Hvordan kan suppen autohente nye news??
Fra : Michael Horn

Dato : 13-05-02 16:02

Hej MacGroup.

Jeg har måtte erkende suppens fortræffelighed - omend den skal køre i
Classic..

Hvordan får man suppen til at autohente nye news??

Mvh
Michael Horn

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 13-05-02 19:20

Michael Horn <michaelhorn@mac.com> wrote:

> Hvordan får man suppen til at autohente nye news??

AppleScript!
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Michael Horn

Dato : 14-05-02 07:52

> AppleScript!

Hæ - det virker bare med følgende lille script:
tell application "MacSOUP"
connect with fetching news and sending
end tell

Hvis så man tager iDo Script scheduler kan man hurtigt bestemme tids
interval mellem check af nye news.

Og det hele kan køre i Classic.

Michael Horn - nu i suppedasen

Fra : Michael Holm

Dato : 14-05-02 08:49

> [...]

> connect with fetching news and sending
> end tell
>
> Hvis så man tager iDo Script scheduler kan man hurtigt bestemme tids

hvad skal du med iDo - der skal bare lidt mere på scriptet
noget ala:

return 60 * 9 -- returner om ni min

--
Michael
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Michael Horn

Dato : 14-05-02 09:17

"Michael Holm" <virkerikke@anthro.dk> skrev i en meddelelse

> hvad skal du med iDo * iDo = GUI = at jeg kan finde ud af det...)- der
skal bare lidt mere på scriptet
> noget ala:
>
> return 60 * 9 -- returner om ni min
>

> Michael
> kiaikidoRemove@mac.comRemove
> http://ki-aikido.homepage.dk

Mvh
Michael Horn

Fra : Storm

Dato : 14-05-02 14:21

> [...]

> connect with fetching news and sending
> end tell
>
> Hvis så man tager iDo Script scheduler kan man hurtigt bestemme tids

Hvor smider du scriptet?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Horn

Dato : 14-05-02 14:34

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Hvor smider du scriptet?

Jeg har lagt det i mappen med "examples Scripts" i applescript mappen.

Men det er vist ligemeget hvor du gemmer det, da ido skal have det af
vide alligevel..

Mvh
Michael Horn

Fra : Storm

Dato : 14-05-02 20:00

Michael Horn <michaelhorn@mac.com> wrote:

> Jeg har lagt det i mappen med "examples Scripts" i applescript mappen.

Så gør jeg det også.

> Men det er vist ligemeget hvor du gemmer det, da ido skal have det af
> vide alligevel..

Og det siger morten jo også, men hvem er ido og hvordan får den det at
vide? Jeg forestillede mig at det var Script-runner der ligger i mappen
også, men det er vist bare en hurtig adgang. Hvordan aktiverer jeg
scriptet.

Som du kan høre har jeg aldrig prøvet applescripts før, men har gerne
villet. Autohente-suppe kunne være en god overskuelig ting at prøve,
selv om jeg sagtens selv kan hente min suppe.

Jeg gik ind i den anden tråd og hentede Michael Tydsks script:

on idle
tell application "MacSOUP"
with timeout of 3 * 60 seconds -- Venter tålmodigt 3 min
connect with fetching news and sending
end timeout
end tell
return 5 * 60 -- aktiver igen om 5 minutter
end idle

Det brokker sig ikke over noget. Men det henter altså heller ikke.

Michael Holm skrev:
__"hvis du trykker på kanppen "check syntax" så skulle det virke (husk
save as "application" og sæt evt hak i "stay open" og "never show
startup screen" "__

Det er måske det der er hemmeligheden, for det kan jeg ikke se hvor jeg
skal gøre.

Jeg er i OS 10.1.3. Men det er vist ligegyldigt i denne sammenhæng?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Holm

Dato : 14-05-02 20:40

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
> skal gøre.
>
> Jeg er i OS 10.1.3. Men det er vist ligegyldigt i denne sammenhæng?

nu ligger det på http://217.157.188.253//down/MacSoup%20check%20news.sit
til fri afhentning
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Michael Holm

Dato : 14-05-02 20:44

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@mac.com> wrote:

> nu ligger det på http://217.157.188.253//down/MacSoup%20check%20news.sit
> til fri afhentning

så behøves iDo ikke jeg har det foriøvrigt liggende i min macsoup
mappe, så det altid flytter med hvis suppen flytter mac og så
selvfølglig lagt ned i docken, så den er hurtig at starte hvis suppen af
en uforklarlig årsag har været lukket et øjeblik :)
--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Storm

Dato : 14-05-02 22:06

> [...]
> selvfølglig lagt ned i docken, så den er hurtig at starte hvis suppen af
> en uforklarlig årsag har været lukket et øjeblik :)

Har du også scriptet alene i docken??
Det vil jeg altså ikke have.

Noget har jeg da fundet ud af, men jeg ved stadig ikke hvad iDo er.
Jeg har ikke kunnet gå på nettet og søge i Apple Script Help som ellers
ser ret hjælpsom ud.
Det er lige det med at aktivere scriptet jeg er i tvivl om.
(Nej der er ingen grænser for hvor dum man kan være.)

Men tak for filen, som jeg har taget i brug, men ikke ved om jeg har
aktiveret

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Holm

Dato : 14-05-02 22:15

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Har du også scriptet alene i docken??
> Det vil jeg altså ikke have.

selve scriptet ligger i macsoup mappen...

> [...]
> Det er lige det med at aktivere scriptet jeg er i tvivl om.
> (Nej der er ingen grænser for hvor dum man kan være.)

Først åbner du MacSoup, og så dobbeltklikker du blot på scriptet !

så skulle du gerne kunne se at suppen checker news :)

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Storm

Dato : 15-05-02 07:46

> selve scriptet ligger i macsoup mappen...

Ok - så.

> Først åbner du MacSoup, og så dobbeltklikker du blot på scriptet !
>
> så skulle du gerne kunne se at suppen checker news :)

Og hu - hej - hvor det går...
(One tiny step - but a huge step for mankind - eller hvordan det nu er).

Tak skal du ha.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Holm

Dato : 15-05-02 08:27

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Og hu - hej - hvor det går...
> (One tiny step - but a huge step for mankind - eller hvordan det nu er).
>
> Tak skal du ha.

det var en anden her i gruppen som lavede det i sin tid :) men jeg
følte mig også som konge, da jeg rettede minut-tallet i scriptet og
checkede syntaks

Fra : Storm

Dato : 15-05-02 08:51

Michael Holm <virkerikke@anthro.dk> wrote:

> det var en anden her i gruppen som lavede det i sin tid :) men jeg
> følte mig også som konge, da jeg rettede minut-tallet i scriptet og
> checkede syntaks

Ja, det er en fed royal fornemmelse.
Jeg skulle lige forstå at det simpelthen fungerer som et lille program,
der skal åbnes.

Og siden har du lavet mange selv?

Irriterende, så er der JavaScript - Adobe Script og Apple Script. Kan de
ikke enes om at holde sig til fælles standarder - klovnehovederne.
Skulle der være noget i vejen for det.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Holm

Dato : 15-05-02 09:24

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Ja, det er en fed royal fornemmelse.
> Jeg skulle lige forstå at det simpelthen fungerer som et lille program,
> der skal åbnes.
>
> Og siden har du lavet mange selv?

you better believe har haft det som fast punkt siden - er bare ikke
rigtig kommet videre

> Irriterende, så er der JavaScript - Adobe Script og Apple Script. Kan de
> ikke enes om at holde sig til fælles standarder - klovnehovederne.
> Skulle der være noget i vejen for det.

grin

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-05-02 14:37

In article <1fc7xpx.jh2cwa1mn4n2oN%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Jeg skulle lige forstå at det simpelthen fungerer som et lille
> program, der skal åbnes.

Du kan evt. lægge scriptet eller en henvisning til det i mappen
Startemner i Classic. Så åbner det automatisk, når Classic åbner.

Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-05-02 15:27

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Du kan evt. lægge scriptet eller en henvisning til det i mappen
> Startemner i Classic. Så åbner det automatisk, når Classic åbner.

Eller prøv <OSA menu> fra <www.laserware.com>

Det frembringer en ekstra menu, som skifter script efter det aktive
program (og meget mere).

/Preben

Fra : Storm

Dato : 16-05-02 13:35

Preben Bødker Nielsen <gizmo@os.dk> wrote:

> Eller prøv <OSA menu> fra <www.laserware.com>
>
> Det frembringer en ekstra menu, som skifter script efter det aktive
> program (og meget mere).

Jeg har lige kigget, ved lejlighed må jeg studere det nærmere.

Tak for forslagene.

Henrik jeg bruger dit forslag.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Storm

Dato : 18-05-02 23:24

Preben Bødker Nielsen <gizmo@os.dk> wrote:

> Eller prøv <OSA menu> fra <www.laserware.com>
>
> Det frembringer en ekstra menu, som skifter script efter det aktive
> program (og meget mere).

Er det ikke kun til Windows?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 19-05-02 02:57

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Er det ikke kun til Windows?

Joo, og det skyldes kun min stavefejl, sorry.
Det rigtige link er<http://www.lazerware.com/>
(denne gang med Z)

/Preben

Fra : Storm

Dato : 17-05-02 08:59

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Du kan evt. lægge scriptet eller en henvisning til det i mappen
> Startemner i Classic. Så åbner det automatisk, når Classic åbner.

Det fungerer rigtigt godt.

Før var jeg altid nødt til (hjemmefra med TDC) at åbne EI og connecte
før jeg kunne få MacSOUP til at connecte. Nu med scriptet i startmenuen
kører det bare.

Eller er det mon TDC der har forbedret sig?

Eller lyder begge dele lige mystisk?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 14-05-02 22:16

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> Det brokker sig ikke over noget. Men det henter altså heller ikke.

Det er nok fordi du ikke har gemt scriptet som "application" og med
"stay open" afkrydset!

Lige meget nu da du kan hente scriptet via Michael Holms link.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Storm

Dato : 15-05-02 07:41

> Det er nok fordi du ikke har gemt scriptet som "application" og med
> "stay open" afkrydset!

Ja, det fandt jeg ud af.

> Lige meget nu da du kan hente scriptet via Michael Holms link.

Nej, det er jo ikke lige meget hvis jeg vil hitte ud af at bruge det

Takker.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Morten Reippuert

Dato : 14-05-02 15:56

In article <1fc6ils.1nzjkiqpe4k0N%Ninzen@ofir.dk>,
Ninzen@ofir.dk (Storm) wrote:

> Hvor smider du scriptet?

det er liggeyldigt, du definerer hvilket script der skak avikles med
interval fra iDo's kontrolpanel