "Install Upgrade 10.1", opgrad
10.12, opgrad 10.13 og opgrad 10.14.
Desværre har jeg ikke fået noget af det installeret endnu. Når jeg
kommer til det sted, hvor jeg skal vælge hvor (på min partionerede
harddisk) jeg vil have opgradringen placeret, er begge harddisk-ikoner
nedtonede - det vil sige, at de ikke kan klik-vælges, så installeringen
kan fortsætte.
Hvad gør jeg galt....???
Tak for svar!
Søren (der ellers er en tilfreds X-bruger)

--
Søren
stidsholt@mac.com

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 15-05-02 21:45

In article <stidsholt-2A1169.22413615052002@news.tele.dk>,
Soeren Nielsen <stidsholt@mac.com> wrote:

> [...]
> harddisk) jeg vil have opgradringen placeret, er begge harddisk-ikoner
> nedtonede - det vil sige, at de ikke kan klik-vælges, så installeringen

Jeg vil anbefale dig at opgradere via Software Update kontrolpanelet, da
det eller kan være lidt tricky at opgradere i den rigtige rækkefølge.

Dit problem er, at du skal installere Installer Update og Security
Update [en eller anden dato] _før_ du kan komme videre. Det vil give sig
selv, hvis du bruger kontrolpanelet.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 15-05-02 23:00

In article <stidsholt-2A1169.22413615052002@news.tele.dk>,
Soeren Nielsen <stidsholt@mac.com> wrote:

> Hvad gør jeg galt....???

hvor meget ledig plads har du på dine disk?

husker du at klikke på den lille hængelås og indtaste et administrator
brugerord?

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 16-05-02 21:23

In article <spam-83915C.23594715052002@sunsite.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
Hej Morten,

> hvor meget ledig plads har du på dine disk?

Jeg har masser af diskplads, mindst 45 giga.

> husker du at klikke på den lille hængelås og indtaste et administrator
> brugerord?

Ja, jeg har klikket på hængelås og indtastet samt fået accept af pasord.

Mac-hilsen Søren

--
Søren
stidsholt@mac.com

Fra : Morten Reippuert

Dato : 16-05-02 22:04

In article <stidsholt-DC054B.22223316052002@news.tele.dk>,
Soeren Nielsen <stidsholt@mac.com> wrote:

> Ja, jeg har klikket på hængelås og indtastet samt fået accept af pasord.

Læs René's post mht. hvilken rækkefølge du skal installere
opdateringerne. (eller brug sw update)

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 17-05-02 23:02

In article <8s61ca.vk.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Læs René's post mht. hvilken rækkefølge du skal installere
> opdateringerne. (eller brug sw update)

Hej Rene og Morten,
Nu funker efter Software-updates anbefaling om at indtage Security og
Installer Upgrade. Tak for hjælp.
Søren

--
Søren