Nætværk mellem Mac'er
Fra : Stefano Fazzi

Dato : 15-05-02 19:18

Vedr.: Netværk forbindelse mellem en PowerPC 6100/60 og en G4

Jeg er ny bruger og det er den første gang at jeg sender et indlæg. Jeg
er begejstrede for denne newsgroup og jeg takker på forhånd alle dem der
deltager.
Jeg har to computer (se deteljerne nedenfor). Jeg skal blot have
fobindelse med de to mac'er. Dog har ethernetkort på PowerPC
6100/60 en konnektor af type D (som en seriel port på en PC). På
håndbogen står der at der kraves en adapter, uden at angive type eller
model. Jeg beder om rådgivning om hvordan den gamle ethernet tilpasses
til G4
netkort med konkrete forslag om nødvendig hardware eller software.
Jeg ser frem til jeres svar.

Med venlig hilsen
Stefano

Computer A Computer B

Type: PowerPC 6100/60 G4/350
System: 8.6 9.2
SCSI: ja ja
Ethernet: ja (D-konnektor) ja (RJ45 stik)
USB: nej ja

Fra : Martin Edlich

Dato : 15-05-02 19:51

In article <3CE2A673.6F80F797@get2net.dk>,
Stefano Fazzi <stefano.f@get2net.dk> wrote:

> [...]
> eller model. Jeg beder om rådgivning om hvordan den gamle ethernet
> tilpasses til G4 netkort med konkrete forslag om nødvendig hardware

Du skal bruge en AAUI-transciever. Efterlys en på
dk.marked.privat.edb.mac, så skal der nok være en der vil sælge dig en
billig brugt.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 15-05-02 21:41

> Du skal bruge en AAUI-transciever. Efterlys en på
> dk.marked.privat.edb.mac, så skal der nok være en der vil sælge dig en
> billig brugt.

Forbrugeroplysning: købte sådan en af en af folkene herinde (jeg skal
nok lade være at nævne dig, Jesper) for kr. 125,-
Den sidder i min LaserPrinter og det fungere fint.

God held med jagten.

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 16-05-02 07:00

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Forbrugeroplysning: købte sådan en af en af folkene herinde (jeg skal
> nok lade være at nævne dig, Jesper) for kr. 125,-
> Den sidder i min LaserPrinter og det fungere fint.

Godt at høre - sådan skal det være.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 16-05-02 07:00

> [...]

> System: 8.6 9.2
> SCSI: ja ja
> Ethernet: ja (D-konnektor) ja (RJ45 stik)

Jeg har sådan en fætter. Har du stadig brug for den ?

Skal de 2 Mac'er sluttes til noget ADSL ? I så fald skal du bruge en
switch samt nogle cat. 5 kabler.

Såfremt de "bare" skal sluttes sammen skal du have et krydset cat. 5
kabel.