iPhoto mystik, vil ikke opdateres.
Fra : Jonas Voss

Dato : 10-05-02 22:19

Nu troede jeg lige at jeg skulle være med i tråden om iPhoto 1.1.1, men
jeg ser mig nødsaget til at starte min egen.

Jeg har netop hentet og kørt installeren, men når jeg starter iPhoto er
det stadig version 1.0. Kan det have noget at gøre med, at jeg har
flyttet den oprindelige /Application til ~/Applications på en anden
partition, og lagt et symbolsk link til den på sin gamle placering?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Morten Reippuert

Dato : 10-05-02 22:42

In article <100520022318314695%spamthis@verture.net>,
Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> [...]
> flyttet den oprindelige /Application til ~/Applications på en anden
> partition, og lagt et symbolsk link til den på sin gamle placering?

sansynligvis Det kan konstateres ved at kigge i installtionsscriptet
(i pkg pakken), det overstiger dog min forstand

Fra : Jonas Voss

Dato : 10-05-02 23:24

In article <nrehba.i02.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> sansynligvis Det kan konstateres ved at kigge i installtionsscriptet
> (i pkg pakken), det overstiger dog min forstand

Ja, det ser noget kryptisk ud ):

Kan det evt. afhjælpes ved at kopiere hele den flyttede Applications
mappe tilbage til sit fødested, eller vil det blot gøre ting værrrere?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Morten Reippuert

Dato : 11-05-02 00:04

In article <spamthis-9BFFA9.00234711052002@news.fu-berlin.de>,
Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Kan det evt. afhjælpes ved at kopiere hele den flyttede Applications
> mappe tilbage til sit fødested, eller vil det blot gøre ting værrrere?

Flyt den tilbage og fjern de elementer som iPhoto har installeret i
/Library samt /Library/Recipts/iPhoto.pkg

Med programmet pacifist.app kan du se hvad og hvor der installeres ved
at åbne installations .pkg fil/mappen

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-05-02 00:37

In article <oljhba.i02.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Flyt den tilbage og fjern de elementer som iPhoto har installeret i
> /Library samt /Library/Recipts/iPhoto.pkg

Det endte faktisk ganske smertefrit med at slette iPhoto.pkg filen fra
/library/receipts/ og derpå indstallere iPhoto igen. Installeren
oprettede derpå selv en ny /Applications mappe der overskrev det
symbolske link jeg havde lavet tilden jeg flyttede, og smed iPhoto 1.1.1
deri.

Efter endt installation flyttede jeg iPhoto-mappen over~/Applications,
slettede /Applications via SNAX og lavede et nyt symbolsk link -- nu
spiller det. Tak for hjælpen (:

> Med programmet pacifist.app kan du se hvad og hvor der installeres ved
> at åbne installations .pkg fil/mappen

Jeg prøvede lige at hente det, men det lader til at Apple midlertidig
har lukket hans hjemmeside grundet for meget trafik. Det lyder ellers om
et lækkert program, anmeldelserne på Versiontracker er i hvert fald gode.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Morten Reippuert

Dato : 11-05-02 00:54

In article <spamthis-864436.01370111052002@news.fu-berlin.de>,
> [...]

> et lækkert program, anmeldelserne på Versiontracker er i hvert fald gode.

hvis du installerer via sw update kan du gemme opdateringerne ved at
markere dem og vælge save fra File menuen, når de /er/ installeret

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-05-02 16:42

In article <7jmhba.i02.ln@g4.reippuert.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> hvis du installerer via sw update kan du gemme opdateringerne ved at
> markere dem og vælge save fra File menuen, når de /er/ installeret

Men jeg kan da ikke hente Pacifist via SW Update, eller er jeg bare
tykhovedet?

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Morten Reippuert

Dato : 11-05-02 17:00

In article <spamthis-124DB2.17420711052002@news.fu-berlin.de>,
Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> Men jeg kan da ikke hente Pacifist via SW Update, eller er jeg bare
> tykhovedet?

ud og få lettet trykket...

1) pacifist er et trediepartsprogram, find det på versiontracker.

2) du kan gemme de opdateringer der hentes og installers af SW update,
ved at markere dem efter endt installation og vælge: file -> save

3) med pacifist kan du åbne pkg arkivet og se hvor filerne installeres.

Fra : Jonas Voss

Dato : 11-05-02 17:15

In article <m6fjba.i23.ln@g4.reippuert.dk>,
> [...]

> ved at markere dem efter endt installation og vælge: file -> save
>
> 3) med pacifist kan du åbne pkg arkivet og se hvor filerne installeres.

Signal forstået.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |