In article <abtbq1$t1j$1@news.cybercity.dk>, gichael@hunters.dk says...
> Det er luftskruen som er skuet for langt ud.
>
> Når den kommer for langt ud får den får meget luft og dør. Hvis den er for
> langt inde får den får meget benzin og 4 takter (Som den eller også ville
> hvis den er kold, og du giver den fuldgas) Det gælder så om at finde det
> rigtige punkt hvor blandingen er rigtig, og der er ikke anden at gøre end at
> forsøge indtil at du syntes den kører godt i optræk og på toppen
>
> dvs. når du vrider i gas håndtaget skal den reagere med det samme, Den skal
> ikke have svært ved at oppe op i fart.! Når den kører ordentligt i opstækket
> skulle den også kører godt på toppen!
>
> Mvh Michael
> "Hans-Jacob Møgelmose" <zster87@hotmail.com> wrote in message
> news:abrrod$vp$1@sunsite.dk...
> > > Skulle der være en der kunne fortælle mig hvad der kan være galt med en
> > > Peugeot speedfighter. Den starte fint, og står også fint i tomgang, men
> > > lige så snart jeg røre gassen dør den med det samme. Har kikket efter
> > > skidt og koks i Kab/cyl/filter.Hjæælp.
> >
> > Kan det være luftskruen og tomgangsskruen der står forkert?
> >
> > Mvh.
> > Hans-Jacob
> >
> >
>
>
>
Luftskruen er forsynet med et specielt hoved, netop for at man ikke
kan/skal pille ved den. Man kan dog fiske den ud med en tang, og skære en
kærv med en nedstryger. Grundindstillingen er 1 1/4 omdrejning ud.
Jeg tvivler dog på at det er årsagen; men nærmere CDI/Startspærre der er
problemer med. Det er dyrt, med mindre der er tid tilbage af din 3 års
'scootersikring'.
En lille mulighed kan også være rust på svinghjulet, der trigger
tændingen på et forkert tidspunkt; men så ville det nok virke lidt
anderledes.
/Brian
www.speedfight.cjb.net