Morrowind i butikkerne
Fra : Michael Petersen

Dato : 14-05-02 14:02

Så sker det snart. Morrowind Collectors Edition er i butikkerne på fredag.
Mon ikke også mit eksemplar tikker ind på mit skrivebord snart
Så er det sgu lidt surt man har booket hele weekenden sammen med kæresten....

--
Michael

Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : Arcana

Dato : 14-05-02 15:16

"Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fredag. Mon ikke også mit eksemplar tikker ind på mit skrivebord
> snart Så er det sgu lidt surt man har booket hele weekenden

Så skal du ikke købe spillet - der er indbygget skilsmissegrund (med mindre
hun også spiller det). Jeg har nogle fridage her, fik spillet i mandags fra
Betafon, og har næsten ikke lavet andet siden... hehe...

Glæd dig - det er det flotteste og bedste/dybeste rollespil jeg har set
siden Ultima 7 - selv om det minder en del om Daggerfall.

I den sidste måneds tid har indlæggene i news:comp.sys.ibm.pc.games.rpg
næsten udelukkende handlet om Morrowind, så følg med der - der er mange fif
at hente (der er der btw osse i news:alt.games.elderscrolls)! Og folk er
allerede begyndt at lave udvidelser til det med det medfølgende Elderscroll
Construction Kit...

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : DWM

Dato : 12-05-02 15:26

Arcana wrote:
> "Michael Petersen" <mcp_dk@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> Glæd dig - det er det flotteste og bedste/dybeste rollespil jeg har
> set siden Ultima 7 - selv om det minder en del om Daggerfall.

Forhåbenlig ikke i den forstand at det har ligeså mange fejl :)

/Kenneth Iversen

Fra : Arcana

Dato : 14-05-02 18:59

"DWM" <no.valid.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse

> Forhåbenlig ikke i den forstand at det har ligeså mange fejl :)

Det har det ikke - i går spillede jeg i 8 (otte) timer uden crash.

Men lige nogle tips til kyllinge-computere som min (Duron 700,
Geforce3Ti200, 500 MB SD133-RAM).

1: Hvis man bruger et Creative-lydkort (SoundBlaster), skal man sætte
hardware-accellerationen ned til det næstlaveste i Kontrolpanel. Creatives
kort er åbenbart ikke DirectX 8.1-kompatible, og det kan give crash til
desktop, hvis man kører med normale settings.

2: Rediger Morrowind.ini, så "DontThreadLoad=1" laves om til
"DontThreadLoad=0".

3: Dette er et spil, man selv kan lave fixes til med den medfølgende Elder
Scrolls Construction Kit. Der findes allerede rettelser til diverse
småfejl - læs news:alt.elderscrolls eller news:comp.sys.ibm.games.pc.rpg.

4: Inden install, så sæt swapfilen til 0 (nul), genstart og defrag. Sæt så
swapfilen til 1 Gigabyte fast - altså samme top-og bundgrænse. Det giver en
statisk swapfil, som arbejder meget hurtigere end en dynamisk.

Jeg spiller i 1152*864, og hvis jeg har skruet HELT op for alle goodies, kan
jeg godt se, at min PC snart skal have nyt MB og processor. Hvis jeg skruer
ned for view distance og shadows, kører det flydende her.

Det er et HAMMERgodt spil - men hvis man kun har spillet Counterstrike,
Diablo eller Dungeon Siege før, og prøver at gennemføre Morrowind på samme
måde, løber man nok ind i en hel del problemer... ))

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : DWM

Dato : 12-05-02 19:30

Arcana wrote:
> Det har det ikke - i går spillede jeg i 8 (otte) timer uden crash.

Ja det er jo dejligt.

> [...]
> Creatives kort er åbenbart ikke DirectX 8.1-kompatible, og det kan
> give crash til desktop, hvis man kører med normale settings.

Har ikke haft nogle problemer her med mit Live 5.1 og DX 8.1 endnu
men det er blevet skrevet bag øret.

[snip - en masse tips]

Som jeg vil sige mange tak for :)
Så mangler jeg bare at mit Morrowind kommer fra gamemail.

/Kenneth Iversen

Fra : Arcana

Dato : 14-05-02 19:52

> Har ikke haft nogle problemer her med mit Live 5.1 og DX 8.1 endnu
> men det er blevet skrevet bag øret.

Hvis spillet giver dig BSOD (i Win2000/XP) så ved du hvorfor. Hvis du bruger
Win98SE er der svjv ingen probs.

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : DWM

Dato : 12-05-02 20:14

Arcana wrote:
> Hvis spillet giver dig BSOD (i Win2000/XP) så ved du hvorfor. Hvis du
> bruger Win98SE er der svjv ingen probs.

Jeps. Det er dog XP. Jeg har problemer med 98 og nyere spil ( f. eks M&M IX)
og det kunne måske være derfor. Det skal lige prøves.

/Kenneth Iversen

Fra : Arcana

Dato : 14-05-02 20:00

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse

> Men lige nogle tips til kyllinge-computere som min (Duron 700,
> Geforce3Ti200, 500 MB SD133-RAM).

Jeg glemte det vigtigste: Hent NOCD-patchen. Det upper framerate med op til
10% at bruge den, og det er IKKE piratkopiering - man skal stadig have CD'en
i.

Læs mere i news:alt.games.elderscrolls eller news:comp.sys.ibm.pc.games.rpg

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : FeZ

Dato : 14-05-02 20:07

> [...]
til
> 10% at bruge den, og det er IKKE piratkopiering - man skal stadig have

Det lyder som en virkelig vellykket NOCD-patch
Men tak for tippet.
--
FeZ

Fra : Arcana

Dato : 15-05-02 01:14

"FeZ" <spateldask@hotmail.nospam.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder som en virkelig vellykket NOCD-patch
> Men tak for tippet.

Ja, jeg ved det lyder sært, men patchen gør, at kopibeskyttelsen ikke
stjæler så meget processor og RAM som ellers. Mange - specielt med low-end
systemer siger at det giver en mærkbar forskel, dem med de feede svin med
alt det sidste nye i kan ikke mærke forskel. Men man skal som sagt stadig
have original-CD'en for at installere og spille det, så det er IKKE
pirateri. Bethesda kender udmærket godt til den, og de er iøvrigt i fuld
gang med den eneste (siger de) patch som udkommer.

Nocd'en kan hentes fra (klik, klik, alt-tab, klik etc.)
http://www.m0use.net/~uesp/morrow/files/morfiles.shtml.

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : Rune Manscher

Dato : 15-05-02 20:56

"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> wrote in message

> Det har det ikke - i går spillede jeg i 8 (otte) timer uden crash.
[klip]

Ja, det kører stabilt nok, men hos mig er der jævnligt hakken og lange
loadpauser (eller også fryser den bare 5-10 sekunder) - og det er jo ikke så
fedt. Jeg har en xp1900+, et Radeon 8500 (desværre kun 64mb, hvilket vel kan
forklare texture-loads), og 512 mb ddr-ram. Dit 'ini-hack' havde jeg
allerede lavet, mangler dog at defragmentere. Men det skulle vel ikke gøre
så stor en forskel ? Det er ligemeget, om jeg kører det i 2k eller 98, og
det samme gælder opløsningen... mærkeligt..

*Rune

Fra : Arcana

Dato : 15-05-02 21:24

"Rune Manscher" <manscher@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> kører det i 2k eller 98, og det samme gælder opløsningen...
> mærkeligt..

Det med opløsningen skyldes, at dit grafikkort er "for hurtigt" til at
processoren kan følge med, siger de kloge. Det samme gælder et spil som
Gothic.

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : Rune Manscher

Dato : 15-05-02 21:55

> [...]
>
> Det med opløsningen skyldes, at dit grafikkort er "for hurtigt" til at
> processoren kan følge med, siger de kloge. Det samme gælder et spil som

Ja, men det forklarer stadig ikke, hvorfor det kører så skidt - men mindre
det selvfølgelig kører sådan på alles maskiner.

*Rune

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 16-05-02 13:42

Rune Manscher wrote:
> "Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> wrote in message

> Ja, men det forklarer stadig ikke, hvorfor det kører så skidt - men
> mindre det selvfølgelig kører sådan på alles maskiner.

Jeg får stadigvæk de små pauser, men de var helt klart større før jeg smed
512MB ekstra RAM i (SD, pc133). Nu kommer der 1-2 sekunders pause, hvergang
den loader en ny lille firkant på kortet (det så jeg ved at lade
world-mappet blive på skærmen hele tiden ved at klikke på den lille skjulte
knap i øverste højre hjørne)
Athlon TB 1333
640 RAM
GeForce 2Ti
60GB Samsung
20GB IBM

Mine framerates er ca. 12-20 i Balmora (halv view distance), 20-30 i
vildnisset, og 30-85 indendøre. Hvad er jeres?
Genialt spil iøvrigt! Min tyv er lige blevet level 14, og jeg har fundet den
svedigste cuirass i en meget skjult mine ret syd for Vivec - hint hint (den
er vist 18000 værd, hvis det ikke er 180000)

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG

Fra : Arcana

Dato : 16-05-02 21:02

"Jacob Skaaning" <jskaaning@email.dk> skrev i en meddelelse

> Mine framerates er ca. 12-20 i Balmora (halv view distance), 20-30 i
> vildnisset, og 30-85 indendøre. Hvad er jeres?

Jeg synes altså at lave framerates er til at leve med. Det er en MEEEEGET
større verden end f. eks. Counterstrike, og desuden er det vel historien der
er det vigtigste i et rollespil? )

Men er det flot, eller er det flot?

> Genialt spil iøvrigt! Min tyv er lige blevet level 14, og jeg har
> fundet den svedigste cuirass i en meget skjult mine ret syd for Vivec
> - hint hint (den er vist 18000 værd, hvis det ikke er 180000)

Der er bare alt for meget at gøre. Hvor lang tid tror du det ville tage at
gennemsøge hver eneste kvadratpixel af det her spil? Der ligger jo en
Diablo-sized dungeon lige rundt om hvert andet hjørne, næsten da.... )

--
Greetings,
Arcana Dragon

Fra : No-Fancy-Name

Dato : 14-05-02 16:22

> [...]
> allerede begyndt at lave udvidelser til det med det medfølgende Elderscroll

Du mener news:alt.games.elder-scrolls

Har selv bestilt det - så mon ikke det kommer
senest i næste uge.
Jeg nægter at give kr. 700,- i Betafon.

Vh JH

Fra : Arcana