Installere system på en PB 5300CS?!
Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 12-05-02 14:18

Jeg har downloadet Mac OS 7.5.3 fra Apple's ftp-server og står nu med 19
segmenter i 'diskettestørrelse'.

Jeg har også downloadet 14 segmenter - "PB_5300_SW_Update" - som også er i
'diskettestørrelse', men er ikke helt klar over om jeg skal bruge denne?

Hvad gør jeg herfra? PowerBook'en er helt tom og tilsyneladende er der ingen
af diskene der kan bootes fra, så hvordan får jeg systemet installeret?

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Jesper

Dato : 12-05-02 15:03

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> [...]
> af diskene der kan bootes fra, så hvordan får jeg systemet installeret?

Du laver disketter af diskettebillederne med Disk Copy, stopper disk 1 i
dit PB 5300 diskettedrev og booter fra den (Det kan den!), så starter du
installeren og følger instruktionen.
--
Jesper. Email: pinebox [a] myreabox [.] com
"He who is wise should never engage the week for any length of time"

Fra : Liv Møller-Fink

Dato : 12-05-02 15:40

Jesper <email@in.sig> wrote:

> Du laver disketter af diskettebillederne med Disk Copy, stopper disk 1 i
> dit PB 5300 diskettedrev og booter fra den (Det kan den!), så starter du
> installeren og følger instruktionen.

Hmm... Hvordan gør jeg det?

'Utilities' -> 'Make floppy'?
Eller skal jeg vælge 'Image' -> 'Create New Image...'?

Umiddelbart får jeg ikke muligheden for at vælge segmenterne...

--
mvh Jesper (fra søsterens mac)

Fra : Liv Møller-Fink

Dato : 12-05-02 15:56

Liv Møller-Fink <liv.m-f@mail.dk> wrote:

> Hmm... Hvordan gør jeg det?
>
> 'Utilities' -> 'Make floppy'?
> Eller skal jeg vælge 'Image' -> 'Create New Image...'?
>
> Umiddelbart får jeg ikke muligheden for at vælge segmenterne...

Ah - det er åbenbart kun ud fra "PB_5300_SW_Update" at man kan lave
floppy'er. Mac OS 7.5.3 kan ikke, men mountes i stedet for som en CD...

--
mvh Jesper

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-05-02 16:38

Hej Jesper

Jeg svarer her på begge indlæg...

Liv Møller-Fink wrote:

> [...]

Ja, det er den, du skal bruge

Hvis du gør det, laver du blot en ny image af det gamle.

Hvilken version af DiskCopy bruger du? - 4.2 eller 6.3.x?

Med DiskCopy 4.2 kan du lave disketter også af 'kædede' images, det kan du ikke
med ver. 6.x

> Ah - det er åbenbart kun ud fra "PB_5300_SW_Update" at man kan lave
> floppy'er. Mac OS 7.5.3 kan ikke, men mountes i stedet for som en CD...

Hvis image filerne ligger i diskstr - 1.4mb, - så kan du også lave disketter af
dem, men som sagt kræver det faktisk DiskCopy 4.2. har du den ikke kan du få
den af mig.

Den er meget enkel at bruge, man vælger blot 'Læs Original' - finder det
pågældende image, når den har læst originalen, klikker du på 'Lav en kopi' og
indsætter et 1,4mb diskette. DC formatterer og laver selv fuldstændig kopi med
navn og det hele. - Næste image læses, diskette indsættes osv.osv..

Har du ikke DC 4.2, kan du få den af mig, så bare sig til, hvis du vil ha' den.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Liv Møller-Fink

Dato : 12-05-02 16:50

> Ja, det er den, du skal bruge

Jeps - det var den

> [...]
> navn og det hele. - Næste image læses, diskette indsættes osv.osv..

Ok - jeg fik løst problemet nu. Jeg har brugt DiskCopy 6.3.3 - og det
lod sig gøre uden problemer. Nu håber jeg bare at disketterne holder til
på tirsdag hvor de skal bruges. Det passer mig i øvrigt glimrende at de
ikke er så udbredt mere, i hvert fald ikke i mackredse...

Tak for svarene!

--
mvh Jesper